Miss Montreal - Irrational (2014)

Label: 8ball

1. Top of the World (3:02)
  2. Heavy Heart (3:09)
  3. Say Heaven Say Hell (3:46)
  4. Done with You (2:59)
  5. Good to Go (3:49)
  6. Irrational (3:07)
  7. Craziest (3:39)
  8. Tututu (2:55)
  9. Together (3:08)
  10. Army in My Head (3:03)
  11. Moonlight Shadow [Live] (3:13)
Ik ben wel benieuwd ! Muziek van Sanne is over het algemaan altijd wel leuk

Het enige wat ik jammer vindt is dat menig artiest tegenwoordig vindt dat ze met een half uurtje muziek al een volledig album hebben ? (erg jammer)

avatar van Edwynn
35 minuten is toch een hele redelijke albumduur?

...In het geval van deze mevrouw nog veel te lang eigenlijk..

TimZor
menig artiest waar ik van houd of wat ik thuis heb liggen zit meestal rond de 50 a 60 minuten en uitschieters tot 80 min daar gelaten, maar een cd maken van een half uur vindt ik schandalig kort, wacht dan met je album tot er nog een aantal nummers zijn. Brengt iemand drie albums uit wat bijna op 1 cd zou passen :S. Maar voor de rest met betrekking tot Sanne smaken verschil, ik vindt het niet erg om een uurtje naar haar te luisteren op cd en denk dat het nu ook wel weer goed zal komen.

avatar van Edwynn
Hmm, mss een generatieverschilletje. Voor mij telt de kwaliteit, niet de speelduur.

avatar van Slowgaze
Inkoppertje: 35 minuten Miss Montreal vind ik meer dan genoeg. En dan heb ik nog niet eens een gemakkelijke grap over de titel van de cd gemaakt.

avatar van Edwynn
Ha, maar die had ik al lang ingekopt.

avatar van Arrie
Sowieso heb ik vaak liever een cd van 35 minuten dan van 80 minuten. Liever kort maa krachtig dan te lang. Eigenlijk vind ik 40 a 45 minuten een ideale lengte, en langer dan een uur bijna altijd te lang.

TimZor
Miss montreal is ook niet best of the best haha. Maar ik ken genoeg (totaal andere muziek) wat volgens mij (persoonlijk) echt kwaliteit is. En dan heb je evengoed gewoon 60 tot 70 minuten lang kwaliteit en denk je daarna opeens HUH nu al af. En of het nou montreal of wie dan ook is, half uurtje komt bij mij een beetje over als inspiratieloos.

avatar van BlauweVla
Ik zie het altijd zo: een film kan voor mij goed zijn, maar 15 minuten te lang, zo is het ook met muziek. Ik ken albums die zelfs onder de ouderwetse LP lengte zitten, die alle seconden goed zijn en favoriet. Sinds de CD lengte zijn veel bands/artiesten geneigd die ook tot minstens over de 70 minuten te vullen, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik vind het nogal gierig Nederlands om een CD te willen met 80 minuten aan muziek.

avatar van Edwynn
Ik vind het tegenwoordig een verademing dat albums weer wat meer op kwaliteit zijn gericht ipv kwantiteit. Bovendien geeft het ook wat meer tijd om meer te kunnen luisteren en doorgronden. Maar goed we dwalen af.

avatar van Slowgaze
Ik vind het maar niets, albums die op kwaliteit gericht zijn en niet op kwaliteit.

autocorrect is a bitch

avatar van Fathead
35 minuten is wel veel te kort als iemand stottert... Wat dat betreft ben ik trouwens wel benieuwd naar track 8.

avatar van caravelle
Track 8: De groetjes van Ruud.

avatar van domainator
Say Heaven Say en de cover Moonlight Shadow zijn goed, voor de rest veel ooo's, aaa's en Tututu's.
Goede stem, geen leuke nummers.

sanquin
Leuke dame, muziek nahh...hoog Viva / Flair gehalte

avatar van Madjack71
..irratational zou beter gepast zijn. ..sympathiek persoon, goede stem, maar de muziek is van een vader abraham goes pop niveau.

Bij de eerste keer beluisteren ergerde ik me al aan (2) Heavy Heart en (8) Tututu. De rest kan er mee door; klinkt wel leuk. Wel wat een tegenvaller.

avatar van SemdeJong
ooohooo ooohooo komt wel heel vaak terug. Teksten zijn niet de sterkste kant van deze cd. Liedjes gaan ongemerkt voorbij.

avatar van bikkel2
Leuk mens en ik dacht in het begin dat we serieus met een soort van nederlandse Melissa Etheridge te maken hadden.
Wat blijven hangen in de grauwe middelmaat helaas.
Te veel op tv ook.