Dilated Peoples - 20/20 (2006)

Label: ABB

1. Green Trees (0:40)

met Dr. Greenthumb

2. Back Again (4:00)
  3. You Can't Hide, You Can't Run (4:17)
  4. Alarm Clock Music (5:20)
  5. Olde English (4:13)

met Defari

6. Kindness for Weakness (4:07)

met Talib Kweli

7. Another Sound Mission (3:16)
  8. Rapid Transit (6:19)

met Krondon

9. The Eyes Have It (4:18)
  10. Satellite Radio (4:15)
  11. Firepower (The Tables Have to Turn) (5:09)

met Capleton

12. The One and Only (4:43)
  13. 20/20 (4:42)
Ik weet niet wat het is met Dilated Peoples, maar ze zijn erg consequent in het uitbrengen van goede albums. Vooral de opener Back Again is erg goed.

Back Again, You Can't Hide You Can't Run, Rapid Transit, Firepower en 20/20 zijn voor mij de hoogtepunten. Vaak goede beats en Evidence en Rakka vind ik over het algemeen, zo ook op dit album, goede MC's met over het algemeen goede teksten. 4*

avatar van Plakband
Word naar hierboven, dat zijn ook mijn favorieten + Alarm Clock Music.
Echt lekker om naar te luisteren, ook al is het niet echt lang te noemen.
Het enige mindere vind ik de Dr. Greenthumb stukjes: had ze dan tenminste als skits erbij gedaan, kon ik tenminste die weglaten uit mn playlist. Nu is het nog niet erg, maar na een tijdje op repeat zal het al een heel stuk minder zijn.
Maar goed, details, verder is het een aanrader!

eazyfan
heb nog niet zo veel naar dilated peoples geluisterd maar het back again videoclipje was wel zeer goed en allen al daarvoor zou ik het album al aanraden

eazyfan
nu heb ik de rest wel geluistert maar ik vind ze niet meer
zo goed.wel nice beats jammer dat deze dan gevult
worden met wat minder goeie raps.

Ging me verder toch wel erg vervelen, nog steeds een paar leuke tracks maar sommige zijn wel erg saai. Inmiddels verlaagd naar 3*

Vergo
Een van de beste albums van 2006 tot nog toe.

avatar van Osiris Apis
Sinds Expansion Team is het maar bergafwaarts met Dilated Peoples gegaan. Deze is iets minder slecht als zijn voorganger.
2.5*

avatar van Kos
Kos
Back Again .

avatar van Reijersen
De raps vallen met wat tegen en de producties eigenlijk ook. Bij Dilated Peoples heb ik altijd het gevoel dat ze veel beter kunnen, maar uiteindelijk doen ze dat ook nooit.

3 sterren.

Mezelf
Ik vind dit een classic, ware het niet dat die skits er op zitten. Ik ben al niet zo'n fan van skits maar deze gaan nergens over gewoon, enorm storend.

Met de muziek is echter niks mis, lekkere producties, lekkere teksten, het klinkt allemaal fresh en staat hoog boven het gemiddelde.

avatar van PJC
PJC
dikke plaat. die stem van Krondon van Strong Arm Steady doet me een beetje aan Busta Rhymes denken. En wat een banger is die track met Capleton bun dem, bun dem!

RedLightCityBoy
Back Again vond ik zoooo''n chill nummer, ook die clip was regelmatig te zien op(TMF). Het wordt maar eens tijd om dit weer eens te checken.

Edit: Clipje van Back Again toegevoegd.

Rene1979
Back Again is de topper van dit album maar de rest is ook erg lekker

raffael77
Osiris Apis schreef:
2.5*

idd

avatar van Flipm0de
Leuk album, beter dan Neighbourhood Watch, maar toch blijft het niveau niet echt constant op deze plaat.

Back Again is en blijft een gruwelijke track!

avatar van Kos
Kos
Niemand die 20/20 als favoriete track heeft .

avatar van Rhythm & Poetry
Ik denk dat ik de stemsample op Kindness for Weakness toch wel een van de mooiste samples vind binnen de hiphop: het straalt enorm veel kracht uit.

avatar van Nr.4
Consistente crew blijft het, ook deze is heerlijk, denk weer net een fractie beter dan Neighbourhood Watch. Kindness for Weakness, Back again, You cant hide..., ja Dilated blijft tof komen. Evidence vind ik op deze wat beter dan Rakaa, maar allebei prettige mc's om naar te luisteren.

avatar van Silky & Smooth
Met Back Again leggen ze de lat vanaf het begin al torenhoog. Dit niveau wordt niet gehaald. Desalniettemin is 20/20 een leuk album, maar mij net wat te vlak allemaal.