T.I. - King (2006)

1. King Back (4:12)
  2. Front Back (3:42)

met UGK

3. What You Know? (4:34)
  4. I'm Talkin' to You (5:40)
  5. Live in the Sky (5:46)

met Jamie Foxx

6. Ride Wit Me (4:04)
  7. The Breakup (Skit) (1:56)

met Malieka en Mike Epps

8. Why You Wanna? (3:37)
  9. Get It (3:40)
  10. Top Back (4:42)
  11. I'm Straight / Pimp C (Skit) (6:35)

met B.G., Pimp C en Young Jeezy

12. Undertaker (4:13)

met Young Buck en Young Dro

13. Stand Up Guy (3:16)
  14. You Know Who (2:54)
  15. Goodlife / Phone Call (Skit) (4:28)

met Common, Pharrell en Mike Epps

16. Hello (3:34)

met Governor

17. Told You So (4:22)
  18. Bankhead (4:26)

met P$C en Young Dro

Middelmatig album, enkele rlxte nummer.
Ik geef m een 2,0.

Snowman
Lekker album een 4.

t staat in amerika op nr. 1

avatar van jowietje
Jammer dat King and Qeeun met Ciara er niet op staat, dat is zeker een lekker album.

avatar van jordybeukeboom
What You Know: strakke single!

Relax
Beetje amateuristische rapper, het lijkt net alsof hij thuis achter de PC dit zit op te nemen.. met wat experiment gelul in de beginnen van ieder nummer.
Hij heeft zeker flow, en de beats zijn best appart.
3.0

jordybeukeboom schreef:
What You Know: strakke single!

die beat gebruikt DuvelDuvel ook op Fuck Ze, Xit Erin, op hun nieuwe album Whisky op de Aperotz. of T.I. gebruikt de beat van DuvelDuvel, maar dat lijkt me sterk.

avatar van MJ_DA_MAN
Moet nix van Dirty South hebben, maar ik moet toegeven dat de beat van What U Know wel goed is. Helaas is de flow en de tekst niet al te best.

Harco
ik vind de flow van deze man heerlijk.
moet 'm nog wat beter luisteren voordat ik een oordeel kan geven.

Flow is gemiddeld genomen wel goed van deze gast.

Wy You Wanna is de track die Duvel gebruikt voor Fok ze Xit Erin ! en niet What You Know, als het goed is.
Maar ook T.I. heeft dit nummer gecoverd want de oorspronkelijke beat komt namelijk uit een house nummer.

mes-one
Gypsy Woman...van ehh....

avatar van Reijersen
Nummer 5 en 15 zijn wel goed, de rest stelt maar bar weinig voor.

Jerra
Vind het wel een lekker album.
Vooral Why U Wanna vind ik een fantastisch nummer
Erg mooie clip trouwens, naar mijn mening tot nu toe de mooiste clip van het jaar.

Voot Dirty South klinkt deze cd wel fresh in verglijking met andere rappers uit Atlanta of Houston, maar goed ik heb met maar 1/3 beluisterd dus ik zal nog niet stemmen.
Flow van T.I. klinkt gewoon goed, maar de teksten zijn alleen niet zo diepgaand en kwa rijmschema's allemaal niet zo bijzonder.
Toch zeker niet de slechtste rapper uit de Dirty South.

avatar van T.O.
Inspectah Deck schreef:

Eens.

avatar van herbertwest
What you know steekt met kop en schouders boven de rest uit. verder allemaal middelmatig

Eigenlijk maar 2 echt relaxte nummers, "What You Know" 'nd "Why You Wanna".
Wel jammer dat Why You Wanna een dikke cover is. De rest van het album is middelmatig. 3*

Harco
Dat mensen Why Wou Wanna? zo'n geweldig nummer vinden... blijf het maar een zeiknummer vinden.

avatar van luc011190
Fantastische recensie in de OOR, maar ik vind het één groot drama. Deze stijl ligt me waarschijnlijk niet zo. Saaie, simpele beats (casio-deuntjes ) en een irritante, zichzelf overschattende rapper. King is sowieso al een redelijk kansloze albumtitel. De club van What You Know is misselijkmakend en Why You Wanna (OOR: "experimenteel") is ook vreselijk. Dit zijn dan inderdaad wel de 2 beste nummers van de cd.

1,5 ster.

Harco

Ik blijf het overigens wel een geweldig album vinden hoor, op een paar nummers na.

avatar van Josje
hmm mwah.. nummer 1, 3, 8 & 9 vind ik echt leuk om naar te luisteren de rest is beetje boring.. voor die 4 nummers 2.5*

Harco
Front Back, What You Know? en Top Back zijn de beste nummers van dit album.

Een van de leukste albums van dit jaar.

Harco
Tot nu toe is dit voor mij het album van het jaar, ondanks een paar irritante fillers. Why You Wanna? begint ook steeds minder irritant te worden.

Ik laat hem eerst nog maar even op 4,5* staan, maar het kan zeker nog naar 5* stijgen.

LHC
wufo schreef:

Ewahaha denk je egt dat zon domme nederlandse zogenaamde rapper Zon dope beat maakt denk na man ...

LHC schreef:

Nee, idd de rappers maken meestal geen beats. Producers doen dat. Ik weet niet hoe je de combinatie dom + nederlands bedoeld, maar ik denk dat ik wel een Nederlandse producer ken die iets originelere beats maakt dan op dit album staan

|Joël|
What You Know en Why You Wanna zijn erg goed

luc011190 schreef:

Hahahahaha, die gasten die de beats op dit album verzorgen, weten juist heel goed wat ze doen [Mannie Fresh, DJ Toomp, etc].

Harco schreef:

Ik weet niet wie je uitlacht, want dit heeft niets met mijn post te maken.