Alphaville - So80s Presents Alphaville (2014)

Duitsland
Label: Warner Bros.

1. Big in Japan [Extended Re-Mix] (7:26)
  2. Sounds Like a Melody [Special Long Version] (7:43)
  3. Forever Young [Special Dance Version] (6:10)
  4. Jet Set [Jellybean Mix] (6:32)
  5. Dance with Me [Empire Remix] (8:15)
  6. Universal Daddy [Aquarian Dance Mix] (6:19)
  7. Jerusalem [The Palace Version] (6:18)
  8. Sensations [Club Mix] (6:07)
  9. Red Rose [The 12" Remix] (7:51)
  10. Romeos [Extended Mix] (8:37)
  11. Summer Rain [Extended Version] (5:30)
  12. Mysteries of Love [Remix] (7:59)
  13. Seeds (3:18)
  14. The Nelson Highrise (Sector One: The Elevator) (4:12)
  15. Welcome to the Sun (3:10)
  16. Golden Feeling (3:52)
  17. The Nelson Highrise (Sector Two: The Mirror) (3:42)
  18. Next Generation (3:58)
  19. Vingt Mille Lieues sous les Mers (5:02)
  20. Concrete Soundtraxx for Imaginary Films I (6:16)
  21. Headlines (4:12)
  22. Sister Sun (3:56)
  23. Summer in Berlin [Demo Version] (5:53)
  24. Like Thunder (4:47)
  25. Big in Japan [Extended Instrumental Mix] (6:00)
  26. Jet Set [Dub Mix] (5:12)
  27. Romeos [Tribal Mix] (6:32)
  28. Big in Japan [Remix '88] (6:58)
  29. Big in Japan [Torsten Fenslau Remix] * (7:51)
totale tijdsduur: 2:41:47 (2:49:38)
daar is tie dan op de site, als het goed is vanavond ook bij mij thuis

2cd's met beide een speelduur van 85 minuten

avatar van edje1969
Veel luisterplezier!!! Dit overzicht ziet veelbelovend uit! Zie ook Jet Set, Dance With Me en Jerusalem erbij...

Dank u

Er zit trouwens ook nog een bonustrack bij die hier niet bij staat namelijk een remix van Big in Japan door Torsten Fenslad (dit is dan een 2014 remix, de rest zijn allemaal de originele lange versies)

avatar van Gerards Dream
vigil schreef:
daar is tie dan op de site, als het goed is vanavond ook bij mij thuis

2cd's met beide een speelduur van 85 minuten

Daar valt inderdaad de mond van open, want op een normale muziek cd past maar 80 minuten muziek.

avatar van vigil
Dat zou je zeggen idd, ik heb bij mijn weten 1 cd die langer dan 80 minuten duurt, dat is deze New Order - (The Rest Of) (1995) die duurt geloof ik 80.01

Ozric Spacefolk
Ik heb deze plaat in bestelling. Heb echt het vermoeden dat ik deze helemaal grijs ga draaien...

avatar van DargorDT
Ik ken alleen Big in Japan en Forever Young. Maar 80's pop is mijn geheime verslaving, de meeste bands/artiesten uit die tijd hebben voor mij prachtige nummers gemaakt. Ik heb de compilatie zojuist gevonden op Deezer. Als Kate Bush klaar is met Hounds of Love, is het de beurt aan Alphaville.

DargorDT schreef:

Misschien ken je stiekem meer, maar wist je niet dat het van Alphaville was.

avatar van DargorDT
Dat zou kunnen, al zijn die twee nummers wel de enige op de tracklist die ik ken. En ik weet zeker dat ik geen enkel ander nummer ooit gehoord heb

De moeite die ik toch een beetje heb met deze compilatie is dat het niet de originele albumtracks zijn. Liever luister ik een keertje naar de twee studio-albums, misschien later deze week.

avatar van vigil
Sounds of a Melody heeft ook een behoorlijk hoge positie behaald in de top 40 destijds. De zesde plek om precies te zijn, dat is hoger dan Forever Young.

Ozric Spacefolk
DargorDT: dit is een degelijk en goedkope verzamelaar: Alphaville - First Harvest 1984-92 (1992)

avatar van DargorDT
Ozric Spacefolk: Ook die heb ik inmiddels gevonden. Dat album ga ik eerst horen. Bedankt.

Gerards Dream schreef:

Overigens is het wel gewoon waar. In het schermpje van de cd-speler staat echt 85:10 bij cd1

avatar van Gerards Dream
De hoogste tijd voor een nieuwe uitzending van het TROS programma Wondere Wereld waarin Chriet Titulaer haarfijn kan uitleggen hoe het kan...

vigil schreef:

Heel veel cd's uit de serie So80s hebben een speelduur van langer dan 80 minuten, ook bijvoorbeeld de unmixed cd's uit de 12 inch verzamelserie.

In de jaren '80 was ik helemaal leip van 12 inches. Ik danste erop en luisterde ernaar in de clubs in Utrecht en als ik iets bijzonders hoorde rende ik naar Kareltje op de Mariaplaats of de kelder van Stafhorst waar ze veel 12 inches verkochten. Naast veel funk/soul, had/heb ik ook heel wat electronisch/new wave.

Een bijzondere kennismaking op een bijzondere plek was de 12 inch versie van Big in Japan. We waren met school naar de DDR en op een discoavond daar zette de DJ deze plaat aan, die wij nog niet kenden. Die beat alleen al! Die moest ik hebben, later werd het een grote hit ook in Nederland.
Het bleek dat Alphaville hoorde bij een groep artiesten die altijd interessante 12 inches hadden, sterker nog, ze waren (veel) beter dan de singles. Sounds Like a Melody is een aardige single, maar de uitgebreide synth violen op de 12 inch zijn echt geweldig. Forever Young is een lief popliedje, in de 12 inch versie is het een heerlijk dansnummer. Dance With Me heeft helemaal een sterke remix.

De bekende (Madonna) producer en mixer Jellybean mixte Jet Set tot iets echt moois. Andere favorieten zijn Sensations & Romeos. Alle b-sides op CD2 vind ik wat overdreven, maar echt slecht wordt het niet. En je vindt toch ook weer een aantal mooie songs zoals The Nelson Highrise & Next Generation. En niet te missen de Instrumental Mix van Big In Japan, de Dub Mix van Jet Set en de '88 Remix van Big in Japan. Smullen geblazen!

west schreef:

Weet ik nu maar toen in 2014 nog niet