MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Cannibal Corpse - Kill (2006)

mijn stem
3,36 (42)
42 stemmen

Verenigde Staten
Metal
Label: Metal Blade

  1. The Time to Kill Is Now (2:03)
  2. Make Them Suffer (2:50)
  3. Murder Worship (3:56)
  4. Submerged in Boiling Flesh (2:52)
  5. Five Nails Through the Neck (3:45)
  6. Purification by Fire (2:57)
  7. Death Walking Terror (3:32)
  8. Barbaric Bludgeonings (3:42)
  9. The Discipline of Revenge (3:39)
  10. Brain Removal Device (3:14)
  11. Necrosadistic Warning (3:28)
  12. Maniacal (2:12)
  13. Infinite Misery (4:01)
totale tijdsduur: 42:11
zoeken in:
avatar
Timothebizkit
Charles Manson schreef:

dat je te jong/dom/onervaren bent om deze briljante technischere muziek te volgen


SMAKEN VERSCHILLEN, dat heeft niks met je IQ te maken. Ga mij nou niet vertellen dat je iedereen die jouw muziek niet moet dom vind.

avatar
Charles Manson
kan je mij eigenlijk uitleggen WAAROM je bij allerlei metalbands gaat lopen etteren?

want dat doe je, je zoekt metalbands op om daar vervolgens een beetje te gaan lopen rellen.

Waarom toch jongen?

avatar
MetalDex
Smaken verschillen ja, maar houdt dat in dat we niet mogen zeggen dat dit technisch hoogstaand is? Als je dit 0,5* dan snap je het niet, nee, maar als we je vragen waarom je het 0,5* geeft kun je niks anders zeggen dan dingen als
Ik moest gewoon lachen om deze debielen muziek.
of je gaat gewoon berichten aanpassen of verwijderen waarop gereageerd is. Je gaat onbeargumenteerd zagen bijna albums die je niks vindt, maar bij geen enkel album uit je top 10 kan ik een bericht vinden waar je zegt wat je wel goed vindt.
Als je naar de homepage van MuMe gaat staat in de titelbalk van je browser 'de muzieksite voor liefhebbers', dus laat je zelf en mede-users in hun waarde en blijf niet domme dingen posten bij albums die je afschuwelijk vind.
Het maakt mij niet uit dát je het afschuwelijk vind en ook niet dat je dat wilt zeggen, maar doe dat a.u.b. op een fatsoenlijke manier of doe het niet.

avatar
Timothebizkit
heel ruig dat het technisch hoogstaand is maar als het niet klinkt dan heb je er niet zoveel aan...

voorbeeld: Atonale muziek

avatar van HammerHead
3,0
En waarom zou je niets hebben aan atonale muziek?

avatar
Timothebizkit
Geef nou toe, atonale muziek klinkt gewoon voor geen meter. Heel leuk dat elke noot even vaak voorkomt in een muziekstuk maar het klinkt gewoon als willekeurig een paar noten aanslaan.

avatar van bennerd
Timothebizkit schreef:
Geef nou toe, atonale muziek klinkt gewoon voor geen meter. Heel leuk dat elke noot even vaak voorkomt in een muziekstuk maar het klinkt gewoon als willekeurig een paar noten aanslaan.


Geef nou toe, wat je zegt trekt op geen meter.

avatar
Charles Manson
toch zonde dat deze schijf nu dankzij een aantal van die kinderachtige protest-stemmen een laag gemiddelde heeft.

Ik ben dan maar op mijn beurt zo kinderachtig geweest even een tegen-5* uit te delen zodat het gemiddelde in ieder geval weer is opgeschroefd naar een 3,03.

avatar van BoordAppel
Ik ben dan maar op mijn beurt zo kinderachtig geweest even een tegen-5* uit te delen zodat het gemiddelde in ieder geval weer is opgeschroefd naar een 3,03.

Dat is niet de bedoeling. Als je fraude vermoed kan je een moderator op de hoogte stellen die eventueel maatregelen kan nemen.

avatar
Charles Manson
maar die bewuste moderators zien al wekenlang een vaste club bezoekers die aan het metal-bashen zijn.
en daar wordt toch echt niets tegen ondernomen vrees ik.

