23 Acez - Redemption Waves (2015)

Belgiƫ
Rock / Metal
Label: Mighty

1. Loopholes (3:39)
  2. Alone (3:27)
  3. The Bigger Picture (5:03)
  4. Colors on the Ceiling (3:54)
  5. Redemption Waves (5:30)
  6. My Blood (4:41)
  7. Descending (5:29)
  8. From the Moment (4:56)
  9. Looking Back (3:38)
  10. Morning Sun (3:56)
avatar van Metalhead99
23 Acez is een Vlaamse (uit Wachtebeke) band, opgericht door frontman 'Zors' (echte naam is Benny Wilaert), met achter de drumkit Flix Serwir (Jonathan Braeckman), waarmee Zors eerder al in de band Black Snow zat. Op het debuut speelde Zors zelf bijna alle gitaar/bass stukken in. Daarna vroeg hij echter aan bassist Tom Mundez en gitarist Tom Tas of ze zich bij de band wilden sluiten.
"Redemption Waves" is het tweede album van deze Vlamingen en bevat 10 stevige nummers die op de grens tussen hard rock en heavy metal schommelen. Op albumopener "Loopholes" laten de mannen een redelijk modern klinkende rock horen. Zors start met een uithaal waar Kevin DuBrow jaloers op geweest zou zijn. Daarna laat hij horen goed te kunnen zingen en de mannen laten horen dat ze inderdaad "riffgeoriënteerde" rock spelen. De ene vette solo volgt de andere op en het klinkt allemaal erg goed en lekker strak. De gitaren staan ook mooi vol in de mix, waardoor de accentuatie nog net een stuk duidelijker word.
"Alone" bevat wat meer keyboards, maar is over het algemeen een lekker stevige rocker net als zijn voorganger.
De mannen weten op een goede manier nostalgisch klinkende rock (jaren '80) met een wat moderner rockgeluid te vermengen. Het album bevat geen slechte songs en luistert gewoon erg fijn weg. Dit is vooral smullen voor de liefhebbers van gitaarmuziek, want we worden erg verwend met prachtig soleerwerk.
Ik hoop dat de mannen wat gaan touren om dit album te promoten, want dit zal live een waar feestje zijn. Een veelbelovende, redelijk nieuwe act in de rock scene. Ik kijk uit naar wat er (hopelijk) nog meer komen gaat!

avatar van LinkinPark90
Leuke melodieuze rockplaat met licht progressieve invloeden.
Zanger klinkt goed, ook live.
Gitaarwerk klinkt goed.
Gitarist Tom Tas is een vriendelijke persoon.
Titelnummer en opener Loopholes zijn momenteel mijn favoriete tracks.
De clip van The Bigger Picture is ook het kijken waard.
Hun EP 'Crossroads' uit 2012 kan ik ook aanraden.

avatar van jailhouserocker1
De opvolger van The Scorpions? Het zal wel niet, want tegenwoordig lukt het geen band meer om zo groot te worden. Jammer, want dit is een album wat de Scorpions jammer genoeg nooit meer hebben gemaakt. Dit had perfect in hun jaren 80 muziek gepast, al is deze wat mij betreft beter omdat het heavier en feller is dan wat onze Duitse vrienden toentertijd uitbrachten. De zanger lijkt behoorlijk op Meine (zonder het accent dan gelukkig). Dus.......een heerlijk fijn hardrockalbum voor alle jaren 80 hardrockliefhebbers. Aanschaffen dus!!!!!! Ze verdienen het echt om groter te worden. Zou dit een Nederlandse band zijn ipv een Belgische zouden zeker gezegd worden dat dit "onnederlands"goed klinkt.