Army of the Pharaohs - The Torture Papers (2006)

Label: Babygrande

1. Battle Cry (6:06)
  2. Gorillas (3:30)
  3. Henry the 8th (3:39)
  4. Pull the Pins Out (3:36)
  5. Tear It Down (3:50)
  6. Into the Arms of Angels (5:05)
  7. The Torture Papers (3:32)
  8. Listen Up (4:02)
  9. All Shall Perish (4:13)
  10. Wrath of Gods (3:06)
  11. Narrow Grave (3:41)
  12. Feast of the Wolves (3:44)
  13. King Among Kings (3:28)
Dank voor de info.

avatar van thtboz
Een gruwlijk album van AotP. Ik weet niet welk album ik vetter vind, deze of Ritual of Battle. Ze zijn allebei in ieder geval gruwlijk hier de uitschieters: Battle Cry en The Torture Papers

De emcees zijn een voor een meer dan goede rappers. Ik vind Celph Titled en Chief Kamachi er persoonlijk wel uitspringen, maar goed dat is mijn mening.

MAS
Heb deze 3 jaar geleden eens geluisterd en ik was toen niet heel erg onder de indruk. Nu ik veel JMT luister de laatste tijd heb ik deze maar weer eens opgezet en ik moet zeggen dat het me nu meer kan behagen. Mijn favoriet op dit moment is Battlecry. Wie doet bij de AotP albums nou eigenlijk de productie? Ik las namelijk dat Stoupe weg is sinds 2005.

avatar van MJ_DA_MAN
Verschillende producers nu, voor de credits zie Wikipedia.

MAS
Geweldig album ik snap niet dat ik dit eerst niks vond. AotP heeft me deze week helemaal overtuigd. Je krijgt het gevoel of je naar een uitgebreide JMT-plaat zit te luisteren en die sound bevalt me wel. Die sample van Narrow Grave is trouwens al eerder gebruikt voor het nummer Wildin Out van U-Niq. (http://www.discogs.com/U-NIQ-Wildin-Out/release/852734)

avatar van Hurrdurr
Vond dit ongeveer een jaar geleden, en dit was denk ik mijn eerste aanraking met "underground" rap, en was (en ben) nog steeds echt onder de indruk van deze CD. Van begin tot einde eigenlijk goed, met toch wel heel goede producties (hoewel Henry the 8th bijvoorbeeld iets te "kitsch" klinkt in mijn ogen) en een groep geweldige rappers.

Elke rapper is minstens goed, en sommige zijn gewoon uitstekend. Zeker Celph Titled vind ik een van de beste MC's die ik ken, hoewel ik zijn stem eerst niet echt kon waarderen. Battle Cry, Gorillaz en All Shall Perish zijn in mijn ogen de beste, maar er staat geen een nummer op dat ik skip. Gewoon een hele goede CD.

4 Sterren.

tsja, wat te zeggen?
Battle cry
Into the arms of angels
Narrow grave

heel jammer trouwens, van dat sample van battle cry, weet niet wie die beat geproduceerd heeft, maar ik durf te wedden dat ie dat sample gejat heeft van de man die de beat voor Juju Mob & Chief Kamachi - Black of Dawn

ik bedoel, vaak is het gewoon toeval dat twee producers hetzelfde sample gebruiken, maar serieus? een nummer van twee members van AotP, dat vind ik gewoon laag, hoeveel die beat (o.a. door mij) wordt toegejuigd, ik blijf het vervelend vinden

@MAS, dat was dat nummer, ik zat er al over na te denken van: ik heb dat sample ook nog bij eena ander nummer gehoord maar wist niet meer welke
oh wacht, das em helemaal niet! ik heb em NOG een keer gehoord, wel bij een amerikaanse MC, maar onbekender...

ik zie nu dat Fiswat (van youtube, bij de meesten wel bekend denk ik) zegt dat U-niq, The White Shadow Of Norway,%uFEFF Army of the Pharoahs, Climber en Serum dat sample gebruikt hebt, YouTube - J. S. Bach-Swingle Singers Jazz-Voices Transcription of "Sinfonia" from Partita in C Minor BWV 826 is trouwens het originele sample

avatar van MJ_DA_MAN
Shuko heeft Battle Cry gedaan, en ik vind dat hij de sample véél beter gebruikt dan de producer (Eyego/Direct) van het manke Black of Dawn.

