Corinne Bailey Rae - Corinne Bailey Rae (2006)

R&B / Soul
Label: EMI

1. Like a Star (4:03)
  2. Enchantment (3:58)
  3. Put Your Records On (3:35)
  4. Till It Happens to You (4:39)
  5. Trouble Sleeping (3:29)
  6. Call Me When You Get This (5:05)
  7. Choux Pastry Heart (3:57)
  8. Breathless (4:15)
  9. I'd Like To (4:09)
  10. Butterfly (3:53)
  11. Seasons Change (4:55)
  12. Since I've Been Loving You * (4:22)
  13. Emeraldine * (4:31)
  14. Munich * (3:58)
  15. No Love Child * (4:00)
  16. Enchantment [Amp Fiddler Remix] * (3:58)
  17. Venus as a Boy * (2:58)
  18. I'd Like To [Weekender Mix] * (3:58)
  19. I Won't Let You Lie to Yourself * (3:50)
  20. Another Rainy Day * (3:15)
  21. Daydreaming * (3:54)
avatar van Papartis
Toevallig vanochtend gedraaid. Relaxte muziek voor de ochtend om bij wakker te worden.

avatar van MusicFreak
Er komt dit jaar een nieuw album van Corinne-Bailey Rae volgens mij. Een paar weken terug was ze bij Later With...Jools en zong ze haar nieuwe nummer. Corinne Bailey Rae - I'd do...

mathieudc
Put Your Records On is echt een leuk nummer, zomers en vrolijk. De rest van deze cd kan mij echter véél minder boeien, ik vind het nogal saai en eentonig. Nu had ik wel hetzelfde gevoel bij Emiliana Torrini's laatste album na die leuke vrolijke single 'Jungle Drum' en is dat later alsnog een leuk album gebleken, maar ik vrees dat deze toch echt wel te gezapig zal blijken. Afwachten. (2)

avatar van Emile93
Helemaal vergeten om op dit album te stemmen terwijl ik het toch al best lang ken! Anyway, Put your records on vond ik altijd al een supernummer maar de rest is gewoon.

avatar van parkerakaspin
Heerlijk album, helpt als je moeite hebt met slapen

avatar van Booyo
Album kent drie goede nummers, welke toevallig ook als single zijn uitgekomen, maar is helaas voor de rest behoorlijk saai. Beetje veel van hetzelfde, nergens echt slecht, nergens echt spannend, beetje het ene oor in andere oor uit idee.

avatar van Ronald5150
Zeer prettig in het gehoor liggend mengsel van pop, R&B , jazz en een vleugje soul. Op zich is deze plaat redelijk vergelijkbaar met platen van Katie Melua of Norah Jones. Maar toch vind ik dit een tikkeltje beter. Iets spannender en gedurfder. De arrangementen zijn meer jazzy en daardoor krijgt de muziek af en toe de noodzakelijke verrassende wending, al is het maar in de details. De muziek is rijk en gevarieerd, veel instrumenten, goed geproduceerd en het klinkt allemaal erg lekker, relaxed, bij tijd en wijle vrolijk en erg zomers. Gewoon een feel-good plaat om te ontspannen.

avatar van Devoo
Put Your Records On heeft een zeer goeie hook en een fijn in het gehoor liggende melodie. De rest van het album kabbelt kwaliteitsvol verder, maar nergens hoor ik nog een uitschieter zoals het eerder genoemde nummer. Een fijn album die nergens slecht wordt, maar mij ook niet zal bijblijven. Breathless is voor mij het tweede beste nummer.