Smokie - Uncovered (2000)

geen stemmen

Label: BMG

1. It Never Rains in Southern California (3:53)
  2. When You Walk in the Room (3:29)
  3. Arms of Mary (2:50)
  4. Swear (4:27)
  5. Darlin' (3:07)
  6. Just When I Needed You Most (4:22)
  7. Still the One (3:43)
  8. Can't Fight This Feeling (4:20)
  9. Whiskey in the Jar (5:00)
  10. Runaway Train (4:37)
  11. I Don't Wanna Talk About It (4:32)
  12. Who'll Stop the Rain (2:44)
  13. Drift Away (3:16)
  14. Love Hurts (4:15)
avatar van nlkink
Smokie had enorme behoefte om dmv twee cover albums hun inspiratiebronnen te onthullen of ze zaten zonder inspiratie.
Wie worden hier ver-Smokiet? O.a. Albert Hammond, The Searchers, Sutherland Bros. & Quiver, Randy Vanwarmer (wie kent 'm nog), Dubliners/Thin Lizzy, Creedence en Everly Brothers/Nazareth.
Ik heb persoonlijk meer met de originele versies.

avatar van bikkel2
Ook wel eens gehoord, maar dit bekijft gewoon niet.
Smokie was in de 70's een leuke band, die vooral succesvol was dankzij de composities van Chinn& Chapman.
Zangtechnisch en muzikaal prima in orde trouwens.
Toen dat stopte en oerleden Chris Norman en Pete Spencer vertrokken, zakte het artistieke peil ook snel.
Dit is wat makkelijk scoren en wat ongemakkelijk trachten de Smokiesound in ere te houden.
Niet best.