(ps. mijn eigen vorige bericht wat gekuist)

avatar van BoordAppel
Misschien hebben de mods het gemist, ze kunnen niet alles in de gaten houden. Een PMetje kan soms wonderen doen.

avatar
Charles Manson
nee hoor, ik heb inmiddels gemerkt dat moderators niets missen.
Ik ben al zo vaak berispt, dat jij mij niet nu ineens wijs kunt maken, dat jullie ineens "dingen missen".

hahaha, nee vriend: die vlieger gaat niet op!
Maar leuk geprobeerd

avatar van Nakur
2,5
Voor een Cannibal Corpse schijf toch een beetje ondermaats. Ik mis het vuige geluid van het oudere werk én de technische granaat die The Wretched Spawn is. Dit heeft beide maar half. 2,5 *

avatar van stroomkabel
4,0
Erg goede cd.

Ik vind dit de beste van de nieuwere platen (met corpsegrinder als zanger).
De nummers zijn vaak lekker catchy en blijven (in mijn geval) in je hoofd hangen

4.0

avatar van AxNUS
0,5
Timothebizkit schreef:
(quote)


Dan doe ik dát...

maar die wist je toch al? Vind het een nóg slechtere kopie van Butchered at Birth. En ík luister die cd's wél, anders had ik toch wel bij elke cd van Cannibal Corpse (of het Death-Metal genre) domweg een *0,5 neergezet? Een goede vriend van mij laat het mij regelmatig horen en ik vind het nog steeds om te huilen.

Ik heb dit trouwens niet alleen hierbij maar ook bijvoorbeeld bij P. Diddy. Een andere vriend van mij is HE-LE-MAAL weg van "Press Play" terwijl 'dat ook gewoon poep vind. Dus stem ik een *0,5.

Wat een gezeik weer, ik heb mij toch aangemeld om mijn mening te droppen bij cd's die ik luister? Respecteer mijn mening dan en heb schijt aan het gemiddelde van een album op de site. Wat maakt dat nou uit? Als je het zelf maar leuk vindt...


Je haalt de woorden (op een andere manier) uit mijn mond

clutch schreef:

Het heeft geen enkel nut om bij muziek die je niet kunt luchten een 0.5* neer te gaan zetten. Als het je muzieksmaak niet is, blijf er dan gewoon weg. Het is hetzelfde als bijvoorbeeld een HipHopfan bij alle CD's van Deftones een 0.5* neer gaat zetten. Dat is nogal zielig.


Ik luister zelf ook naar Deftones. Het heeft er niets mee te maken dat ik Metal slecht vind. Het gaat erom dat ik dit gewoon niet om aan te horen vind. De lyrics gaan ook gewoon hélemaal nergens over.

avatar van bennerd
AxNUS schreef:
(quote)


Je haalt de woorden (op een andere manier) uit mond

(quote)


Ik luister zelf ook naar Deftones. Het heeft er niets mee te maken dat ik Metal slecht vind. Het gaat erom dat ik dit gewoon niet om aan te horen vind. De lyrics gaan ook gewoon hélemaal nergens over.


En waarover moeten lyrics dan gaan voor jou?
Het is een thema dat typisch is aan deze muziek (ook al heb je uitzonderingen), dus als je hier naar luistert, zul je het er maar moeten bijnemen.

avatar van AxNUS
0,5
bennerd schreef:
(quote)


En waarover moeten lyrics dan gaan voor jou?
Het is een thema dat typisch is aan deze muziek (ook al heb je uitzonderingen), dus als je hier naar luistert, zul je het er maar moeten bijnemen.



Op de eerste plaats vind het belangrijk om te kunnen horen wat de zanger zegt.. Wat hier dus TOTAAL ONMOGELIJK is. Tenzij je op internet naar lyrics moet gaan zoeken. ...They are all dead, it's their end today, All lost their lives in tremendous pain, Not one has survived, We Left None Alive...
Het gaat dus zoals je lees nergens over..
Er zijn genoeg andere bands (die misschien wel ruiger zijn) Met ander soort teksten en die wél verstaan baar zijn.

avatar van bennerd
AxNUS schreef:
(quote)



Op de eerste plaats vind het belangrijk om te kunnen horen wat de zanger zegt.. Wat hier dus TOTAAL ONMOGELIJK is. Tenzij je op internet naar lyrics moet gaan zoeken. ...They are all dead, it's their end today, All lost their lives in tremendous pain, Not one has survived, We Left None Alive...
Het gaat dus zoals je lees nergens over..
Er zijn genoeg andere bands (die misschien wel ruiger zijn) Met ander soort teksten en die wél verstaan baar zijn.


