Jett Rebel - Hits for Kids (2014)

Label: Columbia

1. Pineapple Morning (3:07)
  2. When She's Older (3:19)
  3. Sunshine (2:59)
  4. Dance Underneath the Sheets (4:32)
  5. Sister (2:37)
  6. Mary Ann (2:43)
  7. Tyrannosaurus Rex (2:42)
  8. Secret (2:59)
  9. Goosebumbs Galore (2:11)
  10. Baby (4:28)
  11. Feels Like Loving Me To (3:05)
  12. Hold You (4:24)
  13. Gwen (5:33)
  14. Harmony (1:39)
avatar van kühnekxs
wowter schreef:

Kortom, te weinig duiding en teveel poespas in deze opgeblazen opinie over dit album.

Lekker kort door de bocht hoor wowter. Je zou van een journalist toch iets meer opbouw en een gedegen argumentatie verwachten alvorens zo´n conclusie te deponeren.

avatar van wowter
kühnekxs schreef:

Journalisten constateren én concluderen... zo over de nieuwe Jett Rebel, zo over jouw 'recensie'.
Het is een kwestie van relevantie, maar wellicht moet je de recensie van erwinz nog even een paar keer nalezen

avatar van erwinz
Bla bla, laten we het over de muziek hebben. Iedereen zijn eigen mening, iedereen zijn eigen stijl. Je kunt het als hoger wiskunde gaan beschouwen, maar ga dan eerst maar eens de verzamelingenleer bestuderen, dan weet je dat de eerste aantijgingen al onjuist waren.

Wat nou overdreven! Dit is voor nederlandse begrippen weer een supertalent... Luister eens goed naar dit album.... Ik hoor diverse keren gewoon Prince... Je kan dat leuk vinden of niet maar ik vindt het super! Een heel divers album. En ja ik ga erna toe in december...! Lekkere frissen no nosense pop!

dikke 4 voor mij!!

avatar van wowter
erwinz schreef:

Ach, lees eens de eerste reactie bij dit album. Dan weet je meteen hoe ik erover denk.

avatar van tonvanhoof
Zoals Erwinz al zegt, aardige momenten wisselen niemendalletjes-momenten af. Ik kan Jelte aanraden om misschien eens van de gedachte af te stappen alles in zijn eentje op te willen nemen, of alle instrumenten in te willen spelen.

Bouw een goede begeleidingsband op met goede, enthousiaste muzikanten, en Jett/Jelte moet zich dan gaan focussen op het schrijven van goede liedjes/songs/teksten. Less can be more, af en toe kunnen en zitten er te veel plotwendingen in zijn liedjes zitten.

Zijn grote voorbeeld Prince had in de jaren 80 ook the revolution, wat zijn echte doorbraak bracht en verbeteringen bracht in de songs van Prince.

avatar van Thomas91
Poeh, ik vond zijn dubbele EP eerder dit jaar erg sterk, dan valt dit wel flink tegen. Vrijwel niets blijft hangen. Het lijkt nog erg onafgewerkt. Er zal wel wat druk achter hebben gezeten dit zo snel mogelijk uit te brengen, nu hij zo erg in de belangstelling staat. Jammer, zit veel meer in.

Er staan een paar erg sterke nummers op. 'Dance Underneath The Sheets', 'Tyrannosaurus Rex', 'Pineapple Morning' en 'Hold You' zijn mijn favoriete nummers van het album. 'Sunshine', 'Secret', 'Gwen' en 'Baby' vind ik ook mooi. De rest van de nummers weten me niet zo te bekoren, misschien dat ik ze wat vaker moet luisteren. Wat ik zeker merk is dat het album een groeiplaat is, ik vind het een stuk beter dan de eerste keer dat ik het luisterde.

avatar van Mctijn
Beide EP's prima. Dit is als geheel een stuk minder. Prince ligt er iets teveel bovenop, waar bij de EP's de afwisseling in stijlen wat groter was. Terwijl ik na Pineapple Morning hoopte op meer van dit soort catchy feel-good-pop, helaas.

Wel een fijne eigenwijze artiest. Zal de komende dagen nog wel wat hitjes scoren gok ik...

Zit te kijken naar de documentaire wellicht een andere mening te krijgen, maar een beetje geshuffeld is die jett rebel wel zeg. Iets te exentriek naar mijn smaak. Het is gewoon nog een klein kind (toepasselijk die cd titel ) komt nogal gefrustreerd over ook. Wellicht nog op zoek naar zijn persoonlijkheid en geaardheid. Maar heeft ook zoveel energie en inspiratie die hij kwijt wil... dat is echt moeilijk lijkt me. Goede muzikant, maar deze jongen moet (naar mijn idee) eerst met zichzelf iets uitvechten en een eigen identiteit en rust vinden

ik blijft overgewaardeerd vinden.

avatar van Bubblez
@Lennon; overgewaardeerd ben ik niet met je eens, maar zeker wel met het idee dat hij nog veel bij zichzelf heeft uit te zoeken...

Bubblez schreef:

Dat hoeft ook niet natuurlijk. Maar er zit heel veel frustratie in die jongen. Hij is nog erg onzeker. Dat verbaast me. Wel mooi van die docu dat ze dat laten zien en je een heel ander persoon te zien krijgt. Muzikaal vind ik het nog steeds weinig voorstellen maar potentieel is het natuurlijk wel iemand waar veel meer in zit. Blijft overigens ook een kwestie van smaak.

avatar van Bubblez
Is zeker mooi van die docu, maar wel jammer voor hemzelf. Lijkt niet te kunnen genieten van waar hij i.m.o. zo goed mee bezig is.

