Jeniferever - Choose a Bright Morning (2006)

Zweden
Label: Drowned In Sound

1. From Across the Sea (6:06)
  2. Swimming Eyes (7:04)
  3. Alvik (6:38)
  4. A Ghost in the Corner of Your Eye (5:32)
  5. Winter Nights (11:07)
  6. The Sound of Beating Wings (6:59)
  7. Marks (4:31)
  8. Magdeleno (3:29)
  9. Opposites Attract (9:02)
avatar van snarf349
altijd lekker, post-rock met zang, mogen ze me altijd wakker voor maken.

avatar van neyonn
Dit album gaat verder op de stijl die op Iris overheerst en ze ontgoochelen niet. Al van bij de beginnoten van het eerste nummer word je helemaal opgezogen in de koele, ijle en melancholische sfeer van Choose a Bright morning.

avatar van sander.h
Oei wat een ontdekking! Precies dat melancholische sfeertje dat het in huize sander.h altijd zo goed doet. Ik ken het album nog niet genoeg om de hoogtepunten te kunnen benoemen, al is "From Across the Sea" er alvast 1. Kernwoorden melancholie en sfeer. Betoverend.

avatar van Elbow
Een verrassend, meeslepend sterk album met prachtige melodieën. Veel emotie en sfeer op 'Choose a bright morning' met als hoogtepunt 'Oppesites Attract'. Beetje wijlen 'Karate meets EF'

avatar van rebjuh
Mooi! Instrumentaal ook vooral, die zang erbij. Aanrader.

avatar van Deren Bliksem
rebjuh schreef:
Mooi! Instrumentaal ook vooral, die zang erbij. Aanrader.

Wow, instrumentaal met zang?

Gewoon net als anders zeg maar.

avatar van rebjuh
Deren Bliksem schreef:

Wow, instrumentaal met zang?

Gewoon net als anders zeg maar.

Nah, meer post-rockachtig.