Amon Tobin - Supermodified (2000)

Braziliƫ
Electronic
Label: Ninja Tune

1. Get Your Snack On (4:22)
  2. 4 Ton Mantis (4:45)
  3. Slowly (5:37)
  4. Marine Machines (5:45)
  5. Golfer Vrs Boxer (6:17)
  6. Deo (6:44)
  7. Precursor (4:39)
  8. Saboteur (5:18)
  9. Chocolate Lovely (6:03)
  10. Rhino Jockey (7:28)
  11. Keepin' It Steel (The Anvil Track) (4:29)
  12. Natureland (5:48)
avatar van wibro
Slowly is inderdaad schitterend Ook de laatste twee nummers zijn erg mooi en ademen een heerlijke sfeer uit. Dat kan echter niet gezegd worden van chaotische nummers zoals bij voorbeeld Golfer Vrs Boxer en Precursor. Veel te luidruchtig en bovendien zit er geen melodie in. Heel jammer, want als dit album allemaal nummers zou bevatten zoals Slowly en Keepin' it Steel, dan had dit album van mij minstens een 4,5* gehad.
Niettemin, toch een aardige ontdekking deze Amon Tobin, waarvan ik tot voor een week geleden nog nooit van gehoord had.

3.5*

avatar van Bardt1980
wibro schreef:

Als je deze nummers al chaotisch en amelodieus vindt begin dan maar niet aan Foley Room of ISAM. Chaos is een relatief begrip. En wat te verstaan onder melodieus? Een rode draad, een riedeltje? Ik vind deze nummers goed te volgen. Opbouw van bijvoorbeeld Gofler vs Predator is mooi en het ontaard ergens. Of je dat nou chaos moet noemen.... Ik denk dan dat het gewoon niet jouw type electronic is

Deze cd gekocht in een tijd waarin ik veel aan het ontdekken was qua electronische muziek.
Af en toe zet ik deze op en het blijft goed.

Golfer vs. boxer vind ik juist een gaaf nummer, geen 12 in een dozijn dancenummer maar echt kunstzinnig en met vervreemdende effecten zoals het gebruik van schreeuwende kinderstemmen.

In een of andere autoreclame is het eveneens sterke nummer "4 ton mantis" gebruikt, herkende het meteen toen ik de reclame zag en zei "hey dat is Amon Tobin!" waarop uiteraard degene die erbij was zoiets had van "wie?"

Wat "listening to" berichtjes hier en elders verwijderd. Daar hebben we dit mooie forumtopic voor:
De Site >> Gebruikers >> Wat draai je nu #5

avatar van shimahero
voorlopig de tweede plaats in mijn top 10. Amon tobin is een geweldige geluidskunstenaar. Een mix van stijlen. elektronisch, filmisch samples. Ik vind het een heerlijke collage.

avatar van niels94
Het is prima muziek, maar ik vind dit op alle fronten minder kleurrijk, spannend en meeslepend dan het werkelijk magistrale Out from Out Where. De muziek lijkt ook daadwerkelijk kaler en nu hoeft daar niets mis mee te zijn, maar in dit geval vind ik het dus ook wat 'saaier', minder boeiend en daardoor ook het album wat lang.

avatar van Weirdo Wizzy
Deze man heeft een unieke sound dat mag gezegd worden. Vooral het begin van dit album is van torenhoog niveau. Het is allemaal erg futuristisch, broeierig en het heeft iets filmisch allemaal. 4 ster