Daft Punk - Musique Vol. 1 (2006)

Alternatieve titel: 1993-2005

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. Musique (6:51)
  2. Da Funk (5:28)
  3. Around the World (3:59)
  4. Revolution 909 (5:26)
  5. Alive (5:15)
  6. Rollin' & Scratchin' (7:26)
  7. One More Time (3:54)
  8. Harder, Better, Faster, Stronger (3:43)
  9. Something About Us (3:50)
  10. Robot Rock (4:26)
  11. Technologic (2:46)
  12. Human After All (5:20)
  13. Scott Grooves - Mothership Reconnection [Daft Punk Remix] (4:14)
  14. Ian Pooley - Chord Memory [Daft Punk Remix] (6:54)
  15. Gabrielle - Forget About the World [Daft Punk Remix] * (5:44)
  16. Digital Love * (4:58)
totale tijdsduur: 1:09:32 (1:20:14)
avatar van Pittaman
Inderdaad, maar around the world klinkt geweldig funky. En heeft natuurlijk ook een legendarisch verleden. Dat telt ook mee.

Maar dingen als Alive en Rollin' en Scratchin' gaan mij om één of andere reden véél sneller vervelen dan Around The World. Nu ja, ik denk dat mijn verwachtingen veel te hoog waren.

Misschien leer ik van dat album houden, maar ik heb het al vaak geprobeerd en momenteel is het nog net gelukt. Nauwkeurig luisteren gaat helemaal niet, daarvoor is het veel te saai vind ik.

Raekwon the chef
ik mis hier toch wel Voyager en Digital Love

avatar van RvL
RvL
van mij mag deel 2 ook uit gaan komen

avatar van Shinobi
Leuke verzamelaar om te hebben met de DVD erbij, als je tenminste de Special Edition in huis hebt gehaald. De remixes zijn ook wel lachen.
Een minpunt vind ik alleen wel dat sommige nummers ge-edit zijn en dat er geen video clip van Fresh bij zit.

Ik geef 'm 4 sterren.

avatar van Pittaman
Ik heb het nog eens geprobeerd. Er naar luisteren gaat écht niet! Het is wel te doen als het per ongeluk op de achtergrond draait en ik met iets anders bezig ben. Dan komt ge zo wel wat in het ritme.

Maar ja, dan kan ik even goed een drumcomputerke laten draaien en daar naar luisteren.

Ma toch ben ik blij dat ik Around The World heb, dat is echt wel een pareltje dat ik niet beu geraak. Staat ver boven hun andere dingen en is terecht een klassieker.

"Live" vond ik ze trouwens heel cool!

Raekwon the chef
Hmm, ik vind eigenlijk zo'n beetje alles van Discovery wel beter dan Around the World

avatar van Pittaman
Nja, kan goed zijn dat daar goede dingen tussen staan. Alleeja, Harder Better Faster Stronger is ook heel leuk. One More Time kan ermee door, de rest van dat album ken ik niet of spreekt mij niet zo aan.

Maar als je hier dingen hoort als "Revolution 909", "Alive" en "Rollin' and Scratchin'" dan begin ik toch spontaan te geeuwen. Je kan dat op gelijk wel punt zetten die liedjes en er is nooit iets anders in... schandelijk repetitief.

Ben geen DP-kenner maar waarom staat Aerodynamic hier niet op?

avatar van Frozen_Devil
Aerodynamic, Digital Love en Voyager ontbreken eigenlijk wel ja.

Maar de 2 beste tracks blijven toch wel Da Funk en Revolution 909.

avatar van Tekh
Zo vandaag even voor 1.50 gekocht das nog eens een koopie.

heerlijk cdtje voor de afwisseling

avatar van Lukethedude
super nice!

avatar van Darkzone
Ik wilde deze eerst 4,5* geven, maar bij nader inzien toch 4*
Waarom de edit van Around the World en niet een korte versie van Rollin' & Scratching' (een nummer wat erg snel op je zenuwen werkt).
Een aantal nummers ontbreken voor het mooie zoals hierboven ook al vermeld, maar dat mag toch geen probleem meer zijn als je het album op je pc hebt staan (een paar nummers vervangen naar je eigen smaak).
Tof dat Musique erop staat, net als Alive.
Andere toppers: Da Funk, Robot Rock en Technologic.

avatar van gemaster
Darkzone schreef:
Ik wilde deze eerst 4,5* geven, maar bij nader inzien toch 4*

Dat is nou juist het geniale van dat nummer. En daar wil je een korte versie van maken. Ga je mond spoelen

Ik zie ook niet in hoe je een korte versie van Rollin' & Scratchin' zou kunnen maken... dat nummer bouwt toch naar een mooie climax toe. En om nou of de opbouw, of de climax weg te halen...

Imagine.
Leuk verzamelalbum van Daft Punk. Zo'n beetje al mijn favoriete nummers van hun albums staan op dit album, al hadden ze van mij de nummers 'One More Time' en 'Harder, Better, Faster, Stronger' van Discovery mogen vervangen door 'Voyager' en 'Face to Face'. De drie nummers die ze van Human After All hebben uitgekozen zijn gelukkig wel goed gekozen. De remixes zijn verder ook best aardig. 3,5 sterren.

avatar van Pittaman
Ik heb mij nu eens zitten concentreren op opbouw en climax maar het lukt echt niet

Maar ik blijf proberen!!

avatar van george clinton
Alleen die rock met robotten , die technologie en die mens achteraf hoeven va mij niet. De rest is toch een mooie 5 waard. Vandaar de 4. Ow, sinds een goed jaar weer een berichtje geplaatst op MusicMeter. .

1,5
Deze week voor maar 5 Euro in huis gehaald , een koopje , maar ik ben er ( voorlopig ? ) niet kapot van!!

1,5
Dance is niet mijn muzieksmaak, dat is bij het horen van dit album maar weer gebleken.
Puur op de gok gekocht o.a vanwege Around The World dus ik nam wat risico"s.
Staan wel wat leuke nummers op zoals Da Funk, Alive & Rollin & Scratchin en het rustpunt Something About Us.
Plaat die ik in ieder geval niet al te vaak moet horen.

avatar van RogerV
Daft Punk is gewoon goed en dus een verzamelaar ook.

Maar helaas is deze verzamelaar een gemiste kans. Het voegt weinig toe aan de gewone albums. Beter hadden ze er een tweede schijfje met nog meer remixen en ook tracks van hun soloprojecten op gezet. Dan had ik hem wel gekocht.

1,5
Het was een gokje, maar na herbeluistering nog beroerder dan ik dacht.
Mijn dochter vindt de plaat wel fijn, dus ik heb het album aan haar gegeven en uit mijn collectie verwijderd.

avatar van royals
Vooral die Ian Pooley track is geweldig. Maar ik dacht dat die Gabrielle 'Forgot About The World' remix hier ook op stond. Een goed overzicht van hun muziek, maar de selectie tracks had beter gekunt. Meer tracks van Discovery en Alive en Burnin' staan er ook niet op.