Di-rect - Daydreams in a Blackout (2014)

Label: Universal

1. Invincible (3:50)
  2. Yeah Yeah Yeah (4:37)
  3. First Time (4:44)
  4. You & I (6:06)
  5. That Would Be Something (5:23)
  6. All in Vain (4:06)
  7. Out in the Wild (6:15)
  8. Daydreams in a Blackout (3:44)
  9. Paper Plane (3:50)
  10. Here's to the Love (6:56)
  11. Where We Belong (4:00)

met Fedde le Grand

Geweldig album, ik heb de afgelopen week al wat bij Giel 3FM gehoord maar nu ik het album in zijn geheel gehoord heb kan ik niet anders zeggen dat het een topper is! Ik denk zelf wel een van de beste die ze gemaakt hebben. Wat kan die Zanger Marcel toch heerlijk zingen!

Goed werk mannen!

Wat een fantastische plaat! Door de heren zelf geschreven en geproduceerd.
Moeten ze blijven doen. Ik houd van de energie van de band en Marcel zijn inlevingsvermogen. Zeker live spat dit alles eraf! Zeker een aanrader om eens live te checken!

avatar van Thin Air!
Over inlevingsvermogen gesproken. Gisteren bij RTL Late Night brak hij (Marcel) bijna in tranen uit bij het zingen van dat akoestische stuk.

Knap staaltje inleveringsvermogen zonder dat het te pathetisch werd.

avatar van hidalgo
bam jongen wat een knoepert van een plaat woorden schieten mij te kort
en dat voor een nederlandse band belachelijk goed
geef 4.5 *****

avatar van Deranged
Nou nou, niet te enthousiast.

Het valt denk ik best mee namelijk. Plaatje voor de grap eens geluisterd.

Gaat voor mij eigenlijk al mis bij de geforceerd gecompliceerde titel.

Het wil te graag, dat schijnt door.

Maar over naar de plaat zelf dus.

Dan hoor ik toch weer vooral die bekende clichés voorbijkomen waar Nederlanders sowieso goed in zijn. Op het openingsnummer hoorde ik wel een soort van bijna aardig riffje voorbijkomen maar dan heb je dat ook wel gelijk voor de hele plaat gehad zo blijkt.

Verder geen dikke riffs hier.

Ook denk ik dat je met een gast op toetsen meer kan doen dan hier gebeurt.

Is en blijft een behoorlijke verbetering met deze zanger en nieuwe weg maar wat je dan overhoudt is toch nog steeds een redelijk corny Nederlands product in mijn ogen.

Het is 'wel aardig' maar ik luister toch liever naar dingen die net iets meer zijn dan dat.

Dan maar geen Nederlandse shit.

avatar van hidalgo
niks op tegen ik ben niet zo van de oldschool shit
voor een nederlandse band een super cd

avatar van SOAD
Dit album valt me enigszins mee. Helemaal omdat het van een band is die ik nou niet bepaald hoog heb zitten. Nummers met een kop een staart en bij vlagen heerlijk gitaarwerk. Deze gasten zijn er flink op vooruit gegaan.

Met Where We Belong laten ze dan wel weer zien dat ze nog steeds vreselijke nummers kunnen maken.

avatar van blur8
ten opzichte van Time Will Heal Our Senses conslidatie tov. kwaliteit.
EN progressie, met de dance invloeden, waar ook lef in zit.

Van mij 4 sterren. Nooit echt geïnteresseerd geweest in Di-rect. Nu toch een album geprobeerd en beviel me aardig goed. That would be something is een leuke verrassing. Het stemgeluid van Marcel ligt lekker in het gehoor, vele malen beter dan Tim.
Dit album gaat nog wel een paar luisterbeurten mee!

avatar van Spitzenfinger
Deze ga ik voor de grap ´s uitproberen.
Zowel de zanger als de gitarist vind ik rare snuiters, maar dat nummer invincible is erg goed!

Geweldige cd!

avatar van frans swa
'inlevingsvermogen' of acteertalent?

kan me van eerdere liedjes herinneren dat de zanger lege/oppervlakkige zinnen ook met net zoveel "gevoel" zingt...

avatar van LotharVM
Om in te haken op het eerder genoemde 'inlevingsvermogen', bekijk eens het volgende live-optreden van het nummer 'All in Vain' in het Q-hotel: YouTube - DI-RECT - 'All in Vain' (live in het Q-hotel 2014)

Verbazingwekkend goed als je het mij vraagt. Kippenvel van top tot teen

avatar van JelmerHolwerda
Di-Rect blijft me toch verbazen. Alweer een hartstikke fijne cd van die jongens. Sinds Marcel en Vincent er bij zitten is de muziek er wat mij betreft zoveel beter op geworden. Alternatiever en volwassener.

Zo ook dit album. Het bevat weer heerlijke luistermuziek, met mooie poprock-liedjes met catchy tunes. Vind vooral All In Vain echt prachtig en ook Out In The Wild vind ik mooi. Lekker instrumentaal stuk op het eind.

avatar van ArnoldusK
Tijdens onze Pinkpop-shift als vrijwilliger hoorde mijn broer en ik plots All in Vain.
We tagden het nummer en het bleek van Di-rect te zijn. Enige schaamte viel ons ten deel en we hebben het er verder niet meer over gehad.
Stiekem heb ik het album gedownload en heb ik al meerdere keren genoten van deze mix van soft-electronische, kant-en-klare teksten en aanstekelijke riedeltjes. Mijn broer weet nog van niets.

avatar van kaztor
Weet je zeker dat je nog over de straat kunt na deze biecht?

Waarom zou je je schamen om iets dat je zelf gewoon goed vind?

Di-Rect had het vertrek van Tim nodig om iets behoorlijks uit de grond te stampen. Met Marcel zijn ze al een aantal jaren op de goede weg en dat zal bij dit album waarschijnlijk niet anders zijn.

avatar van ArnoldusK
kaztor schreef:
Weet je zeker dat je nog over de straat kunt na deze biecht?

Waarom zou je je schamen om iets dat je zelf gewoon goed vind?

Was een grapje, hahahahahahahaha

avatar van Zwaagje
Zeer goed afwisselend album van een band die ik altijd links liet liggen ivm vooroordelen. Bij toeval een nummer gehoord en direct ( Hahaha) het album gaan luisteren. Heel afwisselend, goed geproduceerd, geweldige zang en gitaarspel. Daar doe ik de rest wat mee te kort misschien,maar het drumwerk is afdoende, maar niet hoogstaand. Jammer dat dit niet wordt opgepikt in het buitenland.

avatar van chevy93
Net bij Spijkers met Koppen, You & I. Ik opzoeken, blijkt het Di-Rect te zijn. Dit?! Blijkbaar goed bezig sinds Tim Akkerman weg is. Zeer fijn nummer!

Parlotones
Vind deze album wel aardig , zonder echte uitschieters het rockt wel lekker.Nergens word het erg spannend.En het blijft niet echt hangen. Alles voor deze album vond ik maar niks het kwam bij mij over gelijk bands als Kane of Keane om er een paar te noemen verschrikkelijk. Semi mainstream of halve boy bands.