Ry Cooder - Paris, Texas (1985)

Score
Label: Warner Bros.

1. Paris, Texas (2:57)
  2. Brothers (2:07)
  3. Nothing Out There (1:35)
  4. A Canción Mixteca (4:17)

met Harry Dean Stanton

5. No Safety Zone (1:55)
  6. Houston in Two Seconds (2:07)
  7. She's Leaving the Bank (6:02)
  8. On the Couch (1:32)
  9. I Knew These People (8:43)

met Harry Dean Stanton

10. Dark Was the Night (2:52)
Stijn_Slayer
Nah, Cooder is niet puur genoeg. Het komt niet echt van nature, je hoort dat hij er heel erg zijn best voor doet om ook zo te klinken. Het kabbelt ook maar wat voort.

Op Crossroads hoor je dat nog duidelijker. Dat klinkt wel als blues, maar het voelt niet zo.

Film de moeite waard als roadmovie. Echter betere gezien. Filmmuziek indrukwekkend

avatar van henkiev
Prachtig!

avatar van Yield
Een soundtrack van formaat, die de meesterlijke roadmovie van Wim Wenders, naar een nog hoger niveau tilt. Hartverscheurend drama dat in mijn MoMe top 10 staat. Harry Dean Stanton 4 ever.