Wallace Vanborn - The Orb We Absorb (2014)

Belgiƫ
Label: east

1. Light in the Dark (0:57)
  2. Supply & the Damned (4:06)
  3. Skipping Loops (4:41)
  4. A Bee and a Buzz (3:53)
  5. Devolution (3:20)
  6. Vampires (Big Drain) (3:37)
  7. Revealers (4:51)
  8. Wizard Casts Blizzard (5:08)
  9. When the Riders... (5:07)
  10. Regenerating Mantra (5:24)
  11. Welcome to the Wastelands (6:08)
  12. Wave Goodbye (4:47)
  13. Dark in the Light (0:52)
avatar van JVT
JVT
Ik heb het album ondertussen een paar keer beluisterd op luisterpaal. En ik vind em echt geweldig. Kan niet wachten tot deze uitkomt. Vooral skipping Loops is lekker!

avatar van nero410
Ben hem ook aan het luisteren op luisterpaal. Klinkt geweldig!

avatar van muziekobsessie
chris goss achter de knoppen? Die moet ik horen, hoe krijgen die belgen dat voor mekaar?

avatar van muziekobsessie
nee had gehoopt op een nieuwe soulwax maar dit mist goeie melodieën en killerriffs....helaas blijft een moeilijk genre om boven t maaiveld uit te komen, zelfs met chris goss achter de knoppen

avatar van Agony
chris goss is toch geen sterke greep geweest. De sound van de plaat is gezapig en mist power. Net als de meeste tracks. Beetje kleurloos. Een (stoner)rock plaat die maar wat voortkabbelt. Pas op het eind hoor je wee wat van de klasse in songs als Wave Goodbye. Jammer, want ik vind de vorige twee albums een stuk sterker.

avatar van Sake
Waar ik na enkele luisterbeurten al volle bak overtuigd was van de vorderingen die de band maakte met hun tweede album t.o.v. het debuut, ben ik ditmaal niet zo overdonderd. Waar Wallace Vanborn met 'Lions, liars, guns & god' een extra duister, meer samenhangend geheel afleverde, kozen ze voor het derde deel een kalere, rauwere aanpak.

Aan de recensies en bovenstaande reacties te zien, valt deze woestenij-aanpak van Chris Goss goed in de smaak. Toch wil deze bij mij niet zo lekker landen, terwijl de eerste twee albums mij toch echt met donderend geraas overmeesterden. Ik mis de moddervette partijen, spannende drumrolls en poepiedikke zang die ik van ze kende.

Desalniettemin blijft het een plaatje wat ik niet zomaar afschrijf, maar de energie die ik opdoe met de tweede plaat is voor mij (nog) niet terug te vinden op deze schijf.

avatar van WoNa
Lekkere show van deze mannen gezien in Gebr. de Nobel gisteren. Strak, melodie en sterke nummers met enthousiasme gebracht. Goede combi! En in een prachtige, nieuwe zaal.

Wil je meer lezen, dan kan dat op WoNo Magazine.

Wo.