Bubblez schreef:

Inderdaad. Hij sprak net ook uit dat ie dat niet blijft trekken. Beetje eng als ik dat soort dingen zie.. Want op het podium kan ie iemand anders zijn, maar als jelte lijkt ie niet echt gelukkig.

avatar van blaauwtje
Zolang deze jongen niet met zijn verleden in het reine komt, zal hij als Jett Rebel onzeker en zoekende blijven, over zijn muziek kan ik niet oordelen , daarvoor ken ik het niet goed genoeg.

Een boeiende docu over een onzekere jongen die zijn weg nog lang niet heeft gevonden, ik gun hem dat hij als Jelte ook kan genieten van Jett Rebel, lijkt me nog een lange weg te gaan.

Ziegler
tonvanhoof schreef:

. . . . om een paar jaar later die band te ontslaan en min of meer in zijn eentje SOTT op te nemen.

ik vind deze plaat behoorlijk tegenvallen, maar dat komt misschien ook wel omdat ik wellicht teveel verwacht van Jett Rebel. De muzikaliteit en het talent die hij nu al heeft op deze leeftijd heeft maakt hem een van de grootste beloftes uit Nederland zo niet de grootste. Na het kijken van de docu blijkt dat deze jongen zichzelf in de weg staat. Tijdens het bekijken van de docu en bij zn gedrag bij de dwdd viel het me al op dat deze kerel misschien wel iets teveel van n snuifje geniet hier en daar. Het drukke gedrag, de zenuwtrekjes het ophalen van de neus, ik hoop dat ik het mis heb...

avatar van Deranged
Ach, heb ik ook wel eens last van.

Hoor je verder nooit iemand over.

avatar van zaaf
hahahaha
Jij bent flink!

Ja, de man weet zorg op te roepen.... Ik ken ook vrouwen die dat doen. Van dichtbij. Laat hem maar.

avatar van Deranged
Ik ben heel flink maar ik loop er dus niet opzichtig mee te zwaaien.

Is niet nodig.

Je ziet aan mij in een enkele oogopslag al dat ik gangster ben.

avatar van Funky Bookie
Ik denk dat veel mensen bij het beluisteren van dit plaatje wat teveel beïnvloed worden door de DWDD en 3FM hype. Als je daar doorheen prikt, heb je een prima nationaal product.
Jett Rebel is een eigenzinnig mannetje dat deze hele plaat met echte instrumenten heeft ingespeeld. Zijn teksten mogen nog wat sterker, maar muzikaal staat hier een aantal hele behoorlijke composities op. Voeg daarbij zijn uitstekende liveshows en Ik denk dat Jett 1 van de grootste muzikale talenten uit de NL geschiedenis is.
In mijn ogen is dit album beter dan Venus & Mars en ik ben heel benieuwd naar de volgende muzikale uitspattingen van dezae artiets.

avatar van Frenz
erwinz schreef:
...... Jett Rebel heeft de tijd en moet vooral niet te vroeg pieken en zijn kruid verschieten......

ik heb een hekel aan taalnazis en lees dit ook behoorlijk laat, maar sorry, als recensent moet je je uitdrukkingen wel een beetje op orde hebben.

overigens on-topic: Jett wie? voorlopig te licht bevonden, personality goes a long way, zegt Samual L. Jackson in de briljante dialogen van Pulp Fiction. Maar hier vind ik het muzikaal te dun.

evenweten
ik vind het een gedurfd album en daarom alleen al is het bijzonder. Hoeveel artiesten doen hem na om na die hits zo'n album te maken. Eerlijk is eerlijk: het is niet een zeer goed album geworden maar hij durft tenminste nog zijn nek uit te steken. En wie hits verwacht, wordt teleurgesteld. Maar wie luistert als muziekliefhebber hoort hier een groot talent. Dit is nog maar een opmaat naar veel moois.

AC1
lennon schreef:

Dat is een goede voorlopige conclusie. Zijn gedrag in de docu werkte ook wat op mijn zenuwen. Jett voelt zich groot en geweldig op een podium maar 5 minuten na het optreden voelt hij zich het miezerig en onbelangrijk. Die extreme mood swings lijken wel een aandoening.

evenweten
allemaal leuk en aardig, geweldige muzikant maar die teksten! MAVO niveau zonder inhoud. Deze artiest is echt super maar laat nou de teksten aan andere mensen over, Jett. Live is trouwens helemaal geweldig.

Amsterdamman
Ik heb respect voor Jett Rebel: niet alleen een geweldige muzikant en zanger maar hij durft risico's te nemen. Neem DWDD zijn versie van Surf's Up: wie durft dat tegenwoordig nou nog. Of neem dit album; in plaats met een Mars/Venus deel II te nemen, kiest hij ervoor om zijn eigen weg op te gaan. Dat het niet helemaal goed uitpakt is dan een risico, maar hij doet het tenminste. Het is allemaal zo makkelijk om te schieten op Jett Rebel omdat hij make-up op heeft of een jurkje draagt. Als David Bowie dat heeft gedaan, vinden we dat allemaal geweldig. Geloof mij maar, met deze houding van Jett Rebel, gaat hij heel groot worden en heel wat klassieke albums maken. En live; er is geen artiest die zo goed is live, dan Jett Rebel. Check zijn show op North Sea Jazz Festival of Pinkpop. Deze man is liefde voor muziek in plaats iedereen maar tevreden te houden.

1,0
mavo engels, nog slechtere uitspraak en saaie muziek. Hij mag misschien begaafd zijn maar zijn liedjes-skills zijn verschrikkelijk. Kom op, het wordt tijd dat de waarheid eens wordt gezegd.

buizen
Kijk goed op de klok, oude tijden herleven.
Wat jij, onewiseman.