dEUS - Selected Songs 1994-2014 (2014)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Instant Street (6:13)
  2. The Architect (3:57)

met Buckminster Fuller

3. Little Arithmetics (4:29)
  4. Constant Now (3:45)
  5. Hotellounge (Be the Death of Me) (6:23)
  6. Slow (6:09)
  7. Roses (4:52)
  8. Via (4:11)
  9. Quatre Mains (4:54)
  10. Fell Off the Floor, Man (5:14)
  11. Sun Ra [Live at A38 Budapest, 03.03.2012] (6:13)
  12. Suds & Soda (5:13)
  13. Theme from Turnpike (5:46)
  14. Ghost (4:33)
  15. Bad Timing (7:07)
  16. The Real Sugar (3:57)
  17. Nothing Really Ends (5:28)
  18. Serpentine (3:18)
  19. Magic Hour (5:24)
  20. Eternal Woman (4:23)
  21. Right as Rain (4:22)
  22. Include Me Out (5:01)
  23. 7 Days, 7 Weeks (3:54)
  24. Nothings (2:29)
  25. Wake Me Up Before I Sleep (2:55)
  26. Smokers Reflect (4:27)
  27. Secret Hell (5:00)
  28. Magdalena (4:58)
  29. Disappointed in the Sun (6:04)
  30. Twice (We Survive) (4:31)

avatar van luigifort
Tja wat moet je met deze verzamelaar? Tis geen Best of in ieder geval en wat mij betreft minimaal 10 nummers teveel..de vorige verzamelaar was beter..deze hoef ik ook niet.

avatar van Arrie
deric raven schreef:
En weer geen Zea

Ik wou het met zeggen. Gemiste kans.

avatar van luigifort
Ook geen Sister Dew...tijd dat Barman daar ns overheen stapt..is gewoon prachtig nummer..

avatar van Bruno_6
deric raven schreef:
En weer geen Zea

Verdorie toch. Ik zal mij toch eens die deluxeversie van Worst Case Scenario moeten aanschaffen.

luigifort schreef:

Is hij zelf geen liefhebber van het nummer?

avatar van luigifort
Weet niet meer precies..of t onderwerp was te moeilijk of te persoonlijk...

avatar van Slowgaze
Wat ik zo snel over de kwestie 'Sister Dew' kan vinden is dit, maar ik weet niet of dat een 'goede' reden is om 'Sister Dew' van de verzamelaars te laten.

avatar van Tony
Gewoon de volledige albums aanschaffen als je iets van dEUS wilt hebben. De nummers van WCS en In a Bar zijn zo anders (experimenteler?) dan de daaropvolgende albums, dat ze volgens mij elkaar om zeep helpen op een verzamelaar. De band is op een of andere manier ook niet groot genoeg voor een (commerciële?) verzamelaar... Vind ik...

avatar van Arrie
In België zijn ze daar wel groot genoeg voor, hoor.

avatar van The_CrY
Op de andere verzamelaar die op MuMe staat staat "Sister Dew" gewoon, toch?

avatar van luigifort
Ja id maar bedoelde eigenlijk dat ie die nooit meer live wil spelen...

avatar van frisk
Ik mis ook een paar favorieten. The vanishing of Maria Schneider, The ideal crash en Put the freaks up front,

avatar van itchy
Ah, de feestdagen naderen weer en de schoorsteen van Barman en co. moet ook roken bij uitblijven van nieuw werk!

itchy schreef:

Barman heeft dit jaar een nieuwe van Magnus gemaakt, en is nog op tour met Taxiwars. Dus zo slecht zal hij dit jaar wel niet stoken.

avatar van Erikpol
itchy schreef:
Ik denk eerder de schoorsteen van de platenmaatschappij

Hoe overbodig ook..... het blijven lekkere nummers

avatar van CWTAB
Eigenlijk maar 1 "nieuw" nummer en dat is een live versie van Sun Ra?

avatar van CWTAB
Goeie verzamelaar, maar voor mij mochten The Real Sugar, Slow, Sun Ra (live) & Nothings geschrapt worden en vervangen worden door Zea, Great American Nude, WCS, Ideal Crash, Sister Dew, Oh Your God & If You Don't Get What You Want.

