Judas Priest - Redeemer of Souls (2014)

Label: Epic

1. Dragonaut (4:26)
  2. Redeemer of Souls (3:58)
  3. Halls of Valhalla (6:04)
  4. Sword of Damocles (4:54)
  5. March of the Damned (3:55)
  6. Down in Flames (3:56)
  7. Hell & Back (4:46)
  8. Cold Blooded (5:25)
  9. Metalizer (4:37)
  10. Crossfire (3:51)
  11. Secrets of the Dead (5:41)
  12. Battle Cry (5:18)
  13. Beginning of the End (5:07)
  14. Snakebite * (3:14)
  15. Tears of Blood * (4:19)
  16. Creatures * (4:25)
  17. Bring It On * (3:18)
  18. Never Forget * (6:25)
totale tijdsduur: 1:01:58 (1:23:39)
avatar van AOVV
Degelijk album, maar het duurt me allemaal te lang, en het is nu niet bepaald een hoogvlieger in het oeuvre van deze band. Het zou uiteraard oneerlijk zijn om hen daar volledig op af te rekenen, dus een voldoende zit er zeker in! Al is het enkel maar om het vertrouwde gitaarwerk en de fijne vocalen van Halford.

Favorieten zijn het titelnummer, 'Cold Blooded' en 'Battle Cry'.

3 sterren

avatar van The_CrY
Eerlijk is eerlijk, er staan een hoop degelijke nummers op Redeemer of Souls. Of het nou het archetypische 'Dragonaut' betreft, of het epischere 'Sword of Damocles', het venijnige 'Metalizer' of het duistere 'Secrets of the Dead', het klinkt weer lekker herkenbaar als Judas Priest. Helaas staat daar tegenover een speelduur van een uur, een gemiddeld tempo dat te laag ligt naar mijn idee, en gewoon niemendalletjes als 'Cold Blooded' of 'Hell & Back'. En dan heb ik de bonus cd nog niet beluisterd, maar daar heb ik ook totaal geen zin in. Het luisteren van dit album is voor mij een hele opgave geweest, ondanks de paar nummers die wel degelijk het beluisteren waard zijn.

avatar van hellboy123
The_CrY schreef:

Bonus cd is echt een aanrader, op de afsluiter na. Dat is een zeikerig k*t nummer. Er zit wat meer tempo in de nummers en vreemdgenoeg is voor mijn gevoel het geluidsmatig ook een stuk beter. Neem zeker even de tijd om de bonusnummers te beluisteren, zonder never forget.

avatar van Rockbeest
Ben geen die-hard Judas Priest fan maar ken aardig wat materiaal van ze. Ik kan in ieder geval, misschien wel omdat ik geen die-hard fan ben, redelijk goed beoordelen of iets me bevalt en deze bevalt me goed. Afwisseling in de nummers (mooi beschreven door The_CrY..) maakt het een aantrekkelijke schijfje en het is dan ook totaal geen straf er naar te luisteren. Ook kan ik me niet vinden in het commentaar aangaande 'Cold Blooded' en 'Hell & Back', maar dat zijn persoonlijke bevindingen..zoals alles in de muziek eigenlijk
Net als gigage aangeeft; fun. En Kronos; genietbaar. Ik ben er bij 14 juni in Tivoli! \m/

avatar van Brutus
Middelmaat troef op dit album, met uitzondering van een paar nummers.
De reüniealbums met Rob, hebben mij nog niet kunnen boeien.

avatar van KingMetal
Hoop dat firepower een beter productie heeft dan redeemer.

avatar van Eddie
Deze heeft me nooit echt kunnen pakken, de teaser die ik van Firepower heb gehoord maakt me wel nieuwsgierig naar die plaat.

avatar van gigage
Het ligt voornamelijk aan de matige mix volgens mij. Live komen de songs echt tot leven. Hoewel ik wel besef dat er ook wel een brabants of stief kwartiertje weggeknipt had kunnen worden van deze Redeemer.

avatar van Desert
Ik geef het een halfje extra omdat na verloop van tijd het slechte mixen me niet meer tegenstaat. Een mens geraakt snel aan iets gewend. Maar het is toch ongelooflijk dat een band van dit kaliber geen hogere eisen stelt aan de kwaliteit van hun creatieve geesteskind.

