Kate Bush - Lionheart (1978)

Label: EMI

1. Symphony in Blue (3:36)
  2. In Search of Peter Pan (3:46)
  3. Wow (4:00)
  4. Don't Push Your Foot on the Heartbrake (3:15)
  5. Oh England My Lionheart (3:12)
  6. Fullhouse (3:14)
  7. In the Warm Room (3:35)
  8. Kashka from Bagdad (3:56)
  9. Coffee Homeground (3:39)
  10. Hammer Horror (4:39)
Kate Bush - Wow - YouTube

Hier krijg ik een harde brexit van.

Met dit filmpje mag je me begraven ook wel.

avatar van meneer
Deranged schreef:
Hier krijg ik een harde brexit van.

Wat kunnen ze goed zingen hè..

Ik vind het zelf wel heel mooi hoe Kate er echt iets van maakt. Die mimiek !

Helemaal fantastisch.

Bij dat nummer vind ik het toch al zo meesterlijk bevreemdend zoals ze dat zinnetje 'just holds his breath' brengt en dan ook nog met die uitdrukkingen erbij kan je me opvegen terwijl mijn innerlijke tinteldinges ernstig begint op te spelen.

Prachtig sprookjesachtige bleke dame. Weet niet of bleek nog een woord is dat je vandaag de dag mag gebruiken of dat het überhaupt koosjer is om een voorkeur te hebben voor zoiets maar ik mag dat altijd graag zien bij iemand van het vrouwelijk geslacht.

Moest ik in die tijd en ruimte hebben geleefd lag ik daar waarschijnlijk wel elke dag voor de deur met een roos tussen mijn tanden ja.

avatar van Deranged
En zo is het dus begonnen. Soms heb je van die dingen dat iedereen nog exact weet waar die op dat moment was. Liep ergens bij een weiland toen ik ineens een ingeving kreeg om Wow op te zetten, een van de weinige Kate Bush nummers die ik op dat moment kende. Vanaf daar is het balletje gaan rollen. Ik ben een ander mens inmiddels.

avatar van Mssr Renard
Deranged

Je lijkt Arbeidsdeskundige wel, met al je 5sterren-waarderingen. Ga zo door! Goede muziek moet goed gewaardeerd worden. Weg met alle lage ratings!

avatar van Deranged
Leuk concept inderdaad, al zeg ik het zelf. Sta er zelf van te kijken hoeveel fantastische platen er eigenlijk zijn en zich binnen mijn uitermate brede muziek kennis bevinden. Houdt niet op ook, gelukkig. Die van Kate natuurlijk al helemaal onberispelijk.