Verstaanbaarheid is niet bepaald een belangrijk kenmerk in een genre waar grunts zo goed als vanzelfsprekend zijn, hé, integendeel zelfs, de meeste grunters proberen zo onverstaanbaar mogenlijk te zijn.

En of de teksten nu ergens over gaan of niet, dat maakt voor mij nu echt geen bal uit.

avatar van AxNUS
0,5
bennerd schreef:
(quote)


Verstaanbaarheid is niet bepaald een belangrijk kenmerk in een genre waar grunts zo goed als vanzelfsprekend zijn, hé, integendeel zelfs, de meeste grunters proberen zo onverstaanbaar mogenlijk te zijn.

En of de teksten nu ergens over gaan of niet, dat maakt voor mij nu echt geen bal uit.


Dat snap ik
Maar het gaat er om dat iedereen vrij is om zijn mening te geven. En ik het album geen 0.5* Ster geef omdat het 'Dead Metal' Is, maar omdat ik het gewoon niet goed vind klinken. Er zijn genoeg andere metal Bands die ik wel 3 of 4 Sterren geef.

Maar als ik nou een band heb en er een zanger gewoon wat onzin doorheen laat brullen word ik binnen no time een ''Beroemdheid''!?

avatar van bennerd
AxNUS schreef:
(quote)


...

Maar als ik nou een band heb en er een zanger gewoon wat onzin doorheen laat brullen word ik binnen no time een ''Beroemdheid''!?


Hangt wat van je houding, je techniek en nummers af.
(Woorden van een Grind/Death Metalfan )

avatar van AxNUS
0,5
bennerd schreef:
(quote)


Hangt wat van je houding, je techniek en nummers af.
(Woorden van een Grind/Death Metalfan )



Noujaa.. ik ben zelf nooit een Grind/Death Metalfan geweest (er zijn natuurlijk uitzonderingen), omdat ik niet echt leuk muziek vind. Eerlijk gezegd gewoon niet om aan te horen vind. Metal is oke. Maar Grind/Death Metal niet.
Altans mijn mening.
Verder heb ik ook niets tegen mensen die dat goed vinden, ik namelijk zelf genoeg vrienden die CC HéLeMaal gewelding vinden.

En wat betreft de houding.. Ik vind het eerder eng en 'angstaanjagend'. Het kan wel de bedoeling zijn om zo over te komen. Maar ik snap niet wat er nou zo leuk aan is :S
En wat betreft de techniek, dat is ook niet echt goed. Sommige nummers zijn nogal slordig gespeeelt.
En het is zoals Timo al gezegd heeft Atonaal.

avatar
sxesven
AxNUS schreef:
En wat betreft de techniek, dat is ook niet echt goed.

Mag ik een teiltje? Je kan zeggen wat je wil over deze gasten, ze kunnen wél spelen. Hoef je het niet goed voor te vinden, je mag het gerust enge mannen vinden, moet je natuurlijk zelf weten. Maar technisch zit het bij Cannibal Corpse wel degelijk snor.

Voor mij is dat verder ook wel het enige wat deze band te bieden heeft. Aangezien ik wel weer eens een death metal plaatje lustte deze eens aangeslingerd. Het klinkt allemaal als een tiet en is allemaal bruut zoals het behoort te zijn, maar verder kan ik hier geen lol aan beleven. Ongegeneerd 40 minuten rammen en hakken en solo's die de broek straktrekken, maar een totaal gebrek aan sfeer, spanning en songs waardoor de bruutheid bijna teniet gedaan wordt. Haast saai, voorspelbaar - oh, hey, nog een vuig solootje, de zoveelste blast beat, dat kennen we nu wel. Misschien ben ik voor sfeer, spanning en songs wel aan het verkeerde adres bij Cannibal Corpse, maar andere death bands kunnen het óók, dus probeer het eens, jongens. 2,5*

Ik vind Fisher hier overigens wel een stukje verstaanbaarder (zonder elders in te leveren) dan normaal, wel een positieve ontwikkeling wat mij betreft.

avatar van Nakur
2,5
En wat betreft de techniek, dat is ook niet echt goed. Sommige nummers zijn nogal slordig gespeeelt.