De bonustracks vind ik overigens nog bij het beste van het album horen.

avatar van Eddie
Luister hem nu voor het eerst sinds lange tijd weer, en eigenlijk is het wel een leuke plaat. Waarom deze me nooit heeft kunnen boeien begrijp ik eigenlijk niet. Misschien verwachtte ik er wel te veel van.

avatar van Kronos
Vers bloed in de stal levert net als ten tijde van Painkiller wat extra pit op. Redeemer of Souls begint met alleen maar sterke nummers. Pas halfweg vanaf Hell & Back zakt het enigszins in. Maar het blijft boeien en Beginning of the End is een mooie afsluiter. Nu vol spanning nog een paar weekjes wachten op Firepower.

78/100

Nostradamus: 71/100
Point of Entry: 70/100
Rocka Rolla: 68/100

avatar van Kondoro0614
Dit één na laatste album van Judas Priest heb ik destijds hij uitkwam aardig vaak geluisterd en is naar mijn mening lang zo slecht nog niet. Toch weet 'Redeemer of Souls' zich niet goed te herpakken uit het slechte beeld van 'nostradamus' en blijft het album toch wel een beetje trikkie om naar te luisteren.

Echter kent de band er wel weer wat pit achter te zetten, en voornamelijk begint het album erg sterk, hard en snel waarna het inderdaad na 'Hell & Back' kakt het weer wat in en word het toch wat stroever om naar het album te luisteren.

De nieuwe gitarist weet er pit in te brengen, en dat is vaak ook goed te horen. Toch is natuurlijk een boegbeeld van Judas Priest verdwenen en dat was ook te zien toen Halford de band had verlaten, echter is het gemis van Downing wel iets minder dan dat ik dat had met Halford. Het nummer 'Halls for Valhalla' had het album op de kaart gezet in mijn ogen en heeft het album ook weer iets gered, want hiermee gingen we toch weer wat terug naar de oude roots. Al om al, een prima album die toch redelijk vlot en fijn weg luisterde, heerlijk om weer eens te horen.

Tussenstand:

15. Demolition
16. Ram It Down
17. Jugulator

avatar van lennert
De prijs voor lelijkste Judas Priest-productie gaat naar Redeemer Of Souls. Waar Nostradamus zo glorieus geproduceerd was en een Halford had die klinkt als een ware metalgod, gaat het hier al vanaf het begin fout met gruizige gitaren, blikken drums en een Halford die klinkt alsof hij het allemaal maar net kan bijbenen. Bij de titeltrack dacht ik eerder aan Running Wild en dat is in de context van Judas Priest geen goed iets. Gates Of Valhalla begint hoopvol, maar laat wederom een uitgebluste zanger horen die het allemaal niet echt meer kan bijbenen. Waar ik zei bij Nostradamus dat Priest volwassen was geworden, hoor ik hier vooral een seniele band die nog wel willen maar niet helemaal meer weten hoe het moet.

Hey, natuurlijk is de productie hier de grootste boosdoener. Waar ik bij Painkiller zei dat het album me vermoeide door de hard gemixte drums die alle nuance uit de songs slaan, doet Redeemer Of Souls me fysiek pijn. Nog nooit eerder heb ik een Judas Priest album zo verschrikkelijk lelijk vinden klinken. De eerste keer dat ik het album enkele maanden geleden hoorde via koptelefoon kon ik hem ook amper uitzitten. Nu gaat dit na de pracht en praal van Nostradamus nog steeds niet goed af, maar het lukt me om het vol te houden. Cold Blooded is het eerste nummer waar ik een 'hell yeah!'-gevoel bij krijg. Metalizer klinkt op zich ook nog best aardig. Crossfire is dan echt weer oerlelijk. Battle Cry klinkt dan weer veel beter, maar heeft weer bedroevende zang van Halford. Ja, in vergelijking met andere albums die ik minder waardeer is het allemaal nog best stevig en stoer, maar daar wordt ik in deze context niet blij van. Breng het nog maar eens opnieuw gemixed uit en ik geef het nog een tweede kans.

Ach, het artwork is mooi?

Voorlopige tussenstand
15. Redeemer Of Souls
16. Killing Machine
17. Point Of Entry

avatar van RuudC
Bij de release heb ik er niet naar omgekeken en ook nu heb ik het gevoel niets gemist te hebben. Het is jammer dat K.K. Downing eruit is, maar ik heb ook niks tegen deze line up. Het gaat me om de muziek en Priest maakt een geweldige fout door met een compleet verrotte productie te komen. Alles lijkt wel een tandje te langzaam gespeeld te worden Rob Halford lijkt er ook geen zin meer in te hebben. Daar komt ook nog bij dat de songs nergens echt boeiend en soms ronduit slecht zijn. De solo's mogen er wel wezen hoor, maar verder klinkt het erg ongeïnspireerd.

Tussenstand:
1. Sad Wings Of Destiny