Randy Crawford - Best Of (1996)

Soul
Label: Warner Bros.

1. Give Me the Night [Chill Night Remix] (4:46)
  2. Street Life (4:50)
  3. One Hello (3:16)
  4. Imagine (5:49)
  5. Who's Crying Now (4:31)
  6. When I Lose My Way (3:41)
  7. Knockin' on Heaven's Door (4:56)
  8. Rio de Janeiro Blue (4:14)
  9. Cajun Moon (4:03)
  10. Your Precious Love (5:39)
  11. Last Night at Danceland (4:53)
  12. Same Old Story (Same Old Song) (4:06)
  13. In My Life (6:09)
  14. Everything Must Change (4:51)
avatar van FisherKing
Ik vind de stem van Randy Crawford prachtig en sfeervol, heb meerdere albums van haar, die helaas niet altijd zo sterk zijn over de gehele linie. Deze Best-Of is daarom perfect !!! 4.5*

avatar van FunkStar
Een cd met mooie nummers van een zangeres die in Nederland altijd een beetje ondergewaardeerd is gebleven. Deze cd is het ultieme bewijs dat dit absoluut onterecht is. Er staan geen slechte nummers op; wel hele goede met "Imagine", wat mij betreft, als absoluut hoogtepunt. Ook de singles, One Day I'll Fly Away, Hello en Street Life. Toch vind ik dit geen goed overzicht. Er zijn betere verzamelaars van Randy!

avatar van Reijersen
Randy Crawford heeft een mooie stem, maar het vele gebruik van het vibreren bij haar stem gaat mij vrij snel irriteren en vervelen. Verder een uitstekende compilatie van haar werk.

avatar van FunkStar
Waar is het prachtige Almaz?

avatar van Yield
Matige compilatie van een geweldige zangeres.
Er ontbreken echt 5 a 6 belangrijke nummers op deze verzamelaar.
You Might Need Somebody, Why, One Day I'll Fly Away, Rainy Night in Georgia, Almaz.

avatar van gaucho
Yield schreef:

Nou, deze is inderdaad wel hopeloos incompleet. Die nummers hadden er echt op gemoeten als je een verzamelaar van Randy Crawford samenstelt. Minder essentieel, maar ook niet onaardig, had het geweest als Nightline en People alone erop hadden gestaan. De laatste was een kleine hit in Nederland, maar onderdeel vaneen filmsoundtrack en dus op ene ander label. Dat nummer schijnt echt voor de eeuwigheid verloren te zijn gegaan; ik kom het op geen enkele verzamelaar tegen.

Ook ik viel destijds voor de stem en de verschijning van Randy, en heb nog een paar albums van haar. Ze heeft een prachtige, uit duizenden herkenbare stem, maar het vibrato waar Reijersen het hierboven (ruim tien jaar geleden ) over had, irriteert mij soms ook wel een beetje. Al werd dat in ruime mate gecompenseerd door de instrumentale begeleiding op haar albums, want die was meestal top. Zeker op haar bekendste album Now we may begin (1980), waarop ze wordt begeleid door de Crusaders. Een wederdienst voor haar bijdrage aan Street life van een jaar eerder.

Zelf heb ik trouwens deze verzamelaar. Daar staan - met uitzondering van Why - al die genoemde nummers wel op, en die is dan ook een stuk completer.