Harco
Lost Rebels hebben hem ook gebruikt in 2005 (toch?).

Ja.

avatar van Elohim
ben ik helemaal met je eens MJ, maar ik weet het niet, ik krijg toch het gevoel dat hij het sample heeft gejat, want ik schat de kans zeer klein dat hij dat nummer van the juju mob niet kende

en zoals ik al zei: battle cry vind ik zeker wel veel vetter hoor

avatar van Anne Maaike
Dit is voor mij het beste van AotP. De latere albums zijn een stuk minder met als dieptepunt het vorig jaar uitgebrachte album.

avatar van james_cameron
Degelijke hip hop, maar ik mis memorabele beats. De songs klinken hierdoor wat mat, terwijl de boel toch zou moeten knallen. De raps zijn ook wat vlakjes en qua inhoud niet echt tot de verbeelding sprekend. Gelukkig zakt het album nergens in, waardoor de aandacht er redelijk goed bijblijft. Maar ja, als dit het beste album van de band is, zit ik niet echt te wachten op de platen hierna...

avatar van Elohim
@james, ik zou Ritual of Battle nog even een kans geven als ik jou was. Ik denk dat de beats daar je wat meer zullen aanspreken. =D

avatar van MJ_DA_MAN
Wie heeft die bonustracks toegevoegd? Die staan namelijk op geen enkele fysieke versie als ik het goed heb.

avatar van Elohim
Ik ken ze ook niet (de nummers wel, maar niet hier). I Against I Revisited lijkt me al helemaal sterk, omdat die al op Visions of Ghandi staat. Die track "The Army" ken ik sowieso niet trouwens. The Presidents Wife is die bonustrack op Legacy of Blood volgens mij, die met Des Devious.

Ik zal ze nog maar niet verwijderen, lijkt me beter als diegene die het gedaan heeft, even uitlegt waarom, misschien is er WEL zo'n versie. =D

MAS
Er zijn maar 2 versies. De CD en de LP en daar staan sowieso geen bonustracks op. Dit album is ook nog niet overnieuw uitgebracht o.i.d.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik heb al een correctie ingediend. The Army is trouwens een hidden track (laatste van het album) op Visions of Gandhi met Esoteric en King Syze.

Ooooh... heet die track The Army, nooit geweten. =D

avatar van Nr.4
Wel een nice album van een wisselvallig collectief. Van de leden van deze crew luister ik verder alleen naar Vinnie Paz met zijn Jedi Mind Tricks. Vind dit wel wat minder dan wat JMT meestal releast. Battle Cry is mijn absolute favoriet, keihard.
Van AOTP vind ik de latere albums niets bijzonders. Ben ook wel een beetje klaar met alleen maar van die beuktracks.

avatar van ThingMan
Listen Up is echt een lekkere banger. Celph Titled rapt echt bruut op dat nummer. Lekker piano pingeltje er door heen. Knallen!

avatar van Boermetkiespijn
GAAF. Luister al jaren naar AotP, onwijs harde beats, en vooral: wat een top-rappers... Celph Titled, Vinnie Paz, Apathy, Esoteric... Geweldig.

Favorieten:
"Battle Cry", een lekker lange track waarvan de beat gevuld is met de elektrische violen van The Electric Light Orchestra (E.L.O.), ze gebruiken in meerdere tracks samples van deze band...
"Henry The 8th", iemand enig idee waar de sample uit komt?
"Tear It Down", geniale beat, en natuurlijk weer de harde raps van Vinnie Paz... Vind de rapper van de eerste verse wat tegen vallen.
"The Torture Papers",
"All Shall Perish", vind de chorus echt gaaf gedaan!
"Narrow Grave", gestoorde beat, eerste verse is top.
"Feast Of The Wolves", vind ik zonder twijfel de gaafste beat op deze plaat.

Tjonge. Eerst even bijkomen...