Marco Borsato - Zien (2004)

Label: Universal

1. Zeg Me Wie Je Ziet (3:48)
  2. Afscheid Nemen Bestaat Niet (4:28)
  3. Zeg het Maar (5:19)
  4. Voorbij (4:09)

met Do

5. Laat Me Gaan (4:05)
  6. Lentesneeuw (4:39)
  7. Dat Ben Jij (5:44)
  8. Dromer (6:11)
  9. Alleen (2:58)
  10. Een Nieuwe Dag (3:43)
  11. Als Alle Lichten Zijn Gedoofd (4:23)
  12. Ik Kan het Niet Alleen (4:30)
  13. Vlinder (8:29)
avatar van dynamo d
Goed dat deze nu op MuMe staat, maar toen ik hem vorige jaar wilde toevoegen werd deze geweigerd omdat er plaatjes (videoclips) bijzaten. Dat vond ik vreemd omdat deze dvd ook als cd afspeelbaar is. Dat hebben Borsato en zijn platenmaatschappij zo bewust gedaan. In ieder geval merkwaardig dat-ie bij mij niet werd goedgekeurd maar nu eens wel.

Erg mooie subtiele nummers zijn Lentesneeuw, Dromer en Vlinder. Ik vind dit het beste album van Borsato.

Ik heb de cd hiervan ooit gratis gekregen bij aanschaf van een mobieltje. Heb hem pas 1 keer gehoord, dus kan nog niet oordelen, maar valt me op dat de trackvolgorde totaal anders is....

Heb hem dan toch nog een keer geluisterd.
Ben absoluut geen fan van Marco Borsato, maar zijn 2 eerste albums staan nog in mijn geheugen gegrifd. Moest vroeger als 12,13-jarige het cafe van mijn moeder sochtends schoonmaken als bijbaantje. En bij gebrek aan beter speelde ik toen Marco Borsato af. Bij het luisteren van dit album kreeg ik dat gevoel van toen weer terug. Heb verder niet al te aandachtig geluisterd, maar alleen voor dat sentimentele gevoel krijgt ie 3 sterren

avatar van Josje
lentesneeuw... (L)

mooi liedjes. zoals Lentesneeuw. m'n lievelings.

Mojo Pin
Oppervlakkige muziek dit, maar daar houden een heleboel mensen (de massa) natuurlijk ook van.

wederom een perfecte plaat, ik vind "afscheid nemen bestaat niet" , als alle lichten zijn gedooft en vlinder erg mooi. vooral vlinder was te gek tijdens zien live in de kuip maar ook als alle lichten zijn gedooft was super..

In 1 woord: bah!

cyn
Mooie plaat, mooie teksten, volop met gevoel gezongen. Ik houd ervan.

Het enigste nadeel vind ik wel dat wanneer je de cd als cd wil luisteren er nog steeds geluiden van de dvd opstaan, zoals voetstappen of zeegeluiden. Dat vind ik jammer en eerlijk gezegd ook irritant. Wat mij betreft had het ook geen dvd hoeven zijn. Die filmpjes bekijk je één keer (ik althans) en daarna heb ik dat wel weer gezien en wil ik alleen zijn stem, de tekst en de mooie muziek horen.

'Afscheid nemen bestaat niet' vind ik erg mooi, ook de tekst. Maar ook 'Zeg het maar' en 'Vlinder' vind ik erg mooi.

Echter, doordat ik de eerder benoemde 'bijgeluiden' irritant vind, luister ik deze plaat relatief minder dan zijn andere cd's.

Ik hoop dat hij zijn volgende platen weer gewoon op cd uitbrengt. Zonder bijbehorende clips (die bekijk ik wel op TMF als ik die wil zien) en zonder extra (storende) bijgeluiden, maar wel optimaal zulke mooie, gevoelige teksten, de mooie stem en de goede muziek.

Tip voor de naam van de volgende cd, niet 'zien' maar 'LUISTER'.

Daar draait het uiteindelijk toch om...?

ik heb dit album als gewone cd en bij mij staan de nummers op een andere volgorde

er staan wel leuke nummertjes op
goed als achtergrondmuziek

Niet echt mijn ding, maarja mijn zus is grote fan van hem en draaid die herrie dus altijd op volle sterkte waardoor ik dus alles ken meeluisteren .

Ken ik iig wel weer hier stemmen .

Enfin, vind dit maar een zeer matig album, alleen afscheid nemen bestaat niet is mooi en voorbij gaat wel.

avatar van Wib0__
Klinkt allemaal best lekker..

avatar van JohnWilliams
Ik ben fan van Filmmuziek maar dit raakt mij ook wel, prachtige CD met geweldige muziek. Mooi Gecomponeerde nummers maar de stem van Marco maakt het nog mooier dan het al is!

EVANSHEWSON
Borsato, horen, zien en zwijgen;

Tja, ik kan het niet helpen, ik hou niet van deze man zijn muziek. De helft van de tijd begrijp ik niet wat ie zingt, en die gladde stijl...
Ik heb nog nooit één €urocent aan Borsato uitgegeven en ik wil dat zo houden ook.

Muziek is perceptie, en ik ervaar dit absoluut niet als mooie muziek.

