Keyshia Cole - Point of No Return (2014)

R&B
Label: Interscope

1. Intro (Last Tango) (2:54)
  2. Heart of Passion (3:59)
  3. N. L. U. (4:13)

met 2 Chainz

4. Next Time (Won't Give My Heart Away) (3:33)
  5. Rick James (4:11)

met Juicy J

6. Do That For (B.A.B.) (3:51)
  7. New Nu (2:56)
  8. She (3:46)
  9. Believer (3:35)
  10. On Demand (4:01)

met Wale en August Alsina

11. Love Letter (3:34)

met Future

12. Party Ain't a Party (4:51)

met Gavyn Rhone

13. Remember (Part 2) (4:59)
avatar van NL_RAPPIN
"Rick James" en "She" zijn beide niet echt bijzondere singles, maar toch kijk ik hier wel naar uit. Remember (Part 2) vind ik dan wel weer erg sterk.

avatar van Jordyp
Heel redelijk album en weer een verbetering tov haar vorige album. 3,5*

avatar van Reijersen
1,5
Ergens in het midden van de jaren ’00 was ze er opeens. Net als vele R&B-zangers en –zangeressen kwam ook Keyshia Cole haar gezicht laten zien. Vooral haar uptempo nummers hebben mij altijd aardig bevallen maar veel verder dan één of twee albums is het nooit geworden. Toen ik zag dat ze dit jaar met een nieuwe plaat is gekomen was ik toch wel weer benieuwd waar ze nu zou staan. Een korte zoektocht leerde mij dat dit toch alweer haar zesde album is geworden. Wat is het dan wel geworden?

Na een korte intro maken we kennis met Heart of Passion. Een vrij simpele R&B track. Makkelijk geproduceerd en we horen daarin vooral de aardig goede stem van Keyshia terug. N.L.U. gaat eigenlijk op die voet verder. De zang is prima, de productie is wat saai en makkelijk. Tevens voegt de rapper weinig toe. Ook Next Time verleent zich van de standaard R&B. Krijg zodoende wel een beetje een gevoel van “been there, heard that”. Album mist nochtans ook wat broodnodige energie. Rick James is daar wel het ultieme bewijs van. Bij een track met zo’n titel verwacht je toch wat swing, maar die is nergens te bekennen. Zo gaat het eigenlijk wel het hele album door. Veelal simpele R&B songs waar ik persoonlijk toch al een tijdje klaar mee ben. Ligt allemaal makkelijk in het gehoor en is vast ook wel hitgevoelig. Maar als het dertien nummers lang hetzelfde recept is dan wordt toch al snel wat repetitief. Dat een nummer met de titel Party Ain’t a Party ook daadwerkelijk geen feestje is om naar te luisteren zegt al genoeg. Ik was snel klaar met deze plaat en zal het helaas niet zo snel aanraden. Behalve als je van simpele, standaard arrenbie houdt natuurlijk.

(bron: Opus de Soul)

avatar van into_soul
Op haar zesde album "Point Of No Return" is de 32-jarige Keyshia Cole weer gewoon hetzelfde. Ze bezingt de mindere kanten van de liefde op tracks als “Last Tango” en “Heat Of Passion”. Hoewel het niets nieuws is, is de recentelijk gescheiden Cole geloofwaardig. Er zijn zelfs enkele juweeltjes, zoals de emotionele single “Next Time” en het hitgevoelige “Love Letter”.

avatar van HoldUp
Heerlijke muziek, maar de music videos wil je niet zien. Of de meesten iig niet. Goedkoop als maar kan. Gewoon van de muziek genieten dus