LCD Soundsystem - The Long Goodbye (2014)

Alternatieve titel: Live at Madison Square Garden

Dance / Rock
Label: Parlophone

1. Dance Yrself Clean (9:48)
  2. Drunk Girls (3:40)
  3. I Can Change (6:22)
  4. Time to Get Away (4:08)
  5. Get Innocuous! (6:52)
  6. Daft Punk Is Playing at My House (5:15)
  7. Too Much Love (4:42)
  8. All My Friends (7:20)
  9. Tired / Heart of the Sunrise (2:57)
  10. 45:33 Intro (1:49)
  11. You Can't Hide / Shame on You (4:57)
  12. Sound of Silver (4:57)
  13. Out in Space (10:24)
  14. Ships Talking (9:21)
  15. Freak Out / Starry Eyes (10:25)
  16. Us V Them (9:21)
  17. North American Scum (5:20)
  18. Bye Bye Bayou (4:41)
  19. You Wanted a Hit (7:47)
  20. Tribulations (4:50)
  21. Movement (4:15)
  22. Yeah (12:34)
  23. Someone Great (6:32)
  24. Losing My Edge (8:48)
  25. Home (7:07)
  26. All I Want (5:54)
  27. Jump Into the Fire (7:15)
  28. New York, I Love You but You're Bringing Me Down (9:54)
James Murphy levert hier geen topprestatie met deze 5 LP boxset van het afscheidsconcert van LCD Soundsystem, het is bijna kunst wat hij hier voor elkaar bokst. Dit is mogelijk de beste geluidskwaliteit ooit geleverd op vinyl. Het klinkt werkelijk fenomenaal! Hij schrijft dat hij de radio-mix maar zo-zo vond en dat deze vinyl mix verschilt van de geluidsmix van de DVD. Hij heeft het speciaal voor vinyl gemixt: analoog naar tape en is er lang mee bezig geweest. De mix is naar 1/4 analoog tape speciaal voor vinyl gemixt en gemastered door Bob Weston.

LCD Soundsystem is live al geweldig, maar tijdens dit afscheidsconcert klopt alles. Een geweldige uitgebreide band, goede gastartiesten, mooie alternatieve arrangementen en James in topvorm. Ook het publiek klinkt dolenthousiast.
Er staan zoveel geweldige versies van (ijzer-)sterke songs op. Om er een paar te noemen: Get Innocuous! waarbij ik aan the Talking Heads moet denken, een explosieve versie van Daft Punk, een zuigende Too Much Love, een geweldige Out in Space en nog veel en veel meer.

Veel beter dan dit krijg je het niet. Als je een platenspeler hebt en LCD Soundsystem maar een beetje leuk vindt: sla snel je slag. Dit wil je niet missen!