Susanne Sundfør - Ten Love Songs (2015)

Noorwegen

9. Trust Me (4:01)
  10. Insects (3:05)
avatar van Mjuman
Kronos schreef:

Punten van kritiek die de grootmeesters uit het verleden ook wel eens kregen. En die maakten dan nog wel 'serieuze muziek'.

Helemaal waar Weinig artiesten/schilders/schrijvers kunnen bogen op een continue, hoge waardering.

Vanaf het vorige album, The Silicon Veil, begon haar manier van zingen, haar frasering, me te irriteren - dat is niet minder geworden met dit album. Met name in het hoge - zeg maar ijzige - bereik - doet ze me af en toe denken aan Maddy Prior en Emmylou Harris. Als je dat mooi vindt, is het fijn - mij gaat het soms net te ver.

The Brothel vond ik wel fraai - het zijn soms nét de nuances.

Ozric Spacefolk
Delirious: dat is precies zo'n song die ik met mijn band wil maken.
Ik hoop ooit die kwaliteit te kunnen nastreven. De spanning en dynamiek zijn superb!

buizen
Ozric Spacefolk schreef:
Delirious: dat is precies zo'n song die ik met mijn band wil maken.

Nou, ga zo'n song maken dan Ozric
Zit het nummer net te luisteren.
Jij hield toch ook van a-ha?
Ik mis een swing en drive in het nummer, het gaat te houterig tussen te korte coupletten en refreinen. En die diep zoemende synths zijn wel erg nadrukkelijk aanwezig. Ze kan wel zingen.
Een goede bijpassende official clip zou niet verkeerd zijn.

Misterfool
Delirious is echt een prachtnummer. Ongelofelijk spannend! De rest van het album haalt dat niveau mijn inziens niet.

avatar van Mjuman
Delirious: verbaast me niks, gezien zijn hang naar de kerk Chvrches

Vind het meer een Madonna of Robyn nummer; synths + syndrum klinken gewoon erg lelijk en het vibrato in de stem irriteert me.

Ozric Spacefolk
Nee, het doet me niet aan a-ha denken, en ook niet echt aan Chvrches.

Het heeft een dikke baslijn en stevige, harde drums.
Het swingt niet, omdat het geen shuffle is.

Het nummer raakt mij meer dan anderen, maar dat geeft niet. Dat het inspireert moge duidelijk zijn. Maar dat doet Memorial ook. Ik ben ook direct aan de slag gegaan om een bestaande song van ons met een meer kalme piano-begeleiding te spelen. Wordt ook erg mooi.

avatar van Pinsnider
Op dit soort momenten krijg ik altijd weer spijt dat ik nooit een instrument heb leren spelen. Word helemaal enthousiast van je verhaal. Nu een tussenuurtje; ik ga gauw weer achter het schooldrumstel zitten in het oefenhoek met de basishandleiding!!

Pinsnider schreef:

Koop de hele serie [...] for Dummies. Leer je binnen no-time alle instrumenten bespelen.

avatar van Gladius
Wat een uniek album. Alleen al voor Fade Away, één van mijn favoriete nummers van de afgelopen jaren, verdient deze plaat 4,5*