Peter Koelewijn en Zijn Rockets - Peter Live (1981)

Label: Philips

1. Rock and Roll Groepie (3:43)
  2. Mij Oh Mij (5:01)
  3. Marijke (2:49)
  4. 24.000 Kussen (24 Mila Baci) (2:48)
  5. De Wolf (3:56)
  6. Veronica Sorry (5:34)
  7. Bonnie (5:12)
  8. Klap Maar in Je Handen (6:24)
  9. Angeline (M'n Blonde Sexmachine) (5:22)
  10. De Hele Stad Is Gek en Dol (3:57)
  11. Speel die Dans (5:01)
  12. Kom van Dat Dak Af (4:10)
  13. Brigitte (Miss Sex-Appeal) (4:10)
  14. Robbie (4:54)
  15. Je Wordt Ouder Papa (4:17)
  16. Connie (4:20)
avatar van papsie
Het blijft een geweldige plaat. Peter was zijn tijd ver vooruit en dat blijkt nu nog als je deze life opnames jaren later nog eens beluisterd.

Ik had deze dubbelaar vroeger op musicassette en heb 'm vandaag op vinyl weer teruggevonden op een rommelmarkt. Peter laat met zijn band dat Nederlandstalige rock live toch heel leuk kan zijn.

Een bijna vergeten liveplaat van Peter Koelewijn & zijn Rockets. leuk dat deze weer eens onder de aandacht wordt gebracht.
Een energieke plaat met lekkere stampertjes, geen moeilijkdoenerij maar wel erg lekker.
Klap Eens In Je Handen werd een aardige grote hit en Koelewijn en consorten konden weer een poosje aan de bak.
Altijd wel een zwak gehad voor Koelewijn. Toch een veelzijdig figuur. Produceerde van hardrock tot smartlap en kwam zelf ook nog wel eens aardig voor de dag.
Zal wel niet op cd zijn uigebracht deze.

avatar van Heer Hendrik
Ik had de single: Klap maar in je handen en op de B-kant stond :"De Wolf" wat ik eigenlijk een beter nummer vond, maar klap maar in je handen had meer hitpotentie en dat klopte dus ook. De rest van dit livealbum ken ik ook. Zeker voor nederlandstalige begrippen een goede "Live"plaat

avatar van Madjack71
Peter Koelewijn de grootpapa van de hollandse Rock 'n' Roll, heeft met zijn Rockets toch best wel een aantal aardige klassiekers op zijn naam. Heeee Heeee Heeeeeeeeeee, moge duidelijk zijn. Maar ook Mij Oh Mij, Veronica Sorry (..als ruggesteuntje voor toen Veronica nog hart had en de landelijke politiek grijze haren bezorgde.), Angeline....de blonde sexmachine en de rocker Je Wordt Ouder Papa, waar ik nu ook toe behoor. Naast die degelijke rockers zijn er ook wat oudbollige hoempapa rock 'n' rollers. Maar als je al vanaf eind vijftiger jaren al bezig was, is dat ook niet zo vreemd. Peter weet i.i.g. wel een feestje er van te maken en vooral de wat 'stevigere' nummers klinken muzikaal als een klok.

avatar van Tozifra
bikkel2 schreef:
Zal wel niet op cd zijn uigebracht deze.

De cd werd in 1992 uitgebracht, met een andere hoes. Bonnie en Robbie zijn toen weggelaten.
N.a.v. het tv-programma 'Volle zalen' heb ik de lp uit de kelder gehaald. Leuk om weer eens te horen.

avatar van Dibbel
Erg leuke dubbele live LP van Peter En Zijn Rockets die ik helaas zelf nooit live heb gezien.
Het zal er ook niet meer van komen denk ik, hij wordt dit jaar 80.
Peter houdt er de sfeer goed in, samen met het publiek hier.
Klap Maar In Je Handen, waarmee nog een hit werd gescoord in 1981 is natuurlijk een niemendalletje, maar wel leuk.
En laten we niet vergeten dat hij een aantal fantastische rockhits heeft gemaakt, zoals hier ook zijn De Wolf, Mij Oh Mij en vooral Angeline, mijn blonde sexmachine (die tekst is zo waar).
Daar bovenuit komen nog Je Wordt Ouder Papa (ook al zo waar) en Robbie, wat gewoon echt een heel mooi liedje is. Veronica Sorry is de ode aan Radio Veronica 538 die er op 31 augustus 1974 mee moesten stoppen.
Zijn jaren 60 nummers passen er goed tussen met vooral Speel Die Dans en uiteraard Kom Van Dat Dak Af als krakers.
Weer eens glimlachend zitten luisteren gisteren.

Op vinyl, in nieuwstaat, Hollandse persing en 3,5*

avatar van nlkink
Dibbel schreef:

Erg leuke dubbele live LP van Peter en zijn Rockets die ik helaas zelf nooit live heb gezien

Voor mij als 17-jarige was een optreden van Peter en zijn Rockets het allereerste live optreden van een groep voor mij. In de TT-week van 1981 in Assen speelde de groep op de afsluitende TT-nacht die traditioneel op de vrijdag plaatsvond. Entreeprijs Hfl. 10,-.
De Rockets waren zonder Peter het voorprogramma. Veel Status Quo covers e.d.
Na afloop van het concert riep iemand uit de vriendengroep dat hij het live album ging kopen. Eigenlijk wilde ik dat ook maar ik rook een kans om het album dan te lenen en op cassette op te nemen. Mijn zakgeld kon zo'n dubbelalbum niet aan.
Uiteindelijk kon ik de plaat lenen maar na een paar keer luisteren viel het me toen wat tegen. Misschien was mijn eerste live optreden zo overrompelend geweest dat het album alleen maar tegen kon vallen.
Nu de herinnering wat vervaagd is kan de plaat misschien in de herkansing.

Hallo

Ik ben nog opzoek naar Domino of zo van Peter Koelewijn !!!
Ik kan het maar niet vinden?
Help

avatar van Simon Smith
[email protected] schreef:
Hallo

Ik ben nog opzoek naar Domino of zo van Peter Koelewijn !!!
Ik kan het maar niet vinden?
Help
Is dat niet van Clouseau?

avatar van haythijs
Mijn eerste zelf bij elkaar gespaarde én gekochte LP destijds