Busta Rhymes - The Big Bang (2006)

Label: Aftermath (II)

1. Get You Some (3:45)

met Q-Tip en Marsha Ambrosius

2. Touch It (3:35)
  3. How We Do It over Here (3:36)

met Missy Elliott

4. New York Shit (3:01)

met Swizz Beatz

5. Been Through the Storm (4:06)

met Stevie Wonder

6. In the Ghetto (3:53)

met Rick James

7. Cocaina (3:32)

met Marsha Ambrosius

8. You Can't Hold the Torch (3:39)

met Q-Tip en Chauncey Black

9. Goldmine (3:45)

met Raekwon

10. I Love My Bitch (3:47)

met Kelis en will.i.am

11. Don't Get Carried Away (3:30)

met Nas

12. They're Out to Get Me (5:02)

met Mr. Porter

13. Get Down (3:40)
  14. I'll Do It All (5:02)

met LaToiya Williams

15. Legend of the Fall Offs (4:40)
tuktak
net als elk album van busta, staan hier ook weer een paar leuke tracks op en veel mindere. een verzamelaartje is dus eigenlijk de beste koop bij busta.

avatar van ThingMan
Hoog maar goed Dr.Dre gehalte.

Berichten verplaatst naar Busta Rhymes

avatar van Game
De laatste dagen weer opgezet en dit album is gewoon heerlijk. Het hoge maar goede Dr. Dre gehalte inderdaad doet dit album erg goed. Busta + Dre = feest. De beats klinken nagenoeg perfect. De knallende binnenkomer Get You Some bijvoorbeeld, bij die moet je gewoon de volumeknop open draaien. Of Been Through The Storm met die heerlijke pianomelodie waar de dokter uiteraard raad mee weet. De soort van filmische afsluiting is dan weer perfect gedaan. Cocaina, Goldmine, Don't Get Carried Away, het zijn perfecte beats waar Busta niet eens zijn best op hoeft te doen. Ook J. Dilla, Swizz Beatz en DJ Scratch hebben een productie, kan het nog beter? Gastoptredens van o.a. Nas, Q-Tip en Raekwon. Het valt goed in elkaar.

Jammer dat het bij de tracks 12 t/m 14 een beetje wegzakt maar door kom ik nog wel doorheen.

Lyrische hoogstandjes zijn er niet echt, maar Busta laat soms wel zijn wijsheid spreken. In de laatste track rapt Busta lekker donker. Leuk gedaan ook: een hartslag als bas en de schep als drums met een kale piano en wat strijkers op de achtergrond is .

Over een maandje komt de opvolger uit van The Big Bang. En ik ben bang dat het een teleurstelling gaat worden. Dr. Dre zal geen grote invloed hebben en Busta zal meer de kant op gaan van het zuiden. Gelukkig is er dit album nog, wat voor mij in de boeken zal gaan als één van zijn beste werken.

avatar van ThingMan
Mee eens Game. Ik heb t nummer Arab Money gehoord, als het goed is van zijn nieuwe album, vond het niet best klinken. Geen relaxt nummer. Niet Busta waardig.

Game schreef:

Busta Rhymes is een sell-out.
Ik herinner me nog een aantal filmpjes waaronder ééntje bij een optreden waarin hij "the dirty south" zwart zat te maken.
Als hij denkt te kunnen cashen met "the sound of the south", loopt hij wel achter de feiten aan.

avatar van Game
Busta had zijn nieuwe album moeten maken zoals dit album, want dit is echt heel goed. Ik kan zelfs nog een halfje omhoog gaan met de stem. Get You Some is uitgegroeid tot mijn favoriet, wat een lekkere beat.

"See I ain't on J. Records, I'm on Dre records: AFTERMATH, BITCH!"

Geweldig hoe hij dat zegt.
Toch jammer dat hij Aftermath heeft verlaten.

Kwa producties is deze album inderdaad vrij sterk..
Wel jammer van features als Missy Elliot en Kelis..

avatar van Game
Missy Elliot irriteert mij een keertje niet op een nummer.

