Gary Clark Jr. - Live (2014)

Blues / Rock
Label: Warner Bros.

1. Catfish Blues (8:00)
  2. Next door Neighbor Blues (4:05)
  3. Travis County (3:42)
  4. When My Train Pulls In (7:10)
  5. Don't Owe You a Thang (6:12)
  6. Three O'Clock Blues (6:23)
  7. Things Are Changin' (6:09)
  8. Numb (6:13)
  9. Ain't Messin 'Round (6:36)
  10. If Trouble Was Money (6:40)
  11. Third Stone from the Sun / If You Love Me Like You Say (10:27)
  12. Please Come Home (6:33)
  13. Blak and Blu (4:03)
  14. Bright Lights (8:26)
  15. When the Sun Goes Down (5:44)
avatar van Jelle78
Hoewel ik liever een nieuwe studioplaat had gehad (ik ben erg benieuwd hoe de muziek van Gary Clark Jr. zich gaat ontwikkelen), ben ik toch ook wel benieuwd naar deze live plaat. De live nummers die ik van hem heb gehoord klinken erg goed, dus een volledige live plaat zou wel eens een erg fijne aangelegenheid kunnen worden. Wel is het zo dat de nummers van verschillende concerten "from all over het world" zijn (zoals het op z'n officiële site staat), meestal levert dat niet de beste live albums op vind ik.

avatar van Jelle78
Hier zijn een tweetal live clips te zien van nummers die op de cd zullen verschijnen. Beide opgenomen in Hyde Park, tijdens het festival dat daar vorig jaar plaatsvond. Ik vind het behoorlijk goed klinken. Maakt mij steeds nieuwsgieriger naar de volledige plaat!

avatar van IntoMusic
IJzersterk live album met heerlijke solo's. Net voor de eerste keer geluisterd en nu al zeker 4 sterren waard. Wat speelt Gary Third Stone from the Sun toch ontzetten lekker.

avatar van Jelle78
Jaaaahhhhh! Wat een ontzettend gave plaat is dit geworden! Anderhalf uur lang Gary Clark Jr. zoals ik hem het liefst hoor: een zeer begenadigd blues gitarist. Het grote verschil met zijn laatste studioplaat 'Blak and Blu' is dat hij live veel meer back to basics klinkt. Geen blazers, geen toetsen, geen achtergrondzangers, alleen gitaar, bas en drums. Dat levert een plaat op die coherenter is dan de vorig jaar verschenen studioplaat "Blak and Blu". De hip-hop en R&B invloeden die in de studio nog wel eens de kop op steken zijn live in geen velden of wegen te bekennen, waardoor blues de boventoon voert. En natuurlijk het heerlijke gitaargeluid van Gary Clark Jr.

avatar van IntoMusic
Inderdaad Jelle (zie nu de overeenkomsten, want ik heet Jel van achteren ), geen hip-hop, R&B, soul etc. Gewoon lekker ruige blues met enorm veel ruimte voor zijn gitaar(solo's). Ik doe er nu al een halfje bij, want dit is er eentje die voorlopig nog door de koptelefoon gaat klinken.

dion_odinot
iemand ook al bekend met deze live versie van when my train pulls in?: klik

rico24
Geweldig live album. Eentje voor de jaarlijstjes van 2014

avatar van i am marco
Deze blijft de komende dagen zeker op mijn platenspeler liggen! Heerlijk Live album, Gary Clark Jr. op zijn best.

avatar van Ronald5150
Het is alweer een tijdje geleden dat ik zo’n lekker live album gehoord heb. Zeker als je in ogenschouw neemt dat dit album vol staat met authentieke elektrische blues. Dat dit in het straatje van Gary Clark Jr. past liet hij al horen op zijn studio album ”Blak and Blu”. Hoewel ik dat een goed album vind, was de invloed van R&B in sommige nummers mij net even te gortig. Op dit live album is van dat alles niets te merken. De nodige bluesklassiekers komen voorbij en Clark Jr. weet precies hoe ze horen te klinken. Het gitaarspel van Clark Jr. is hier ronduit fantastisch. Elke riff, lick en solo is doorspekt met de blueshelden van weleer. Ook zijn eigen liedjes klinken live net even wat rauwer, donkerder en meeslepender. Zelfs de liedjes waar een lichte zweem van R&B aan kleeft woorden door Gary Clark Jr. en zijn band voorzien van een bluesy sfeer. Zoals het hoort worden de liedjes lekker lang opgerekt en wordt er lustig op los gejamd. De live reputatie van Gary Clark Jr. was mij reeds bekend, maar dit album overtreft mijn verwachtingen. Anno 2014 heeft de blues nog nooit zo levendig geklonken.

Als voorpret voor zijn optreden op Bospop ( met ondermeer ook Melissa Etheridge, Novastar, Fish en ZZ-Top) deze plaat de afgelopen dagen vol in de schijnwerpers en ja talent heeft hij meer dan voldoende... dit wil ik absoluut niet missen

avatar van bas2204
Zo klinkt Gary Clark Jr op zijn best: live met gitaar, een beetje half jammend, met minimale begeleiding. Denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken of ik deze op mooi vinyl kan bemachtigen (want dat is het meest toepasselijke medium denk ik voor deze live registratie).

avatar van Smeerklaas
Dit album is gewoon ontzettend lekker, wat een solo´s. Niet alles gaat goed, maar dat vind ik helemaal niet erg. Een foutje her en der maakt deze plaat lekker ruig.

Zijn studioalbums draai ik nooit, maar deze geregeld. Dat komt een beetje overeen met Golden Earring. Live uit 1977 draai ik geregeld want die is heel lekker, maar studioalbums van Golden Earring draai ik nooit.

avatar van Yield
Dubbel CD slechts 9,99 bij Velvet Music, koopje voor dit geweldige live album.

Kopen we nog cd's dan?

avatar van Yield
IntoMusic schreef:
Kopen we nog cd's dan?

Zeker, CD's , oud en nieuw Vinyl, Boxsets, Special Editions, alles beter dan die streamingdiensten.
Niets leuker dan met een platenhoes in je handen naar muziek luisteren.
Wees blij dat er nog platenwinkels zijn.

Ik wilde dit album graag op vinyl, maar die leek overal uitverkocht of heel erg prijzig. Behalve uiteindelijk op... bol. De 2LP is daar nog steeds te koop voor 27 euro thuis gestuurd.