Steve Morse - High Tension Wires (1989)

Label: MCA

1. Ghostwind (3:14)
  2. The Road Home (4:48)
  3. Country Colors (3:48)
  4. Highland Wedding (3:21)
  5. Third Power (4:17)
  6. Looking Back (3:59)
  7. Leprechaun Promenade (6:25)
  8. Tumeni Notes (4:11)
  9. Endless Waves (3:47)
  10. Modoc (2:22)
avatar van B.Robertson
Zijn eerste plaat sinds zijn samenwerking met Kansas en vermoedelijk zijn eerste echte soloplaat. ( Na Dixie Dregs krijg je eerst nog de Steve Morse Band.) High Tension Wires is een erg melodieus album. Ghostwind en Modoc zijn er hoofdzakelijk voor de gitaar alleen en zijn toch wel meesterwerkjes. Op de andere nummers is drummer Rod Morgenstein weer van de partij. Third Power is een pakkende rocker en Leprechaun Promenade is er voor de ontoegankelijke songstructuren.
De rocker Tumeni Notes is voor mijn gehoor een demonstratie van zijn technisch kunnen.