Tangarine - Move On (2014)

Folk
Label: Excelsior

1. Eyes Keep Looking (2:44)
  2. Out of Your Life (2:52)
  3. Where Are They Now (3:30)
  4. First Flight (2:48)
  5. Life Falls Down (3:15)
  6. Some Things Never Change (2:37)
  7. It's Allright (2:53)
  8. Move on John (2:23)
  9. Never to Remain (4:28)
  10. No Recall (2:43)
  11. What I'm After (3:00)
DeKoning.
Gekregen bij de Excelsior Support.

Staat op, benieuwd. Klinkt alvast lekker!

avatar van spoiler
Helaas hier ook de deurmat gevallen. Ik kan er echt helemaal niets mee!!

Dadelijk eens luisteren, hier ook binnen.

WAt meer variatie dan bij hun debuut, maar niet meer dan dat.

avatar van SOAD
1,5
spoiler schreef:
Helaas hier ook de deurmat gevallen. Ik kan er echt helemaal niets mee!!

Jullie bestellen gewoon maar lukraak albums?

avatar van Edwynn
Ik geloof dat die paar minuutjes bij DWDD genoeg zeggen over een heel album, laat staan een heel oeuvre van deze knakkers. Dit zou ik nooit lukraak of doof bestellen zodat het 'helaas' op mijn deurmat gaat vallen.

avatar van spoiler
SOAD schreef:

Jullie bestellen gewoon maar lukraak albums?

Ik ben Excelsior supporter (geen voetbal), het platenlabel. Wanneer je lid bent krijg je elke maand een CD of wat ander thuis gestuurd. Soms is het erg mooi wat je krijgt Spinvis, Triggerfinger, Sore Losers, Hallo Venray, etc....... Deze maand was het helaas deze CD.
Het kan niet altijd feest zijn toch!?

avatar van SOAD
1,5
spoiler schreef:

Het kan niet altijd feest zijn toch!?

Haha oke wel tof dan

avatar van RoyDeSmet
Album is nu te beluisteren op De Luisterpaal (of is het NPO vpro 3voor12 De Luisterpaal tegenwoordig?).

Na de eerste vier nummers denk ik dat ik deze plaat lekker in de winkel laat liggen.
Ben een fan van de vorige twee CDs maar hier kan ik niets mee. Het tweede nummer doet me erg denken aan Paul McCartney in de jaren '90. Het vierde nummer wordt gekenmerkt door Paul Simon-esque Afrikaanse gitaarpartijen. Nu valt het me op dat dit album veel te vol geproduceerd is (volgens mij heb ik dat al een paar keer eerder gezegd bij Excelsior releases...) en dat de broers Brinks een veel te poppy, commercieel geluid hebben gekozen voor deze De Wereld Draait Door-Effect release.

In het begin van het vijfde nummer merk je dat ik gelijk heb. Tangarine moet je niet te groot maken. Twee gitaren en wat percussie is genoeg, eventueel een piano, maar meer heeft deze act niet nodig.

avatar van Carolaah
Oké, ik begrijp de teleurstelling..
Het lijkt wel alsof ze in elk nummer dezelfde formule hebben gebruikt.
Een aanstekelijk, Beatles-achtig geluid qua zang en gitaar, echter lijkt elk nummer wel hetzelfde.
Vooral de refreinen zijn irritant, de titel die herhaaldelijk wordt gezongen op soortgelijke manieren.
De teksten laten ook heel wat te wensen over.

De wat rustigere nummers: Life falls down (op het ietwat cheesy refrein na), Never to remain en What I'm after vind ik veruit de mooiste nummers.

avatar van kort0235
Helemaal geen slecht album, tenminste als je van de Engelse popmuziek uit de jaren 60 houdt.
Eerst dacht ik ook, een beetje geimiteerd van de Beatles-sound.
Ik ken het eerdere werk niet van Tangarine, maar dat hoeft ook niet. Een album vind ik wel genoeg.
Voor mij persoonlijk liggen de nummers wel goed in het gehoor.
De 2 beste nummers vind ik: Life falls down en What I'm after.

avatar van echoes
Never to Remain is wel een pareltje.

avatar van Pitchman
Geweldig album! Prachtig.