Switchfoot - Nothing Is Sound (2005)

Label: Columbia

1. Lonely Nation (4:28)
  2. Stars (3:47)
  3. Happy Is a Yuppie Word (4:27)
  4. The Shadow Proves the Sunshine (4:30)
  5. Easier Than Love (4:08)
  6. The Blues (4:24)
  7. The Setting Sun (3:52)
  8. Politicians (4:35)
  9. Golden (4:31)
  10. The Fatal Wound (3:57)
  11. We Are One Tonight (4:18)
  12. Daisy (4:05)
avatar van gameg
lekker album om mee in slaap te vallen

score: 4 sterren

avatar van Haveaniceday
gameg schreef:
lekker album om mee in slaap te vallen

score: 4 sterren

Zekerweten Maar toch wordt het niveau van The Beatiful Letdown hier helaas niet gehaald.

Beste album van Switchfoot. Lekker rauw geluid en leuke melodietjes.

avatar van Drie Banaan Kan
heerlijk album, iets harder dan de vorige, maar zeker niet slechter. the beautiful letdown is nog nét iets beter, daarom 4.5 *

The Blues is één van de betere rockballads die er zijn vind ik

Geheel mee eens, dat nummer gaan echt door merg en been.
Elke keer als ik hem hoor!!

Ik vind het een fantastisch album, dat ik al helemaal grijs gedraaid heb. Ik moet er wel bij zeggen dat ik The Beautiful Letdown en Learning To Breath net een tandje beter vind. Maar toch 5 sterren

avatar van james_cameron
Vrij productieve band, dit is alweer het vijfde album. Grote kracht van Switchfoot is de afwisseling tussen de songs; ook dit keer slaagt men er weer in om leuke songs ten gehore te brengen die amper op elkaar (en op voorgaand werk) lijken. Het songmateriaal is niet overal even interessant en dit is uiteindelijk niet hun beste plaat, maar het is wel weer een aangenaam album geworden. Beste song is wat mij betreft het aanstekelijke (en vrij stevige) Politicians.

Parlotones
Een prachtige album van deze christelijke rock band. Ben het met Scholes en james cameron eens. Na deze heb ik The Beautiful Letdown ook nog gekocht op cd, die ook erg mooi is. Jaren geleden had ik mij verdiept in de genre Christian Rock en heb toen ook de band Pivitplex gevonden en heb hun 2e cd The King in a Rookery , is helaas hier niet te vinden op musicmeter.