Jennifer Lopez - A.K.A. (2014)

Pop / R&B
Label: Capitol

1. A.K.A. (3:48)

met T.I.

2. First Love (3:35)
  3. Never Satisfied (3:13)
  4. I Luh Ya Papi (3:27)

met French Montana

5. Acting Like That (3:17)

met Iggy Azalea

11. Tens * (3:55)

met Jack Mizrahi

12. Troubeaux * (4:05)

met Nas

13. Expertease (Ready Set Go) * (4:04)
  14. Same Girl * (4:06)

met French Montana

avatar van Yestsida
Wat blijft French Montana toch een belabberde rapper. Blijkbaar moet hij Same Girl ook nog gaan verpesten, terwijl de single-versie wel tof is!

avatar van Tha)Sven
Album van het jaar?

beatcluster
Die hoes. Hoe oud is ze ook alweer?

avatar van Emile93
0,5
OMG! Die hoes!!!!! IEUW!

avatar van Rich_B
De hoes daar gelaten en luisterend naar het album, kan ik niets meer dan zeggen dat dit toch echt wel een top schijfje is geworden van J.Lo! Ik ben er helemaal weg van, uiteraard lekker zomers uiteraard weer, en paar sterke ballades ( Never Satisfied en Emotions )! Al moet ik wel zeggen dat een paar nummers groeiers zijn, bijvoorbeeld I Luh Ya Papi wist eerst niet goed wat ik er van moest vinden, uiteindelijk paar keer op gehad en ben er wel gek op geworden. Ik weet wel welk album deze zomer vaak gedraaid zal worden.

Hoogtepunten: First Love, Never Satisfied, Emotions, Booty, So Good, Same Girl, Let It Be Me, Acting Like That en I Luh Ya Papi.

Lekkere plaat, Zitten paar lekker work out nummer op zoals booty en TENS.
Maar ook een paar mooie balads zoals Emotions en Let it be me.

Het wisselt elkaar goed af en geeft een beetje het vertrouwde JLO gevoel terug na al die dance platen.

avatar van starbright boy
Mijn muziek is het helemaal niet, maar er tekent zich wel iets af in muziekland. Dit is het zoveelste album van een hele grote mainstreamnaam dat spectaculair flopt in de laatste maanden. Na ondermeer de zeer teleurstellende verkopen van Justin Bieber, Lady Gaga en Mariah Carey duikt Jennifer daar nog eens dik onder. In Nederland komt ze binnen op 39. Er zijn maar liefst acht albums die een betere eerste week-verkoop halen (oa Lana Del Rey, Linkin Park). In de VS gaan de verkopen in de eerste week waarschijnlijk uitkomen op eenderde van die van haar vorige album (en dat werd ook al als een flop gezien) en in de UK schijnt de verkoop nog beroerder te zijn (iets van 700(!) stuks inclusief legale downloads in de eerste paar dagen). Daarmee doet ze het nog een stuk slechter dan de eerder genoemde namen.

En het zit 'm niet in de lagere albumverkopen van tegenwoordig, want ook als je daarmee rekening houdt doet ze het niet goed. Zal dit Lopez' laatste album zijn?

Misschien kan ze beter Tatjana gaan opvolgen bij de Bavaria kalenders.

avatar van Style.Girl
Wat zit iedereen weer te janken om de hoes. Zelfs ik als vrouw vind het een mooie hoes.
Erg mooie vrouw en altijd al geweest.

Ben benieuwd naar het album al vind ik I Luh Ya Papi niet echt geslaagd.

avatar van Emile93
0,5
Wat een ongelofelijk stom album. Had hier niet enorm veel van verwacht, maar dit is wel heel erg. Enige ok nummer is Emotions. De rest is gewoon zooi, net als de hoes

avatar van SemdeJong
Matig album met als dieptepunt nummer 4..

avatar van Kos
Kos
Emile93 schreef:
OMG! Die hoes!!!!! IEUW!

avatar van adri1982
Emile93 schreef:
Ik had er eerlijk gezegd ook niet veel van dit album verwacht. Maar ik dacht, ben wel benieuwd hoe ik over dit album zou denken als ik het hoor. Ik moet zeggen dat het reuze-mee valt, met 'Acting like that' en 'So good' als de betere nummers. Bagger kan ik niet echt vinden op dit album, en dit album vind ik middelmatig (2,5*). En los van de muziek gezien; Ik vind die hoes niet stom. Ik vind het moedig van Jennifer Lopez dat zij op 44 á 45-jarige leeftijd zo poseert. En eerlijk gezegd vind ik; zij ziet er heel knap uit, en zeker voor haar leeftijd.

avatar van catdog
Met al zeven studio-albums en flink wat succes achter de rug heeft Jennifer Lopez inmiddels aardig wat ervaring in de pop-industrie. Het is daarom dan ook uitermate jammer dat er nog altijd niet, bij een 8e (!!) studio-album, sprake is van een zekere groei in haar oeuvre. Sterker nog, ze gaat erop achteruit. Is het tijd voor Lopez om te stoppen?

"A.K.A." is een inspiratieloos pop-album geworden dat inhaakt op wat laatste trends maar er nooit volledig induikt waardoor de songs erg vlak blijven (neem bijv. de 'trap' beat op de opener). Vaak lijken de melodieën niet aan te sluiten op de beats en de, nog altijd, magere stem van Jennifer maakt het er niet beter op. Lopez heeft een aantal vrij leuke pop-singles afgeleverd in het verleden maar dit album voelt aan als een verplichting. Lopez zingt een aantal left-overs in van haar producers en voegt zelf niks toe aan de songs. Ook haar kenmerkende latin-sound dat veel van haar oude songs wat flair gaf mist hier waardoor het geheel erg zoutloos wordt en het met zelfs met 10 songs een lange zit wordt.

Het album leeft hier en daar wat op met tracks als "First Love", "Worry No More" en "Booty" en ook met de ballad "Let It Be Me" kan ik mee leven. Dat had veel slechter kunnen uitpakken.

Spijtig alleen dat zelfs deze songs bij lange na niet kunnen tippen aan Jennifer's "mindere" singles van voorgaande albums. De sound is te generiek en vergeetbaar. En met een 10-song tellend album kun je je draken als "Never Satisfied" en "Emotions" ook niet veroorloven.

Geen verrassing dat dit album volledig is geflopt en dat zelfs de sensuele video met Iggy Azalea op de remix van Booty dit project niet meer heeft kunnen redden.

1,5* (favoriete songs: "First Love" en "Booty")