The Flaming Lips - At War with the Mystics (2006)

Label: Warner Bros.

1. The Yeah Yeah Yeah Song (4:51)
  2. Free Radicals (3:41)
  3. The Sound of Failure / It's Dark...Is It Always This Dark?? (7:18)
  4. My Cosmic Autumn Rebellion (4:51)
  5. Vein of Stars (4:15)
  6. The Wizard Turns On... (3:41)
  7. It Overtakes Me / the Stars Are So Big...I Am So Small...Do I Stand a Chance? (6:51)
  8. Mr. Ambulance Driver (4:21)
  9. Haven't Got a Clue (3:26)
  10. The W.A.N.D. (3:42)
  11. Pompeii Am Götterdämmerung (4:21)
  12. Goin' On (3:39)
avatar van voskat
Hij groeit inderdaad... gelukkig.

het eerste nummer is in elk geval briljant. de rest van de plaat ken ik nogniet

beaster1256
hebben al veel beter platen gemaakt als soft bulletin en dat japanse meisje dat monsters bevecht
neen , dit vind ik veel minder

gak
dit is 't eerste wat ik van the flaming lips hoor, en als ik dit al heel goed vind wat zal ik dan van hun andere muziek vinden!!

avatar van jellorum
de derde op rij van the lips die ik zonder voorbeluisteren gekocht heb en wederom 't geld waard hoor
ik vond hem op het eerste gehoor heel wat minder dan de vorige 2 platen maar bij iedere luisterbeurt iets nieuws naar boven, een detail , een bliepke , een loopke, nog steeds trouwens
hij zit nog niet zo diep als the soft bulletin maar dat kan er wel van komen denk ik
voorlopi vind ik 1nr magistraal en dat is het derde, the sound of failure is zo aanstekelijk dat je er van 'gesteekt' wordt, vooral het begin van de plaat is sterk...
enjoy

avatar van Paulus53
Er staan prachtige nummers op. Het eerste nummer irriteert me, dus die druk ik gauw door zodat ik van de rest kan genieten.

djeffibrelich
jellorum schreef:
enjoy

oke, dat word dan gewoon blind aanschaffen , is wat je probeert te vertellen.
i'm on it.

sxesven
bubbachups schreef:
Wat ik tot nu toe heb gehoord is niet veel soeps. "Free Radicals" en "Going On" zijn zelfs ronduit slecht.

Volledig eens (vooral Free Radicals, wat een schijtnummer) maar elders zit er toch genoeg leuks tussen om dit genietbaar te maken. 3,5*. Geen meesterwerk, maar gewoon een prettig plaatje weer.

avatar van jellorum
deze plaat dient nog meer dan de twee voorgangers als een geheel beluisterd te worden, pas dan (bij mij toch) openbaart de werkelijke pracht van dit plaatje zich......

Prachtige plaat ... At war with the mystics..

Is er dan iets mis ticks?

@ sxesven: ik vind free radicals juist een heerlijk nummer omdat het juist zo fout is dat het weer goed is. maarja goed, over smaak valt weer eens niet te twisten.

het is overigens zeker niet mijn favoriete album, mijn favoriet is yoshimi battles the pink robots. ik stem niet omdat ik the lips niet laag wil beoordelen.

avatar van Frank Booth
sxesven schreef:

Volledig eens (vooral Free Radicals, wat een schijtnummer).

Inderdaad één van de beste schijtnummers van deze plaat. Samen met "The Yeah Yeah Yeah Song (With All Your Power)", "The Sound of Failure / It's Dark... Is It Always this Dark??" en "Mr. Ambulance Driver".

fantastische band. enorm creatief. donderdag zie ik ze op pukkelpop.
voorlopig ken ik enkel deze cd.

bijna net zo goed als Soft Bulletin, hierna ga ik zeker Yoshimi kopen

fantastische plaat, een groeier, dat wel. gaat niet in de eerste paar keren meteen goed.
over yeah yeah yeah song en free radicals: ik houd in de regel ook meer van andere nummers.
Maar zet die 2 nummers eens goed hard op de koptelefoon.
er gebeurt wel erg veel, ongelooflijk.

Pompeii am Gotterdammerung: ook geweldig.

Niet tergend slecht, maar ook niet bijzonder zoals eerdere platen wel waren. De tour na dit album was overigens wel zeer geslaagd.

Milestones
Kan me wel voorstellen dat veel medegebruikers dit op het eerste gehoor een tegenvaller vinden. Maar beste mensen, deze band is origineel, creatief en met geen andere band te vergelijken.
Iedere draaibeurt hoor je weer nieuwe prachtige wendingen.
Veel populairdere bands die de komende zomer de diverse podia onveilig maken, kunnen hier een puntje aan zuigen. Prachtig.

avatar van ChrisX
Milestones schreef:

Probleem met FL is dat met name in het festivalcircuit ze toch op een of andere manier niet goed tot hun recht komen. Dit is een band die het bij uitstek moet hebben van een optreden in een zaal waar ze een compleet visueel en auditief bombardement op je los laten.

Milestones
Helemaal mee eens, beter in een kleine donkere zaal dan een zonovergoten festivalterrein. Hoe intiemer hoe beter.
FL is geen festivalband.

The sound of failure (na 53 seconden)

avatar van Ernie
Ik vind dit 1 van de mooiste hoezen ooit

avatar van oceanvolta
Na herbeluistering klinkt dit toch een stuk beter dan ik dacht. Dit is het laatste album van The Flaming Lips dat nog echt songgericht is. De twee opvolgers zijn beiden een echte trip die je van begin tot eind moet luisteren. Je hoort al wel heel veel psychedische elementen, daar zijn ze al veel eerder mee begonnen.

Eén van de allerbeste nummers van hun hele oevre is ongetwijfeld Pompeii Am Götterdämmerung. Wat een machtig nummer!

Ik had nog niet gestemd op dit album en ik begin met 4 sterren. Ik ga hun albums nog veel luisteren de komende tijd en daarbij sla ik deze niet meer over.

avatar van Ernie
The Sound of Failure / It's Dark...Is It Always This Dark?? is toch wel 1 van hen beste songs ooit. Al van bij de 1ste luisterbeurt een dikke favoriet

avatar van Supersid
Ik ben fan, maar dit is voor mij toch 1 van de minste...

Blij dat ik deze nog eens uit het archief gehaald heb. Heerlijk creatief album.

gerre schreef:
Blij dat ik deze nog eens uit het archief gehaald heb. Heerlijk creatief album.

Dan ga ik deze nog maar eens een kans geven. Vind deze band op een paar albums outstanding maar met deze heb ik nooit veel gehad.

merci, man!