Marco Borsato - Zien (2004)

Label: Universal

1. Zeg Me Wie Je Ziet (3:48)
  2. Afscheid Nemen Bestaat Niet (4:28)
  3. Zeg het Maar (5:19)
  4. Voorbij (4:09)

met Do

5. Laat Me Gaan (4:05)
  6. Lentesneeuw (4:39)
  7. Dat Ben Jij (5:44)
  8. Dromer (6:11)
  9. Alleen (2:58)
  10. Een Nieuwe Dag (3:43)
  11. Als Alle Lichten Zijn Gedoofd (4:23)
  12. Ik Kan het Niet Alleen (4:30)
  13. Vlinder (8:29)
avatar van dynamo d
rkrijger schreef:
Deze plaat is HET hoogtepunt van Borsato. Daarna werd het toch wel wat minder. Dit is een bijzonder sterk album met veel goeie nummers.

Maar waarom stem je dan niet zelf ook op Zien?

Je hebt gelijk. Ik heb maar meteen gestemd. De volle vijf, want dit album staat in mijn Top 10.

avatar van daniel1974nl
Dit album heeft veel meer orchestrale arragementen, en leunt behoorlijk op de melodieuze kant. Luister maar eens naar een nummer als Vlinder, hetgeen het hoogtepunt is van het album. Prachtige teksten, heel melodieus en sfeervol album. Inderdaad een van de besten van Borsato. Ik denk ook, achteraf dat dit album het toppunt van zijn kunnen is gebleken. Hierna werd het toch een beetje minder, en ging het vrijwel snel compleet bergafwaarts.

Ondanks het feit dat dit album vrijwel alleen op DVD was te krijgen, heeft het toch mega verkopen gegenereerd, hetgeen op zich al een prestatie is. Prachtig geluid overigens, de DTS track van deze DVD. Moet bekennen dat ik de film nooit heb gezien, zet het meestal op op DVD maar vaak als achtergrond muziek.

Wellicht verdient dit album, de Borsato klassieker 'titel'. Jammer, hij had er nog een paar moeten maken als deze. Dat wil zeggen, hij had Ewbank opdracht moeten geven om er nog een paar als deze te moeten schrijven want als persoon presteert Borsato natuurlijk bar4 weinig behalve het arrangements sausje, tijdens zijn concerten, die bijna neigen naar complete zelfverheerlijking, narcisme....heb zowiezo een hekel aan mensen die over hunzelf spreken in de derde persoon.

avatar van vincentcorjanus
Ik heb normaal nooit zo veel met Marco Borsato, toch vindt ik deze plaat best ''oke'', ik ken ook de rest van zijn albums, die vindt ik vele malen slechter dan deze. Vooral Ik kan het niet alleen en Afscheid nemen bestaat niet vindt ik mooi. *3.0

Arbeidsdeskundige
Afscheid Nemen Bestaat Niet en Voorbij zijn de hoogtepunten van dit prachtige album.

0,5
"Afscheid nemen bestaat niet", zingt hij. Het hele leven is voortdurend afscheid nemen meneer Borsato. Grootste bullshit tekst ooit geschreven. Borsato is voor mij een straf om naar te luisteren sowieso. En dat doe ik dan ook niet.

avatar van Rudi S
Scott Sunderland schreef:

Inschatting.

avatar van gaucho
Deze is ook niet om naar te luisteren. Dit album moet je zien, toch?

0,5

Hoe kom jij dan aan die 0,5 score ?

Ah ik wist niet dat je ook 0 kon geven. Ik dacht dat 0,5 het minimum was. Bedankt. Bij deze gecorrigeerd.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Scott Sunderland schreef:
Grootste bullshit tekst ooit geschreven.
Ik geloof niet dat Marco Borsato zelf de pen in klimt om nummers te schrijven, dus daar kan je hem niet op afrekenen. Het is doorgaans John Ewbank en andere tekstenschrijvers die voor Borsato de teksten schrijven. Dat die vol met clichés zitten, daar valt inderdaad wel een en ander over op te merken.

Nederlandse teksten in popmuziek zitten vol met clichés en ik vind ze vaak te gemaakt en te bedacht ook.
Inhoudelijk eenzijdig en rijmerij die de plank behoorlijk mis slaat.
John Ewbank is zo'n schrijver. Lijkt mij een sympathieke man, maar je hoort gewoon dat zijn hart er niet echt in zit.
Borsato zingt het wel en is vrees ik ook niet zo'n artiest die zich daar zo heel druk over maakt.
Hij heeft weinig keus. Het balletje moet blijven rollen tenslotte.
Zijn nummers zijn perfect op maat gesneden voor gevoelsteksten.
In het begin van zijn carrière kwam er wel eens iets voorbij wat op zijn minst aardig was, maar uiteindelijk is hij erg blijven hangen in hetzelfde concept.

avatar van Rudi S
bikkel2 schreef:

Nou bv Engelse meestal ook hoor.

avatar van Edwynn
Onbedachte teksten zien we inderdaad niet zoveel..

Rudi S schreef:

Nou bv Engelse meestal ook hoor.

Zit ook een hoop troep bij, tuurlijk. Maar bekt waarschijnlijk ff lekkerder.

avatar van dynamo d
Wel erg flauw en volgens mij ook niet conform de Musicmeter regels om niet alleen op Zien maar zo'n beetje alle Marco Borsato albums 0,5 punten uit delen @ Scott Sunderland