Chris Brown - X (2014)

3. Loyal (4:24)

met Lil' Wayne en Tyga

4. New Flame (4:03)

met Usher en Rick Ross

5. Songs on 12 Play (4:38)

met Trey Songz

6. 101 [Interlude] (1:32)
  7. Drown in It (4:26)

met R. Kelly

8. Came to Do (3:54)

met Akon

9. Stereotype (6:05)
  10. Time for Love (3:30)
  11. Lady in a Glass Dress [Interlude] (1:11)
  12. Autumn Leaves (5:05)

met Kendrick Lamar

13. Do Better (3:48)

met Brandy

14. See You Around (3:50)
  15. Don’t Be Gone Too Long (3:26)
  16. Body Shots (4:08)
  17. Drunk Texting (3:14)

met Jhené Aiko

18. Lost in Ya Love * (4:22)
  19. Love More * (3:09)

met Nicki Minaj

20. Don’t Think They Know * (4:00)

met Aaliyah

21. Fine China * (3:33)
totale tijdsduur: 1:06:57 (1:22:01)
Ben beniewd :O

avatar van Jordyp
Best een lekkere plaat weer hoor. Helaas duurt het album, zeker met de bonustracks, veel te lang. Waardoor er ook haast automatisch een aantal volledige missers op staan. Echter weet Chris Brown altijd wel een redelijk aantal heerlijke foute tracks te maken, ook op dit album weer. 3,5*

avatar van Silky & Smooth
Chris Brown is een redelijk goede zanger, maar hij heeft - op Exclusive na - nog nooit echt een compleet lekker album uitgebracht. Ook op X blijft hij als vanouds veilig binnen de lijntjes van de hedendaagse popmuziek; een paar hitjes en voor de rest wat zoetsappige zwijmelnummers. New Flame, Songs On 12 Play en Drown In It zijn nog wel te pruimen, voor de rest is het zwak. Normaalgesproken waren zijn hits nog wel leuk, maar een nummer als Loyal is ronduit vervelend. Daarbij vind ik de autotune op dit album ook erg storend. Af en toe komt er een luchtig nummertje voorbij wat nog wel aan te horen is, maar voor de rest een zwak album.

avatar van into_soul
Chris Brown vist natuurlijk in dezelfde vijver als R. Kelly, Trey Songz en Usher. ‘If you can’t beat ‘em, join ‘em’ moet hij gedacht hebben, want ze zijn allemaal te horen op "X". Maar Brown heeft de jeugdige frisheid die R. Kelly's "Black Panties" mist. De variatie die "Trigga" van Trey Songz nodig had. En de commerciële appeal waar Usher de laatste jaren zo hard naar zoekt.