Bram Vermeulen & De Toekomst - Tegen de Tijd (1982)

Label: WEA

1. Laat Me (4:05)
  2. De Nachtploeg (4:25)
  3. Tien Uur Geleden (3:09)
  4. Ren voor Je Leven (3:43)
  5. Wedstrijd Tegen de Tijd (4:35)
  6. Pas Op (3:30)
  7. Burgerman (2:42)
  8. De Zin (3:14)
  9. Aardige Man (3:45)
  10. Joanna (3:45)
avatar van nlkink
Derde en wat mij betreft beste album van Bram Vermeulen & De Toekomst. Met de voorgaande albums scoorde Bram helaas al geen hits maar met Politiek en Doe Het Niet Alleen hadden beide albums wel elk één radiohit te pakken; veel gedraaid maar niet verder gekomen dan de tipparade. Misschien was dat deels de oorzaak dat de groep er de brui aan gaf. Kan ook zijn dat de groep te zeer een beperking werd voor de composities die Vermeulen aanleverde.
Bram Vermeulen & De Toekomst was een interessante fase in de carrière van Bram Vermeulen. Het gaf hem de gelegenheid om de breuk met Freek de Jonge te verwerken, deels met bandleden die 'Neerlands Hoop In Bange Dagen' hadden ondersteund tijdens de laatste programma's.
Het was tijd om verder te gaan.