Godver wat een loze opmerking,. Ik geef dit album 2,5*, maar zeggen dat het technisch niet goed is, is hetzelfde als beweren dat de paus geen Christen is. Voorbeeldje:

http://www.youtube.com/watch?v=QOb6JSQd-Qw

voornamelijk heel snel maar met een techniek en instrumentale beheersing waar je U tegen zegt

avatar van AxNUS
0,5
sxesven schreef:

Mag ik een teiltje? Je kan zeggen wat je wil over deze gasten, ze kunnen wél spelen. Hoef je het niet goed voor te vinden, je mag het gerust enge mannen vinden, moet je natuurlijk zelf weten. Maar technisch zit het bij Cannibal Corpse wel degelijk snor.


Volgens mij is het de bedoeling dat je hier je mening kwijt kunt over Muziek. Wat ik goed vind kan jij slecht vinden. En andersom natuurlijk ook (wat in dit geval zo is). Jij kunt het techtniek zo geweldig vinden, maar dat is dus jou mening. En daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

avatar
sxesven
AxNUS schreef:
(quote)


Volgens mij is het de bedoeling dat je hier je mening kwijt kunt over Muziek. Wat ik goed vind kan jij slecht vinden. En andersom natuurlijk ook (wat in dit geval zo is). Jij kunt het techtniek zo geweldig vinden, maar dat is dus jou mening. En daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

Mafkees. Als je het over de technische kant van het verhaal gaat hebben dient de mening zo veel mogelijk buiten beschouwing te worden gelaten, aangezien je die wel degelijk objectief kan (en moet, wat mij betreft) benaderen. Heb je duidelijk nogal moeite mee, dat onderscheid tussen muziek enerzijds en techniek anderzijds. Cannibal Corpse zit technisch gewoon goed in elkaar, punt uit. Dat heeft niks met goed en slecht vinden te maken, enkel met het feit dat het goede muzikanten zijn die hun instrumenten uitstekend onder de knie hebben zijn. Dat ze muziek spelen die jóu niet ligt staat daar volledig los van.

avatar
2,5
Goede cd,technisch hoogstandje maar iets bruter had wel gemogen.Ik denk dat C.C.een beetje aan de top qua prestaties zit. Dat is ook niet verwonderlijk na zoveel cd s.Toch doen deze heren hun uiterste best iedere keer weer wat verder te gaan,respect daarvoor.Zelf kom ik wat meer uit het Butchered at Birth tijdperk.

avatar
Eye-Licker
AxNUS schreef:
(quote)



Noujaa.. ik ben zelf nooit een Grind/Death Metalfan geweest (er zijn natuurlijk uitzonderingen), omdat ik niet echt leuk muziek vind. Eerlijk gezegd gewoon niet om aan te horen vind. Metal is oke. Maar Grind/Death Metal niet.
Altans mijn mening.
Verder heb ik ook niets tegen mensen die dat goed vinden, ik namelijk zelf genoeg vrienden die CC HéLeMaal gewelding vinden.

En wat betreft de houding.. Ik vind het eerder eng en 'angstaanjagend'. Het kan wel de bedoeling zijn om zo over te komen. Maar ik snap niet wat er nou zo leuk aan is :S
En wat betreft de techniek, dat is ook niet echt goed. Sommige nummers zijn nogal slordig gespeeelt.
En het is zoals Timo al gezegd heeft Atonaal.


Wat er zo leuk aan is, is de energie en brutaliteit die de zang, de houding en het technische meegeeft aan de muziek. Geen andere muziek kan mij dezelfde energie geven(trash metal komt aardig in de buurt).
Over het album: Prima album. Kan niet tippen aan Tomb Of The Mutilated.

avatar
Timothebizkit
AxNUS schreef:
En het is zoals Timo al gezegd heeft Atonaal.


Ahum, ik trok de vergelijking met atonale muziek en deze muziek (ook al is die vergezocht). Voor mij is dit al een gedane discussie, maar ik waardeer je moed. In je eentje tegen al die Death Metal gasten, chapeau...

avatar van bennerd
Timothebizkit schreef:
(quote)

... In je eentje tegen al die Death Metal gasten, chapeau...


Grenst aan het idiote

avatar
Timothebizkit
bennerd schreef:

Grenst aan het idiote


ook dat

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 23:13 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 23:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.