Syd Barrett - The Madcap Laughs (1970)

3,89

6. Here I Go (3:11)
  7. Octopus (3:47)
  8. Golden Hair (1:59)
  9. Long Gone (2:50)
  10. She Took a Long Cold Look (1:55)
  11. Feel (2:17)
  12. If It's in You (2:26)
  13. Late Night (3:10)
  14. Octopus [Take 1 & 2] * (3:09)
  15. It's No Good Trying [Take 5] * (6:22)
  16. Love You [Take 1] * (2:28)
  17. Love You [Take 3] * (2:11)
  18. She Took a Long Cold Look at Me [Take 4] * (2:44)
  19. Golden Hair [Take 5] * (2:28)
65 BERICHTEN
avatar van pdonidvie
Dat Syd dit album er nog heeft kunnen uitpersen is echt een wonder. Spijtig dat het nooit echt nog goed gekomen is, 't was toch wel een talent.

Heeft iets dat Pink Floyd zonder Syd Barrett niet had en wat ze effectief jarenlang hebben proberen terugvinden: ik zou het noemen een ongebreidelde creatieve vrijheid. Syd Barrett durfde meer gewoon te doen en te zeggen wat er vanbinnenuit kwam zonder zich daar vragen bij te stellen of het af te remmen. Is misschien ook wel zijn ondergang geweest...

avatar van pmac
Een plaat die het midden houdt tussen genante opnames en kunst. Feel had eigenlijk niet op de plaat gemogen maar Octopus Golden is eigenlijk een sterk nummer. De stem van Syd Barrett is pijnlijk mooi maar uit alles lijkt dat teveel drugs zijn geest inmiddels heeft verwoest.

Persoonlijk vind ik Feel juist een van zijn meest briljante nummers. Als je goed luistert hoor je dat hij niet zomaar iets doet. Nee, van mij had "If it's in you'' eraf gemogen en ''Opel'' erop gezet moeten worden.

avatar van Stijn_Slayer
Mee eens, briljant nummer.