End of Green - Songs for a Dying World (2002)

Duitsland

5. Astrobastard (4:14)
  6. Everywhere (3:29)
  7. Godsick (3:31)
  8. Mirror (3:52)
  9. Black No.1 [Type-o-Negative Cover] (5:33)
  10. Myra (7:42)
avatar van Killeraapje
I Hate is werkelijk een super song. Ook de latere versie is werkelijk prachtig.

avatar van Alicia
Weer zo'n heerlijk obscuur bandje. Ik ga hier binnenkort zeker meer van beluisteren!

avatar van Killeraapje
Zeker doen!!

Qua zang is dit een van hun zwaarste albums. Vooral I Hate, Death in Veins en Myra springen eruit. Hun beste is denk ik End of Green - Dead End Dreaming (2005) en ook End of Green - Last Night on Earth (2003). Een echt zwak album hebben ze niet. Bij hun eerste twee albums waren ze nog zoekende maar het klinkt zeker niet verkeerd. Voorlopig hoogtepunt vind ik het Unplugged album Silent Night dat ze vorig jaar hebben uitgebracht.

Verder is het nog aan te raden om Bury Me Deep - Nearly Down (2009) te luisteren dit is de andere band van Michelle Darkness. Het is iets minder metal en iets meer New Wave. Oh en niet te vergeten zijn soloalbum Michelle Darkness - Brand New Drug (2007). Dit is wat toegankelijker en bevat ook een aantal covers.

Oh en vorig jaar is ook nog van zijn oude band Andy Death Company een dubbelalbum uitgekomen. Helaas staat dat niet op deze site.

Ook live is dit overigens een fantastische band heb ze 2x live mogen zien waaronder 1x unplugged en dat was echt fantastisch!!