Emigrate - Silent So Long (2014)

Label: Spinefarm

8. My Pleasure (3:36)
  9. Happy Times (3:36)

met Margaux Bossieux

10. Faust (3:42)
  11. Silent So Long (5:17)

met Jonathan Davis

12. Eat You Alive [Aesthetic Perfection Remix] * (4:04)

met Frank Delle

13. Eat You Alive [Darksiderz Remix] * (4:45)

met Frank Delle

14. Get Down [Pull Out Kings Remix] * (4:35)

met Peaches

15. Silent So Long [Mister Faux Remix] * (4:38)

met Jonathan Davis

16. Hypothetical [Fake Friends Remix] * (3:43)

met Marilyn Manson

avatar van dynamo d
Ben benieuwd naar dit album. Het debuutalbum vond ik best goed.

Op zich geen slecht album. De groep combineert verschillende invloeden, zo is track 2 behoorlijk doorspekt met dance invloeden en op een aantal tracks is ook een spoor van progressieve rock te bespeuren. De speciale gasten zijn grappig vooral de nummers met Lemmy van Motorhead en Marilyn Manson zijn goed aan te horen. Geen baanbrekend album, maar zeer zeker gloort er weer hoop voor goede muziek aan de horizon dankzij dit soort bands. 3,0

avatar van james_cameron
Tweede album van deze door Richard Kruspe, gitarist van Rammstein, opgerichte band. Hij verzorgt tevens de zang, iets dat op het verder verdienstelijke debuut nogal vlak en anoniem uitpakte. Hier wordt dat probleem deels ondervangen door het inschakelen van een reeks gastzangers. Heel veel verschil maakt dit overigens niet uit voor de kwaliteit van de songs. Die songs zijn wederom degelijk genoeg, maar we kunnen inmiddels wel constateren dat Emigrate geen hoogvlieger zal worden. Daar is het songmateriaal gewoonweg niet bijzonder genoeg voor.