LCD Soundsystem - The Long Goodbye (2014)

Alternatieve titel: Live at Madison Square Garden

Dance / Rock
Label: Parlophone

1. Dance Yrself Clean (9:48)
  2. Drunk Girls (3:40)
  3. I Can Change (6:22)
  4. Time to Get Away (4:08)
  5. Get Innocuous! (6:52)
  6. Daft Punk Is Playing at My House (5:15)
  7. Too Much Love (4:42)
  8. All My Friends (7:20)
  9. Tired / Heart of the Sunrise (2:57)
  10. 45:33 Intro (1:49)
  11. You Can't Hide / Shame on You (4:57)
  12. Sound of Silver (4:57)
  13. Out in Space (10:24)
  14. Ships Talking (9:21)
  15. Freak Out / Starry Eyes (10:25)
  16. Us V Them (9:21)
  17. North American Scum (5:20)
  18. Bye Bye Bayou (4:41)
  19. You Wanted a Hit (7:47)
  20. Tribulations (4:50)
  21. Movement (4:15)
  22. Yeah (12:34)
  23. Someone Great (6:32)
  24. Losing My Edge (8:48)
  25. Home (7:07)
  26. All I Want (5:54)
  27. Jump Into the Fire (7:15)
  28. New York, I Love You but You're Bringing Me Down (9:54)
avatar van Boris1
The long goodbye? Beter is too long goodbye. Wat mij betreft mogen de dames en heren gisteren al weer bij elkaar komen...

avatar van CWTAB
Is dit niet de audio versie van de afscheidsdvd (Shutup and play the hits of zoiets?) die ze vorig uitgebracht hebben?

avatar van Stalin
Wellicht oud nieuws, maar James Murphy heeft alweer een nieuw project met de gebroeders Dewaele.

De audio betreft inderdaad het afscheidsconcert in NY. Dit is de 5 LP limited edition versie van RSD 2014, op 5x 180 gram vinyl, gemixt door James Murphy himself. Deze was zeer moeilijk te vinden, behalve op Ebay & Discogs voor veel te veel geld. Hoewel... er zijn nog eerlijke platenzaken op Ebay: ik heb 'm voor de gewone prijs te pakken!
Beoordeling op Discogs is momenteel 4,94*.

west schreef:
Beoordeling op Discogs is momenteel 4,94*.

Komt volgens mij gewoon uit in de LP box ergens 3e week van mei. RSD was alleen alvast een beperkte oplage

Ja, dat klopt. Alleen is dan de vraag of het ook op 180 gram is en in net zo'n mooie box. Ik hoop wel dat er een verschil in zit, anders heeft zo'n RSD release weinig zin, behalve voor de PR.

West, klopt er was maar één box binnen gekomen in de winkel, maar deze had ik gelukkig te pakken. Moet hem nog steeds luisteren, ben benieuwd.

Voor mensen die het gemist hebben: op dit moment zijn er een drietal exemplaren voor ongeveer de normale prijs te koop op discogs, waarvan ééntje uit Nederland. Heb ik toch teveel verzendkosten betaald!

Jenssen schreef:

Bij de LP box zit een toelichting van James Murphy: op 19 mei komt er geen cd uit hiervan, want het is niet 1997...
Er is dan wel een download beschikbaar hiervan. Geen woord over meer LP boxen.

James Murphy levert hier geen topprestatie met deze 5 LP boxset van het afscheidsconcert van LCD Soundsystem, het is bijna kunst wat hij hier voor elkaar bokst. Dit is mogelijk de beste geluidskwaliteit ooit geleverd op vinyl. Het klinkt werkelijk fenomenaal! Hij schrijft dat hij de radio-mix maar zo-zo vond en dat deze vinyl mix verschilt van de geluidsmix van de DVD. Hij heeft het speciaal voor vinyl gemixt: analoog naar tape en is er lang mee bezig geweest. De mix is naar 1/4 analoog tape speciaal voor vinyl gemixt en gemastered door Bob Weston.

LCD Soundsystem is live al geweldig, maar tijdens dit afscheidsconcert klopt alles. Een geweldige uitgebreide band, goede gastartiesten, mooie alternatieve arrangementen en James in topvorm. Ook het publiek klinkt dolenthousiast.
Er staan zoveel geweldige versies van (ijzer-)sterke songs op. Om er een paar te noemen: Get Innocuous! waarbij ik aan the Talking Heads moet denken, een explosieve versie van Daft Punk, een zuigende Too Much Love, een geweldige Out in Space en nog veel en veel meer.

Veel beter dan dit krijg je het niet. Als je een platenspeler hebt en LCD Soundsystem maar een beetje leuk vindt: sla snel je slag. Dit wil je niet missen!

front242
krijg er nog ééntje binnen via www.vinyljunk.com
inderdaad wat een release had hem op dvd, de vinyl klinkt ongelofelijk straf

avatar van siepie
Monsterlijk album met een monsterlijke tijdsduur. Dat vind ik nooit erg, slechte nummers kan je dan skippen maar hier is elk nummer raak. Het knettert en kneitert als een malle gloeiende... Het is echt na adem happen aan het eind. Was dit een RSD release op vinyl (en dus nu niet meer te koop)?

Er komt een 'normale release' rond half juni op vinyl. Bofferds...

west schreef:
Er komt een 'normale release' rond half juni op vinyl. Bofferds...

Vind ik leuk

Is ook leuk!

Maar... op Amazon UK is de vinylbox wel 80 Pond... maar hij is 't waard.

avatar van siepie
Ach, volgende week komt het vakantiegeld binnen :-p

avatar van itchy
Hm, hier had ik toch meer van verwacht. Ik heb LCD een aantal malen live gezien en dat waren fantastische concerten. Ik mis die magie hier. Dat ligt in elk geval niet aan de setlist want de mix van singles, albumtracks, covers en alternatieve uitvoeringen is fantastisch. Nee, het ligt hier vooral aan de stem van Murphy die ik op deze opnamen flets en soms wat al te valsig vind overkomen. Daarnaast had ik véél meer energie verwacht. De uitvoeringen op deze plaat blijven wat betreft energie vaak achter bij de studio-versie en dat lijkt me niet de bedoeling van liveplaten. Deze zal ik niet vaak meer draaien, ik zet liever de reguliere platen op en koester de herinneringen aan de concerten waar ik zelf bij was.