Beck - Mutations (1998)

Label: Geffen

1. Cold Brains (3:41)
  2. Nobody's Fault But My Own (5:02)
  3. Lazy Flies (3:43)
  4. Canceled Check (3:14)
  5. We Live Again (3:04)
  6. Tropicalia (3:20)
  7. Dead Melodies (2:35)
  8. Bottle of Blues (4:55)
  9. O Maria (4:00)
  10. Sing It Again (4:19)
  11. Static (4:20)
  12. Diamond Bollocks (6:00)
  13. Runners Dial Zero * (4:01)
avatar van dennisversteeg
Ik sluit me bij de bovenstaande reacties aan. De eerdere Beck albums draai ik bijna nooit meer, die zijn echt producten van de jaren '90 en heb ik zo vaak gedraaid dat ze niet meer spannend zijn. Mutations is rustiger en focust meer op melodien en liedjes en is daarom tijdlozer. Het is tegenwoordig (met afstand) mijn favoriete Beck album.

avatar van spinout
Mij lijkt het dat Beck zich door The Beatles heeft laten inspireren voor dit album. Soms klinkt z'n stem zelfs als die van Lennon. Niet z'n spannendste.

avatar van Rudi S
Oei deze onlangs een paar keer voorbij laten komen, wat een pracht zeg en wat een held is die Beck toch.
Even flink opwaarderen.

avatar van Cor
Cor
Dromerige pop met uitstapjes naar de Westcoast, naar Nashville en naar Havana. Maar wel lekker gedaan. Op een paar typische Beck-bliepjes na een plaat met songs met kop en een staart.