Daft Punk - Musique Vol. 1 (2006)

Alternatieve titel: 1993-2005

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. Musique (6:51)
  2. Da Funk (5:28)
  3. Around the World [Radio Edit] (3:59)
  4. Revolution 909 (5:26)
  5. Alive (5:15)
  6. Rollin' & Scratchin' (7:26)
  7. One More Time [Short Radio Edit] (3:54)
  8. Harder, Better, Faster, Stronger (3:43)
  9. Something About Us (3:50)
  10. Robot Rock (4:26)
  11. Technologic [Radio Edit] (2:46)
  12. Human After All (5:20)
  13. Scott Grooves - Mothership Reconnection [Daft Punk Remix - Edit] (4:14)
  14. Ian Pooley - Chord Memory [Daft Punk Remix] (6:54)
  15. Gabrielle - Forget About the World [Daft Punk 'Don't Forget the World' Mix] * (5:44)
  16. Digital Love * (4:58)
totale tijdsduur: 1:09:32 (1:20:14)
Electro_
Dit is wel een mooie verzamel CD van de drie albums. Zijn over het algemeen de hoogtepunten ervan, al had ik van Human After All ook The Brainwasher toegevoegd, en van Discovery nog Digital Love. Ik ben ook benieuwd hoe Rollin' & Scratchin live zal klinken. Van dit rood/zwart-logo heb ik trouwens nog een T-shirt.

avatar van musicfriek
Digital Love vind ik idd ook een grote misser, is een van mijn favoriete tracks van hun... Maar Da Funk en Around the World zijn ook toppers. One More Time heb ik echt veel te vaak gehoord. Zou dit niet kopen, tenzij het in de uitverkoopbak ligt..

Electro_
Misschien iets voor m'n verjaardag dit.

avatar van MJ_DA_MAN
Naar mijn mening mis is ook Human after all en Make Love van het album Human After all, dat vind ik heerlijke nummers maar zijn niet echt aangeslagen bij andere luisteraars

Dit zijn alleen singles.

avatar van MJ_DA_MAN
Ow, excuses. Is er van Prime Time of You Life overigens een clip dan?

avatar van T.O.
Nee, nu je het zegt, die laatste twee tracks zijn niet als single uitgekomen. Misschien dat dat voor Prime Time... nog gaat gebeuren.

Oh, en Human After All is wel als 12" uitgekomen zie ik nu

avatar van gemaster
Ai, een verzamelaar. Zou het dan écht afgelopen zijn met Daft Punk?

Electro_
Daar had ik nog niet aan gedacht.

avatar van gemaster
Aan de andere kant is het natuurlijk wel Vol. 1, dus er moet nog een Vol.2 aankomen.

Of misschien maken onze Franse vrinden een grap net als Mel Brooks deed bij de film 'History Of The World Part 1' en dan nooit meer een Part 2 maken.

avatar van starbright boy
Het lijkt dat Daft Punk hun eerste plaat ook het beste vind, maar liefst 7 van de 13 nummers komen van het debuut, Rollin & Scratchin meegerekend.

Alleen singles klopt ook niet helemaal. Aerodynamic en Digital Love waren wel singles maar ontbreken dan weer. Something about Us staat er wel op maar was volgens mij geen single.

avatar van starbright boy
Toch wel dan. Misschien dat ze Aerodynamic en Digital Love hebben weggelaten omdat dat nogal popnummers zijn.

One More Time niet?

Electro_
Heb die live-versie van Rollin' & Scratchin' nu ook gehoord en die klinkt erg goed! Mooi verzamelwerkje voor de echte fans. 4*

starbright boy schreef:

Popnummers???

Maar dan in een Daft Punk-jasje.

avatar van RvL
RvL
De tracklist klopt alleen niet... check www.daft-musique.com

Electro_
Nee, inderdaad. Dit behoort hem dus te zijn:

1. Musique
2. Da Funk
3. Around the World (Radio Edit)
4. Revolution 909
5. Alive
6. Rollin' & Scratchin'
7. One More Time (Short Radio Edit)
8. Harder Better Faster Stronger
9. Something About Us
10. Robot Rock
11. Technologic (Radio Edit)
12. Human After All
13. Mothership Reconnection (Daft Punk Remix)
14. Ian Pooley 'Chord Memory' (Daft Punk Remix)
15. Digital Love

.. En op de site zien we dat ze inderdaad ook op 19 augustus a.s. live te zien zijn op Pukkelpop.

Corrigeer button

musique is toch één van m'n favoriete daft punk tracks.
en is die mothership reconnection gewoon de daft punk remix van scott grooves' mothership connection, of is dit een ander nummer?

Electro_
Dat denk ik wel dan, ken het origineel niet.

nostalgie*
kijk al uit naar pukkelpop

shappy1010
Toch wel hele bijzondere en knappe muziek die deze mannen hebben gemaakt. Een nummer als around the world of digital love, ik kan het niet anders dan geniaal noemen. Ik ben niet zo van de house en dance, maar ik zou ze ook niet zo snel in deze categorie willen plaatsen. Ik zou een ieder die hier niks mee heeft willen uitnodigen eens heel goed te luisteren naar de unieke sounds en de structuur van deze songs, het is echt heel erg knap allemaal.

avatar van Opschuiven
MJ_DA_MAN schreef:
Ow, excuses. Is er van Prime Time of You Life overigens een clip dan?
Ja er is een clip, zijn geloof ik allemaal te bekijken op www.daftpunk.com

www.daft-musique.com

Ik had deze op 5* staan maar heb er toch een halfje afgedaan.
Die remixes op het eind vind ik erg zonde om op een compilatie-album te zetten, hebben voor de rest weinig met het repertoire van Daft Punk te maken.

avatar van FunkStar
De titel Musique had ook wel gewoon Greatest Hits kunnen wezen want dat is dit schijfje in principe gewoon. Als je alle albums al thuis heb staan in de kast, dan zal dit schijfje bijna niks extra's toevoegen aan je collectie. Behalve de 3 remixen platen die ze als laatste erop gezet hebben. Jammer van dit schijfje is dat de hits Burnin' en Aerodynamic niet erbij staan. Leuk is ook de special edition inclusief DVD met video clips.

avatar van Pittaman
Ik kocht dit met hoge verwachtingen, ik kende nog niet veel nummers van Daft Punk, maar verwachtte een reeks nummers zoals Around The World of One More Time.

Helaas werd ik grotendeels teleurgesteld door saaie eentonige nummers die volgens mij enkel de dansende muziekliefhebber kunnen bekoren. Mij niet, want ik luister vooral. Ik vond het bijzonder jammer en ik moet zeggen dat het een miskleun is in mijn anders extreem eclectische cd collectie die ik aan het opbouwen ben.

Human After All, Around The World, Da Funk en One More time leg ik af en toe nog op. Human After All vond ik wel geniaal, trouwens.

Die drie remixen op het einde zijn slechts plaatsvulling.

Pittaman schreef:
Die drie remixen op het einde zijn slechts plaatsvulling.

Onzin, als ze nog plaats over hadden waren Digital Love en The Prime Time Of Your Life er nog wel opgekomen omdat dat ook singles zijn geweest. Deze remixes waren een bewuste keuze.

Pittaman schreef:

Around the World is anders ook aardig repetitief en heeft ook geen geniale songtekst of zo