Steve Morse Band - Southern Steel (1991)

Label: MCA

1. Cut to the Chase (3:53)
  2. Simple Simon (3:50)
  3. Vista Grande (5:04)
  4. Sleaze Factor (3:40)
  5. Battle Lines (4:07)
  6. Southern Steel (3:56)
  7. Wolf Song (3:23)
  8. Weekend Overdrive (4:06)
  9. Arena Rock (4:01)
  10. Point Counterpoint (2:12)
avatar van argus
'Wolf Song' is een prachtig rustig nummer. Het laat zien dat de man ook nog goed kan componeren. Zoals zoveel solo cd's van gitaristen laat dit album vooral zien waarom hij zo in de smaak valt bij andere gitaristen. De één na de andere weergaloze riff. Je krijgt ook een idee waarom de gitarist van Dixie Dregs zijn opwachting mocht maken in de line-up van Deep Purple.

avatar van Paulus_2
argus schreef:

Niemand minder dan Joe Satriani, destijds gelegenheidsgitarist bij Deep Purple, beval Steve Morse aan om hem als vaste gitarist van Deep Purple aan te trekken. De rest is geschiedenis. De band kreeg haar zoveelste leven.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Als niet gitarist zijnde kan je al die ingewikkeld aandoende gitaarpartijen ook rustig over je heen laten komen, heb je een mooi instrumentaal rockalbum. Weer eens wat anders dan Deep Purple deze Southern Steel, al moest Purple op dit tijdstip nog komen. Steve Morse zijn band bestaat hier uit drummer Van Romaine en bassist Dave LaRue, die ook meedeed met de Dixie Dregs reünie en die eind maart dit jaar John Petrucci begeleidde bij G3 in de Oosterpoort, Groningen.

avatar van hnzm
In mijn Top10 van Steve Morse albums staat deze waarschijnlijk op de tweede plaats. Mijn favoriete track is de opener Cut to The Chase waarin Steve het gitaarduel aangaat met Jeff Watson van Night Ranger. Mijn favoriete solo van dit album zit in het nummer Battle Lines - YouTube.

Wat een straffe gitarist is dit man. Steengoede plaat .