Jennifer Lopez - A.K.A. (2014)

Pop / R&B
Label: Capitol

1. A.K.A. (3:48)

met T.I.

2. First Love (3:35)
  3. Never Satisfied (3:13)
  4. I Luh Ya Papi (3:27)

met French Montana

5. Acting Like That (3:17)

met Iggy Azalea

11. Tens * (3:55)

met Jack Mizrahi

12. Troubeaux * (4:05)

met Nas

13. Expertease (Ready Set Go) * (4:04)
  14. Same Girl * (4:06)

met French Montana

avatar van Rich_B
De hoes daar gelaten en luisterend naar het album, kan ik niets meer dan zeggen dat dit toch echt wel een top schijfje is geworden van J.Lo! Ik ben er helemaal weg van, uiteraard lekker zomers uiteraard weer, en paar sterke ballades ( Never Satisfied en Emotions )! Al moet ik wel zeggen dat een paar nummers groeiers zijn, bijvoorbeeld I Luh Ya Papi wist eerst niet goed wat ik er van moest vinden, uiteindelijk paar keer op gehad en ben er wel gek op geworden. Ik weet wel welk album deze zomer vaak gedraaid zal worden.

Hoogtepunten: First Love, Never Satisfied, Emotions, Booty, So Good, Same Girl, Let It Be Me, Acting Like That en I Luh Ya Papi.

avatar van laracroftonline
Lekkere plaat, Zitten paar lekker work out nummer op zoals booty en TENS.
Maar ook een paar mooie balads zoals Emotions en Let it be me.

Het wisselt elkaar goed af en geeft een beetje het vertrouwde JLO gevoel terug na al die dance platen.

avatar van Emile93
0,5
Wat een ongelofelijk stom album. Had hier niet enorm veel van verwacht, maar dit is wel heel erg. Enige ok nummer is Emotions. De rest is gewoon zooi, net als de hoes

avatar van catdog
Met al zeven studio-albums en flink wat succes achter de rug heeft Jennifer Lopez inmiddels aardig wat ervaring in de pop-industrie. Het is daarom dan ook uitermate jammer dat er nog altijd niet, bij een 8e (!!) studio-album, sprake is van een zekere groei in haar oeuvre. Sterker nog, ze gaat erop achteruit. Is het tijd voor Lopez om te stoppen?

"A.K.A." is een inspiratieloos pop-album geworden dat inhaakt op wat laatste trends maar er nooit volledig induikt waardoor de songs erg vlak blijven (neem bijv. de 'trap' beat op de opener). Vaak lijken de melodieën niet aan te sluiten op de beats en de, nog altijd, magere stem van Jennifer maakt het er niet beter op. Lopez heeft een aantal vrij leuke pop-singles afgeleverd in het verleden maar dit album voelt aan als een verplichting. Lopez zingt een aantal left-overs in van haar producers en voegt zelf niks toe aan de songs. Ook haar kenmerkende latin-sound dat veel van haar oude songs wat flair gaf mist hier waardoor het geheel erg zoutloos wordt en het met zelfs met 10 songs een lange zit wordt.

Het album leeft hier en daar wat op met tracks als "First Love", "Worry No More" en "Booty" en ook met de ballad "Let It Be Me" kan ik mee leven. Dat had veel slechter kunnen uitpakken.

Spijtig alleen dat zelfs deze songs bij lange na niet kunnen tippen aan Jennifer's "mindere" singles van voorgaande albums. De sound is te generiek en vergeetbaar. En met een 10-song tellend album kun je je draken als "Never Satisfied" en "Emotions" ook niet veroorloven.

Geen verrassing dat dit album volledig is geflopt en dat zelfs de sensuele video met Iggy Azalea op de remix van Booty dit project niet meer heeft kunnen redden.

1,5* (favoriete songs: "First Love" en "Booty")