Bryan Adams - Tracks of My Years (2014)

Canada
Label: Polydor

1. Any Time at All (2:34)
  2. She Knows Me (3:37)
  3. I Can't Stop Loving You (3:39)
  4. Kiss and Say Goodbye (3:10)
  5. Lay Lady Lay (3:34)
  6. Rock and Roll Music (2:34)
  7. Down on the Corner (2:39)
  8. Never My Love (3:17)
  9. Sunny (3:31)
  10. The Tracks of My Tears (2:56)
  11. God Only Knows (3:30)
  12. You've Been a Friend to Me * (2:50)
  13. Help Me Make It Through the Night * (2:40)
  14. C'mon Everybody * (2:50)
  15. Many Rivers to Cross * (4:09)
  16. You Shook Me * (3:47)
  17. Let It Be Me * (3:20)
avatar van snarf349
Een paar covers opnemen, als artwork een jeugdfoto. Wat een armoede.
Zelfs Helmut Lotti had hier meer van gemaakt. Hopelijk kost dit geld en levert het niets op.

Hendrik68
Op Spotify staat precies de zelfde hoes bij het live album Live At Bush Hall. Met een andere setlist.

avatar van Rudi S
even luisteren

Platenmij heeft deze hoes ook.

Hendrik68
De trailer waar jij naar linkt bevat een paar meer songs dan hierboven. Ik mis Many Rivers to Cross in de tracklist bijvoorbeeld. Maakt ook niet zo heel veel uit, want het is duidelijk dat Adams steeds verder zinkt. Ik krijg hier een Rod Stewart's American Songbook gevoel bij en dat was geen erg prettig gevoel. Met Into the fire sloeg hij een artistieke weg in die tot op de dag van vandaag mooie albums had kunnen opleveren. Er zou geen enkel fatsoenlijk album meer volgen. Zo jammer.

1,5
Ben van oudsher een Bryan fan, maar vind dit album erg tegenvallen.

Zijn kenmerkende geluid, past gewoon niet bij de meeste van deze klassiekers, gemiste kans op enkele nummer na, Any Time At All, C'mon Everybody.

Helaas.

avatar van bikkel2
Mmm...... Heb me laten overhalen om naar zijn concert te gaan 8 Dec. as.
Meer onder het motto; gezellig avondje uit met wat maatjes wat mij betreft.
De man is kennelijk niet meer in staat om zelf wat te fabriceren.
Ga dit ook niet beluisteren.
Vind het echt creatieve armoe als je zo terug wilt komen.
Live zal dit sowieso beter overeind blijven.
Dat is dan weer een troost

Ik hoop in ieder geval dat ie gewoon lekker rockt. Die kleffe hap mag ie van mij achterwege laten.

avatar van SemdeJong
Op een nieuw platencontract te krijgen moest hij dit album opnemen.
Ben er niet van ondersteboven.

SemdeJong schreef:
Op een nieuw platencontract te krijgen moest hij dit album opnemen.
Ben er niet van ondersteboven.

Straks mag ie misschien alleen nog maar coveralbums opnemen.
Pfffff.

avatar van SemdeJong
bikkel2 schreef:

Straks mag ie misschien alleen nog maar coveralbums opnemen.
Pfffff.

Hij schijnt met een nieuw album bezig te zijn. We wachten af.

avatar van spoiler
Die hoes.......dat kan toch echt niet!!

avatar van bikkel2
Zijn beginperiode is heel aardig. Verder heeft het niet echt mijn interesse meer.
Concertje ff mee pakken. Is toch in de buurt. Hoop dat ie wat van Into The Fire speelt. Zou me meevallen.

avatar van rkdev
SemdeJong schreef:
Hij schijnt met een nieuw album bezig te zijn. We wachten af.
Inderdaad, met good old Jeff Lynne achter de knoppen. Dat album moet volgend jaar verschijnen.

Overigens is dit album helemaal niet zo slecht als velen hierboven doen geloven. Tuurlijk blijft het een cover-album en als je de originelen goed kent is het altijd lastig een nieuwe versie eerlijk te waarderen. Maar opener 'Any Time at All' heeft van het Beatles nummer een lekker rockertje gemaakt en ook eigen nummer 'She Knows Me' is prima. Verder bevallen me 'Kiss and Say Goodbye', 'Lay Lady Lay', 'Down on the Corner' en 'Never My Love' ook erg goed. Een nummer als 'Sunny' daarentegen had van mij niet gehoeven.

De versie om voor te gaan is echter de deluxe-versie. Deze heeft nog 5 sterke extra nummers (echt onbegrijpelijk dat dit bonustracks zijn) waaronder een tweede eigen nummer 'You've Been a Friend to Me' (ook al te horen op het Bare Bones album), 'C'mon Everybody' dat hij ook al op Live! Live! Live! coverde en mooie versies van 'Help Me Make It Through the Night' van Kris Kristofferson en 'Many Rivers to Cross' van Jimmy Cliff en een vuige versie van 'You Shook Me'.

avatar van bikkel2
Dit hele project zal ook wel met een soort jeugdsentiment te maken hebben.
covers vind ik persoonljjk alleen interessant als er echt iets heel anders van wordt gemaakt.
Dat zie ik bij Adams eerlijk gezegd niet snel gebeuren.
Hij is en blijft toch het type muzikant die rockt of een gevoelig lied brengt.
Met zijn stem kan hij dan wel weer iets extra's brengen.

Ben meer benieuwd naar zijn nieuwe werk.
Jeff Lynne heeft in het verleden wel bewezen dat hij een positieve bijdrage kan leveren aan andere artiesten.