Deep Purple - Made in Japan (1972)

Label: EMI

1. Highway Star (6:43)
  2. Child in Time (12:17)
  3. Smoke on the Water (7:36)
  4. The Mule (Drum Solo) (9:28)
  5. Strange Kind of Woman (9:52)
  6. Lazy (10:27)
  7. Space Truckin' (19:54)
  8. Black Night [Osaka - 15th August 1972] * (6:58)
  9. Speed King [Osaka - 15th August 1972] * (8:28)
  10. Black Night [Osaka - 16th August 1972] * (6:58)
  11. Lucille [Osaka - 16th August 1972] * (9:03)
  12. Black Night [Tokyo - 17th August 1972] * (8:01)
  13. Speed King [Tokyo - 17th August 1972] * (7:19)
totale tijdsduur: 1:16:17 (2:03:04)
avatar van sirhc1982
Ik denk dat dit één van mijn favoriete live albums ooit is! Enige puntje van kritiek is de geluidskwaliteit, maar het is natuurlijk ook al een tijdje geleden dat dit werd opgenomen...

avatar van Larzz
Geluidskwaliteit is wat mij betreft heel erg goed. Hangt van je installatie af maar Made in Japan kan zich al 45 jaar meten aan de beste geluidsopnamen ook van heden ten dage. Technicus Martin Birch heeft ook later heel wat superplaten geproduceerd van o.a. Rainbow, Whitesnake, Black Sabbath en Iron Maiden.

avatar van gigage
Ik heb Birch nog niet kunnen betrappen op een uitstekende productie zoals die op Made in Japan.

avatar van Larzz
gigage schreef:
Nee? Vreemd. Wat vindt je dan van platen als Iron Maiden's Number of the Beast of Powerslave. Klinken behoorlijk goed hoor. Of Black Sabbath met Heaven and Hell en the Mob Rules. Fenomenaal geluid. Of Rainbow-On Stage. Geweldige sound. Die drums van Cozy Powell en de gitaar van Blackmore. Whitesnake's Live in the heart of the City. Supergeluid. Vette gitaren. Mooie bas en geweldig drumgeluid. Ik ben zeker fan van Martin Birch. De enige 2 platen die hij geproduceerd heeft die in mijn opinie wat minder klinken zijn 2 Rainbow studioplaten: Rising en Long Live Rock and Roll. Er lijkt nauwelijks bas op te staan. Ze klinken behoorlijk dun. Geen idee hoe dit komt. Al zijn andere producties bevatten een prima basgeluid. Misschien voorkeur van dhr. Blackmore. Toch de boss he?