Childhood - Lacuna (2014)

Label: Marathon

1. Blue Velvet (4:29)
  2. You Could Be Different (3:54)
  3. As I Am (3:37)
  4. Right Beneath Me (4:13)
  5. Falls Away (3:59)
  6. Sweeter Preacher (2:52)
  7. Tides (4:33)
  8. Solemn Skies (5:19)
  9. Chiliad (4:02)
  10. Pay for Cool (4:14)
  11. When You Rise (4:49)
Lacuna is het debuutalbum van de nog jonge band Childhood: alsof indiepop uit de jaren '80 weer aan het herleven is met daaroverheen een saus shoegaze.
Laid-back met een nostalgisch tintje en een zonovergoten gitaar geluid..... het doet me een beetje denken aan de toentertijd grote belofte My Vitriol (heeft iemand daar ooit nog van gehoord?!) alleen is dit luchtiger en minder venijnig.

Fijn om met een strootje in je mond in een weiland te liggen en naar de lucht te staren. Zoiets.

Lekker dromerig album met een aangenaam fris geluid ondanks alle nostalgie die erdoorheen drenkt maar het moet wel gezegd dat het niet al te spannend klinkt en dat je na verloop van tijd niet meer weet bij welk nummer je nu bent gebleven.
Daarbij zijn er gewoon al te veel van dit soort albums gemaakt en is de zomer helaas iets te veel op weg om er nog voor te zorgen dat dit album naar grote hoogten kan stijgen.

Maar zeker een gezelschap om in de gaten te houden want Lacuna is best een fijne plaat.

avatar van Linius
Klinkt goed Aero. Sinds hun optreden op BKS was ik wel erg benieuwd geworden naar hun debuut.

avatar van EclSpatial
Valt me tijdens de eerste luisterbeurt op basis van het BKS optreden toch wat tegen.

Lekker zonnig plaatje, doet me wel wat aan Wild Nothing denken. Al vind ik die een stuk beter in deze stijl.

avatar van blur8
stonden op London Calling en er komt nieuw werk aan. Erg leuk voor een zomers buitenfestival, maar omdat de jaren 80 voorbeelden nergens worden genaderd blijft het bij leuk.... Gebrek aan een goede zanger is wellicht ook een puntje.