Body Count - Manslaughter (2014)

Label: Sumerian

1. Talk S**t, Get Shot (3:47)
  2. Pray for Death (3:40)
  3. 99 Problems BC (3:09)
  4. Back to Rehab (3:25)
  5. Manslaughter (3:13)
  6. Get a Job (3:01)
  7. Institutionalized 2014 (3:46)
  8. Pop Bubble (3:24)

met Jamey Jasta

9. Enter the Dark Side (3:30)
  10. Bitch in the Pit (3:00)
  11. Black Voodoo Sex (3:58)
  12. Wanna Be a Gangsta (3:45)
  13. I Will Always Love You (5:14)
  14. 99 Problems BC [Rock Mix] (3:22)
avatar van No Surrender
Probeerde deze toe te voegen vorige week, kreeg een bericht terug dat er een bron moest worden verstuurd. Dit had ik gedaan, keek ik gister op de site bleek iemand anders hem al hebben toegevoegd. Slapen die moderators hier ofzo?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
No Surrender schreef:

Geen idee hoe dat zit, stond vorige week bij de afgekeurde toevoegingen in ieder geval, je moet in ieder geval binnen 48 uur een correctie indienen, anders komt die daar terecht.

avatar van No Surrender
Net even teruggekeken en het was na 25 uur na zijn mail dat ik de correctie indiende bij aslan (?). Voor de rest geen punt, maar het is wel vaker gebeurt en dat begrijp ik niet.

avatar van Don Cappuccino
Een sterk opgekalefaterde Body Count op Manslaughter die in 2014 gemakkelijk meekan. Sterker nog, Ice-T en kornuiten laten horen hoe je rap en metal op een geweldige manier kan combineren. Lekkere hardcoregrooves, de teksten van Ice-T zijn geweldig en op Institutionalized 2014 krijgt de klassieker van Suicidal Tendencies een meesterlijke moderne touch mee: in plaats van een gesprek tussen moeder en zoon krijg je nu Ice-T die onder andere een tirade houdt over het vergeten van zijn wachtwoord voor de mail en een hilarisch gesprek met een veganist.

avatar van T6T
T6T
'Murder 4 Hire' was op één nummer na dik k#*$µ, maar met 'Manslaughter' staat Body Count er weer! Strakke ritmesectie, goede riffs en lyrics vol humor waar de ironie afdruipt. Love it!

avatar van frolunda
Met een zowel sterke als leuke bewerking van Institutionalized,de hardcore klassieker van de Suicidal tendencies.

buizen
"Body count" en "manslaughter".. Toe maar, wat een stoere titels. Een combi van rap en metal? Toch maar eens luisteren dan.

avatar van Doc
Doc
Don Cappuccino schreef:
de teksten van Ice-T zijn geweldig

Hahaha..... die teksten zijn zo plat als een dubbeltje.

bennerd
Doc schreef:

Hahaha..... die teksten zijn zo plat als een dubbeltje.

En net daarom zo leuk.

avatar van Doc
Doc
Zeker weten

avatar van Edwynn
Goh, en ik had al die tijd gemist dat Juan Garcia (Agent Steel) en Vince Dennis (Steel Prophet) gewoon staan mee te rammen in de Body Count-gelederen. Toch eens gaan luisteren dan.

avatar van Eddie
Had deze al een tijdje op mijn PC staan. Nog nooit aan begonnen omdat BC albums eigenlijk altijd tegen vallen. Bij Elke nieuwe plaat denk ik 'jeej een nieuwe BC' om vervolgens te constateren dat het eigenlijk altijd waardeloze platen zijn. Zonder enige vorm van verwachting zede ook maar eens opgezet, ik had nooit verwacht dat ik het uberhaubt tot nummer 4 zou volhouden. Niets is minder waar, wat een heerlijke plaat is dit, ICE T klinkt weer ouderweds venijnig, Ernie C blijft natuurlijk altijd een klasse apart, maarde andere muzikanten blijken heel goed inwisselbaar (hoe triest het ook is dat een d-roc of beatmaster V niet meer onder ons is).
Dit zou zomaar eens de eerste echt goede BC plaat kunnen zijn (het debuut was natuurlijk niet goed, maar vooral heel erg vernieuwend, en daarom van grote waarde voor de het rock en metal klimaat).

De komende dagen deze maar eens wat extra aandacht geven.

avatar van notsub
Met Institutionalized 2014 staat er een smaakmaker van formaat op deze CD. De overige tracks klinken qua sound dan wel beter dan het oude Body Count werk, qua inhoud ontstijgen ze het niveau niet echt. Het is leuk om een keer te horen, maar er is na al die jaren niets nieuws onder de zon in het Body Count kamp.

Lekkere CD. Niets mis mee. Wel een beetje jammer dat de beste song een cover is.

avatar van Banjo
Back to Rehab is heel waar en grappig te gelijk...
en lekker catchy! dat niemand dat nummer als favoriet heeft

avatar van james_cameron
Na een aantal inferieure albums en een lange afwezigheid leek Body Count ten dode opgeschreven, maar gelukkig bleek niets minder waar. Integendeel, met dit energieke en felle album begon men aan een welverdiende tweede jeugd die nog steeds voortduurt. De beste song is weliswaar een cover, namelijk een hilarische update van Institutionalized van Suicidal Tendencies, maar de rest van het materiaal mag er ook zeker zijn. Vooral qua gitaarwerk is dit een wereld van verschil vergeleken met eerder werk. De strakke riffs vliegen je om de oren en ook qua dynamiek is er veel verbeterd. En Ice-T verkeert hier in prima vorm.