Stevie Nicks - 24 Karat Gold (2014)

Alternatieve titel: Songs from the Vault

Label: Reprise

1. Starshine (4:05)
  2. If You Were My Love (5:00)
  3. Mabel Normand (4:53)
  4. Twisted * (4:28)
  5. 24 Karat Gold (4:09)
  6. Belle Fleur (5:37)
  7. All the Beautiful Worlds (5:01)
  8. Lady (4:57)
  9. I Don't Care (6:09)
  10. Watch Chain * (4:09)
  11. Hard Advice (4:20)
  12. Carousel (3:19)
  13. Blue Water (4:26)
  14. Cathouse Blues (2:48)
  15. The Dealer (4:38)
  16. She Loves Him Still (4:28)
totale tijdsduur: 1:03:50 (1:12:27)
Fleetwood fan
Stevie Nicks heeft een stem die je nooit ergens anders zal horen. Ze heeft ook een spraakmakende stem en ja, ik moest er ook aan wennen toen ik ooit in de jaren 80 fan werd van Fleetwood Mac. Dat gene wat ik destijds mooi vond raakte op den duur op de achtergrond. Wat overbleef was Stevie Nicks. Die diepgang bleef mijn aandacht trekken. En nog steeds.
Dat een ander zich stoort aan haar stem is mij niet vreemd meer maar wie trekt er volle zalen met een carrière als solo artiest en als front zangeres van een wereld band?

Stevie Nicks kwam gisteravond voorbij tijdens de Late Night Show van Jimmy Fallon. Ik was getroffen door een prachtig optreden en ook door de kwaliteit van het lied. Het is nogal stellig, maar 'Lady' is wat mij betreft van 'Rumours' niveau. Gelukkig staat '24 Karat Gold' boordevol materiaal van een zeer hoge kwaliteit. De recente voorgangers ken ik niet. Vergelijken kan ik daarom het alleen met haar eerste 3 soloalbums en de Fleetwood Mac albums. Alleen de eerste (Bella Donna) van haar solo-oeuvre komt wat mij betreft in de buurt van deze release. Kortom, een uiterst knappe plaat, gezongen vol emotie, teksten die raken en omhelst door een warm deken van boeiende melodieën. De productie is niet gladjes, echter is wel te horen dat de mogelijkheden van de studio ten volle zijn benut. ' 24 Karat Gold': deze plaat verdient beter dan een gouden status. Platinum om te beginnen.....

Fleetwood fan
Zo! een halve punt erbij en zit nu op een 5. Heb gewoon respect voor deze zangeres. Druk met Fleetwood Mac en toch nog even snel een solo album uitbrengen met af en toe een solo optreden in 1 of ander televisie programma in de States. Ik vond Blue Water minder in het begin maar ben dit nummer nu toch gaan waarderen. Belle Fleur blijft mijn toppertje!
Over een half jaar mag ik haar weer live zien met haar bandleden. En natuurlijk ga ik net als in 2003, 2009 en 2013 helemaal vooraan het podium staan. Je bent fan of niet he!

avatar van goldendream
Omdat ik geen zin heb alle berichten te lezen: zijn dit oude nummers die heropgenomen zijn of zijn het de originele versies?
En ook: op YouTube is er heel wat te vinden van de Fritzperiode en dat is dan weer hier niet te vinden.

avatar van heartofsoul
Het zijn nieuwe versies van songs die ze al eerder had geschreven. Wat ben je toch een luiaard, goldendream.

avatar van goldendream
Soms gaat het vlugger iets te weten te komen via een vraagje. Dus bedankt!
Toch had ik liever originele opnames gehad.