Dit zou dan voor mij de perfect verzamelaar geweest zijn (is perfect mogelijk om dit op 2 cdtjes te krijgen ook )

avatar van Tony
Lang leve de playlists zou ik zeggen, CWTAB. Is het fenomeen verzamelalbum daarmee inmiddels niet hopeloos achterhaald en volstrekt overbodig? Wie is hierin nou nog serieus geïnteresseerd?

avatar van John Self
Slowgaze schreef:

Ik kan me niet goed meer herinneren wat Barman tegen Sister Dew had. Ik meen dat hij niet tevreden was over zijn zangpartij. Ik hoorde het nummer toevallig gisteravond weer eens en ik snap niet wat hij bedoelt.

avatar van CWTAB
Tony tja er zijn nog altijd mensen die enkel af en toe cd's kopen en die dit een goeie start vinden ... maar het is inderdaad een moeilijk concept aan het worden verzamelalbums... voor het mp3 tijdperk was een verzamelaar goud waard (bv beatles blue & red box zijn bij mij zot gedraaid in de tijd) met de opkomst van meer alomvertegenwoordigde mp3-spelers worden cd's op de achtergrond geduwd...

De bedoeling van dit album is waarschijnlijk bedoeld voor de buitenlandse martk...is de catch (of de bonus) hierbij niet een fotoboek die APART verkocht wordt..

avatar van John Self
Ik snap het belang van verzamelalbums. Ze zijn er om mensen kennis te laten maken met het oeuvre van een muzikant. En om er geld aan te verdienen. Liedjes die lang geleden geschreven zijn en waar geen druppel extra inspanning voor gemaakt is worden met een uitgestreken gezicht weer voor het volle pond in rekening gebracht. Vindt de industrie het gek dat mensen gaan downloaden?
Nog gekker wordt het als mensen die diarree aan ongevraagde muziek gaan belonen met een hoog cijfer. Dan ben je een fan of gek. Of allebei.

avatar van LucM
Verzamelalbums hebben er altijd bestaan (er zijn nauwelijks artiesten van wie nooit een verzamelalbum is verschenen) en meestal worden ze tegen eindejaar uitgebracht om een nieuw publiek kennis te laten maken met het oudere werk (lees: commerciële reden).
Op de muziek hier is natuurlijk niets op aan te merken maar omdat ik alle reguliere albums van dEUS bezit zal ik ze niet aanschaffen. Verzamelalbums koop ik wel liever van singles-artiesten (hitparadepop) waarvan hun reguliere albums minder relevant zijn.

avatar van freakey
Staat er eigenlijk nog unreleased spul op? Ik zag dat Sun Ra live was, maar verder?

avatar van SirNoodle
beetje overbodig als je de albums al hebt, het artwork is ook niet inspirerend te noemen, geen speciale tracks... en de volgorde van de tracklist snap ik niet zo goed maar dat zal wel aan mij liggen.

muziek zelf is wel goed natuurlijk
en inderdaad: schande dat er weer geen 'zea' opstaat!

avatar van Johnny Marr
Aaaargghhh, waarom is deze niet compleet?
Waarom staan er geen essentiëlere tracks op zoals 'Put The Freaks Up Front' en vooral: 'The Soft Fall' ??!!! Was toch een single :s

Dit album boeit mij minder, wel een mooi concert gezien waar ze veel van deze Best Of speelden

avatar van Johnny Marr
Had 'm bijna gekocht, maar toen bekeek ik de tracklist even wat grondiger en zag ik dat 'Keep You Close' ontbrak. Nou kan deze het helemaal schudden hoor...

avatar van frederikvb
Had "You can't deny what you lik..." er nu maar eens opgestaan...