Daarentegen Rob de Nijs vroeger...

Maar deze kelk laat ik graag aan me voorbijgaan.

Wie ervan houdt, die doet maar natuurlijk. Iedere hard werkende artiest verdient tenslotte fans.

avatar van musicboy
Ben ook geen fan van die gladde paling hoor. Zo hoog fake-dramatisch gehalte. Zo poedelkapselachtig. Eigenlijk een blaas van een vent.

avatar van Peter88
0,5
Ik ben het volledig eens met de 2 reacties hier boven mij. Ik ben nooit fan geweest van die zeiknummers van Borsato. Maar hoe hij persoonlijk dan is kan ik wel weer waarderen. Maar hoe aardig Marco Borsato dan ook wel mag zijn, zijn muziek is niet om aan te horen. En wat mij ook irriteerd aan hem is dat hij alles te goed doet, Want elke CD, single of DVD die hij uitbrengt komt altijd weer op 1. Dat ergert aan die man.

Maar om het nou niet te veel hier naar een Borsato discussie in het algemeen te laten lijden, zal ik dan toch ook even iets over dit album zeggen. Toen dit album uit kwam, was ik bij een vriend van me, die dit album de hele dag draaide. Sommige van die k*tnummers bleven de dagen daarna in mij kop hangen. Wat mij overigens vanaf het begin al opviel is dat Borsato in Afscheid Nemen Bestaat Niet ergens een lijn zingt die precies lijkt op de zanglijn van Billy Joel in Goodnight Saigon

avatar van kaztor
cyn schreef:

Tsja, dat weet je met Borsato: Melancholie, opgeblazen drama en holle poses.
En dat is dan ook waar deze cd/dvd denk ik ook op drijft. Niet mijn kopje thee!

avatar van vin13
Mojo Pin schreef:

Ja helaas de massa is volgzaam en heeft niet door dat Borsato veel jat en slappe teksten aan toevoegt gedrenkt in vals sentiment. Zijn beste nr. is een cover Dromen zijn bedrog. Goede Nederlandstalige muziek bestaat heus wel zoals Ramses Shaffy, The Scene, Frank Boeijen of Stef Bos. Als persoon en zijn werk voor Goede doelen waardeer ik hem absoluut wel.

vin13 schreef:
Ja helaas de massa is volgzaam en heeft niet door dat Borsato veel jat .

Hoezo veel jat? De nummers van Zien zijn allemaal origineel, vooral gecomponeerd door John Ewbank voor Borsato. Er is even zo goed een massa die elkaar (na)papegaait.

avatar van kaztor
Alsof luisteren al niet erg genoeg is dwingt ie je ook nog eens om te kijken!

avatar van vin13
0,5
Die Ewbank luistert de hele muziekencyclopedie en pikt stukjes eruit om het transformeren in zijn nrs, het valt niet zo op bij de Borsatofan maar wel bij iemand die een brede muziekkennis heeft(en dan weet ik nog maar een beetje). Dat jatten is nog niet zo erg alleen je moet er wel voor uitkomen, de Beatles hebben ook wel eens iets gejat. John Lennon bijvoorbeeld, die gapte in Nederland een mondharmonica.

avatar van dynamo d
Tjonge wat klinkt dit pedant. Als je het zo bekijkt dan jat iedereen van klassieke muziek, oude folkliedjes, roots en ga zo maar door. Dit lijkt me weer een typisch geval van een 0,5 uitdelen maar niet luisteren.

avatar van Carow
Ik moest een keer misdienen bij een begrafenis en toen werd het nummer Afscheid nemen bestaat niet gedraaid. Ik weet nog dat het zware indruk op mij maakte. Normaal luister ik niet naar Borsato, maar dat nummer vind ik toch wel erg mooi.

avatar van rudiger
Waar Marco in het begin van zijn carriere nog geloofwaardig overkwam is dat nu allang niet meer het geval .
Ik heb het gevoel bij dit album en bij al zijn latere werken dat Marco het wel `n beetje goed vindt allemaal , hij weet volgens mij zelf niet eens wat en waarover hij zingt en meent er ook geen snars van .
Maar ja wat maakt hem dat nou uit als ie met Leontine en een dikke creditcard over de PC Hoofdstraat loopt .

Father McKenzie
Vreselijke man!

Misschien best aardige vent hoor, maar die muziek.... bah, vreselijk. Pure ethervervuiling op je radio!

avatar van Epitaph
1,0
Typisch muziek gemaakt voor zijn publiek, zijn altijd mensen die er weer intrappen.

Nightporter
Zien is een toepasselijke naam....zolang je er maar niet naar hoeft te luisteren (gemakkelijk grapje, ik weet het !)

avatar van Damita
De versie die ik heb van dit album is gevuld met allerlei vaak zeer ongepaste geluidseffecten zoals brekend glas, vogeltjes, wind, gegiechel enz enz... Is dat normaal?

Father McKenzie
Uiteraard, als men die "ongepaste" geluidseffecten voldoende naar de voorgrond mixt, en zijn stem helemaal achteraan wegmixt..... begrijp je?

Deze plaat is HET hoogtepunt van Borsato. Daarna werd het toch wel wat minder. Dit is een bijzonder sterk album met veel goeie nummers.