SSS
Ik heb deze al een tijdje maar dan met I Love My Bitch en Touch It (Mega Remix) als bonus. Wist helemaal niet dat dit bij Aftermath was, Busta heeft mij Flipmode (is the Greatest) in mijn kop geprent.

avatar van Niek
Get You Some is echt een van de beste hiphoptrack van dit decennium. Dat histerische gepingel en dan die zware typsche Dre-akkoorden erover heen. En niemand scheld beter dan Busta .

Berichten verplaatst naar Busta Rhymes

avatar van Boy
Boy
Jammer dat het album na #11 wat inzakt...

avatar van KILLERBEE99
Vind het een ok album. Paar hele leuke nummers, de rest is oke.

avatar van UmindC
Vandaag weer eens - voor het eerst sinds tijden - gedraaid, en het blijft gewoon een enorm goed album. Busta Rhymes is natuurlijk geen top MC, wat hij vooral nodig heeft zijn goede beats. En laat het nu zo zijn dat Dr. Dre een aantal beats voor dit album geleverd heeft, en die zijn nagenoeg perfect. En ook J Dilla, Timbaland en Mr. Porter leveren meer dan prima werk.
Het album begint al gelijk goed met de Dre banger Get You Some, gevolgd door de welbekende hit Touch It. Even later komt het prachtige Been Through The Storm, met Stevie Wonder (!), en ook het einde van het album is magistraal - Legend Of The Fall Offs, eveneens een Dre productie.

Is dan alles zo goed aan deze plaat? Absoluut niet, New York Shit is een gedrocht vanjewelste, wat ook geldt voor I Love My Bitch, van Will.He.Is.
Voor de rest is het een erg vermakelijk album, wat ik zelfs 1 van Busta´s beste durf te noemen. Ziels jammer dat hij Aftermath verlaten heeft en hierna een gedrocht van een plaat heeft gemaakt, ik hoop nog steeds op reünie met Dr. Dre.

avatar van Rhythm & Poetry
Moet deze ook nog eens herbeluisteren. Denk dat het nu een betere indruk op me kan achterlaten dan destijds.

Rhythm & Poetry schreef:

Je moet eerst Back On My B.S. luisteren, en dan dan deze. Dan kan het nooit tegenvallen

avatar van Rhythm & Poetry

Helaas kwam je tip te laat.

The Big Bang klinkt inderdaad een stuk beter dan ik me kon herinneren, productioneel steekt het album voortreffelijk in elkaar maar ook Busta Rhymes doet het niet minder dan verdienstelijk. Dan is hij weer serieus en komt hij passievol over, om vervolgens weer absurdistisch over te komen. Hij vind een goede balans op deze plaat tussen oprechte en grappige muziek. Bovendien is het op deze manier ook nog eens een veelzijdig project geworden. Binnenkort maar eens zijn debuutplaat weer eens beluisteren, denk dat deze daar helemaal niks voor onder hoeft te doen.

avatar van Rhythm & Poetry
How We Do It over Here vind ik overigens vrij onsmakelijk. Maar enkel en alleen omdat ik weet hoe Missy Elliott eruitziet.

baronpils
Wat een banger is Get You Some toch!

avatar van GijsV
Rhythm & Poetry schreef:

Zeg dat wel.. Ik heb m maar snel doorgeklikt.

avatar van Nr.4
Iets te wisselvallig en soms wat overgeproduceerd, maar staan ook weer enkele gruwelijke tracks op, met Get you Some als hoogtepunt. Laatste album van Busta wat me kon boeien.

get you some is toch één van de laatste echte Dr Dre bangers

avatar van Septua
Wat mis ik toch de Aftermath van 10 jaar terug. Het altijd bekende Dr. Dre geluid waarop je ieder moment een Eminem in vorm kan horen rappen. Dit is het laatste album op Aftermath met dit geluid, een prima afsluiter van een generatie.