Fehlfarben - 33 Tage in Ketten (1981)

West-Duitsland
Label: EMI

1. Tanz mit dem Herzen (4:21)
  2. Hutschläger (3:19)
  3. Ich Nicht Verstehen (3:57)
  4. Söhne und Töchter (3:19)
  5. Imitation of Life (2:51)
  6. Schlaflos Nachts (4:55)
  7. Die Wilde Dreizehn (4:48)
  8. Katze Zur Maus (2:51)
  9. Die Stunde des Glücks (4:43)
  10. Wunderbar (4:12)
  11. Der Marsch (6:14)
  12. Das Wort Ist Draussen * (4:04)
  13. Wie Bitte Was? * (4:41)
avatar van Ikkegoemikke
Voor wie dit onbekend is zou toch eens de moeite moeten doen om er eens naar te luisteren. Fehlfarben was in de NDW-tijd voor mij het van het (naast Ideal en TRIO) en waren geen commerciele dingen zoals Nena. Luister eens naar Schlaflos Nachts en laat je meevoeren door die meeslepende bas. Of die schitterende drum op "Ich nicht verstehen" Voor mij was NDW alleen deze band (Ooops ook Abwärts met "Beim Erstenmal Tut's Inner Weh" ook natuurlijk) Een dikke 5 voor mij in eindelijk een overwinning voor Duitsland

avatar van ArnoldusK
Veelgenoemde NDW-band , wiens debuutalbum ooit gekroond werd als 'Beste Duitse album' door het Duitse Rolling Stone-magazine.
Afijn. Dit is heftige, schreeuwerige, Ruhrgebiet-rock. Oftewel: Neue Deutsche Welle ja.
Niet een album dat je lekker op de achtergrond opzet als je schoonfamilie koffie komt drinken.
Ook niet als je zelf, alleen, koffie drinkt overigens.
Afijn. Wel even luisteren zou ik zeggen.