James Holden - At the Controls (2006)

Dance
Label: Resist

1. Apparat - Wooden (5:17)
  2. Plastikman - Cor Ten * (2:19)
  3. Massive Attack en Mad Professor - Trinity Dub (Three) * (2:20)
  4. Kate Wax - Angel Blues (2:18)
  5. Death in Vegas - Anita Berber (4:14)
  6. Petter - Some Polyphony (5:44)
  7. Vox Sola - Metro Pop (2:53)
  8. Issikadis - Hotter Now [Stripped Down Mix] (1:20)
  9. Holden - Lump (6:16)
  10. Midimiliz - Trace Function (4:58)
  11. Harmonia - Watussi * (0:52)
  12. Holden - 10101 (3:22)
  13. Skugge & Stavöstrand - Medean (3:07)
  14. Nathan Fake - Charlie's House [Apparat Remix] (6:34)
  15. Lucky Pierre - Angels on Your Body (3:39)
  16. Christ. - Perlandine Friday (3:13)
  17. Fennesz - Rivers of Sand (1:43)
  18. Meta.83 - Opening Titles (4:29)
  19. Paul Kalkbrenner - Gebrünn Gebrünn (4:23)
  20. Motilvi:Tuntematon - 1939 (4:15)
  21. Malcolm Middleton - Solemn Thirsty (4:27)
  22. Aphex Twin - Xtal (4:41)
  23. Milky Globe en Holden - Sun Spots (3:00)
  24. Kalabrese - Aufm Klo (4:25)
  25. Lazy Fat People - Big City [Original Mix] (1:55)
  26. Water Lilly - Lottotron Reboot (3:05)
  27. Trans Am - Cold War [War Is Stupid Mix] (4:13)
  28. Slag Boom Van Loon - Poppy Seed [Boards of Canada Reprise] (1:49)
  29. Egoexpress - Live at Sirius Prime (5:13)
  30. Black Strobe - Nazi Trance Fuck Off! [Holden Remix] (8:02)
  31. Plastikman - Cor Ten * (1:33)
  32. AFX - Every Day (4:14)
totale tijdsduur: 1:52:49 (1:59:53)
Jezus, wat een treklijst _o_ Deze ga ik binnenhalen, nog voordat ik de held weer aan t werk ga zien over 2 weken

Heerlijk aan elkaar gemixt. Met de minuut wordt het beter. Tot nu toe nog niet echt een minpuntje ontdekt, maar ik blijf voorzichtig, voor nu 4*

avatar van Gyzzz
CD1 bereikt wel ongekende hoogtes rond Trace Function, Watussi en 10101.

James Holden is echt F*cking briljant! Briljante producer, Briljante DJ en een briljante labelbaas! Wat een fijne muziek maakt en mixt deze man!

avatar van Dridge
Jáááá !! dit zijn de mixplaten die ik wil horen.
Écht heel goed dit.
Herman , bedankt voor de tip!

avatar van De Daniël
Hier staan wel wat mooie dingetjes op ja. Nummer 22 vind ik tot nog toe het sterkste.

avatar van Teunnis
Wat is deze man geniaal! Ik heb hem gisteren voor het eerst geluisterd. Hij heeft me twee keer twee uur lang laten genieten van heerlijke muziek. Enige kleine minpuntjes waren Issikadis - Hotter Now [Stripped Down mix], het begin van Egoexpress - Live at Sirius Prime en het abrupte einde van CD1. Maar de overige 1 uur en 58 minuten waren geweldig. Laat ik eens gek doen, ik begin gewoon met 5*.

Milestones
Gisteren bij Plaatboef in 010 meegenomen. Voor slechts 5 euro nog wel.
Daar laat je dit toppertje niet voor liggen. Dit is namelijk een dance(dubbel) album dat er echt toe doet.

5 euro... Ik heb er wel heel wat meer voor betaald destijds.

Het gemiddelde is ook hard gedaald de laatste tijd.

Milestones
Ja. toch wel wat vreemd, 6 maanden geleden zag ik hem namelijk nog bij Fame voor 25 euro in de bakken staan. Deze is dan wel 2e hands, maar in zeer goede staat. Misschien ingeleverd door een spijtoptant. Soms heb je geluk.

avatar van OldRottenhat
Milestones schreef:

Jep, ik ben er ook zo één. Tweedehands exemplaar in prima staat gekocht in Londen begin dit jaar, voor 2 pond. Niet verkeerd!

Ik zie de genialiteit hier niet van in (wat veel mensen wel hebben geloof ik) maar desalniettemin vind ik het wel een mooie dubbel-cd, er zijn namelijk genoeg hoogtepunten op deze cd.

Mijn vraag is wel, mixt James Holden beter dan een (vb) Dr. Lektroluv?

Want over de platenkeus kan je zeker twisten maar ik vind de mixskills van James Holden nou niet heel bijzonder. (luisterend naar deze plaat)

Freekje schreef:

Mijn vraag is wel, mixt James Holden beter dan een (vb) Dr. Lektroluv?

Wat..... wat precies is er niet bijzonder aan? Hoe deze platen achter lopen is gewoon prachtig: heel subtiel en bijzonder geleidelijk (wat heel goed bij deze platen past). Daarmee zet hij een sfeer neer die precies goed is en dat horen mensen. Het is naast goed mixen ook een kunst om de goede nummers bij elkaar te zoeken die een bepaalde sfeer neerzetten en dat heeft James hier heel goed gedaan.

Verder denk ik dat deze nummers een stuk lastiger (op een mooie manier) te mixen zijn dan dan de nummers waar Lektroluv mee werkt.

Milestones
Het wordt steeds maar beter en beter en beter.......

Erg knap gedaan, my ass, plaatjes achter elkaar zetten, lijkt Ferry Maat wel. Zitten wel leuke bij Plastikman, Arab Strap spin offs maar

...je kletst maar wat. Is niet erg hoor, heb ik ook wel eens last van

Lukk0 schreef:
...je kletst maar wat. Is niet erg hoor, heb ik ook wel eens last van

Ja er wordt hier inderdaad heel wat afgeluld, meestal gaat het over zinnige zaken.
Beste Grootfaas, James H. is geen puber die zijn oude vinylschijfjes wisselt op zijn jaren zeventig pick-upje. Vanaf nu beter luisteren knul !!

avatar van jordkaka
Iemand een idee waar ik deze plaat kan kopen? Online of bij Rotterdam, voor een goedkope prijs.

Berichten verplaatst naar Overigen > Apparatuur > iTunes

Dit is echt een geniaal album

Ik ben niet echt thuis in dit genre dus heeft misschien iemand tips over albums die soortgelijk of een beetje zoals dit album zijn?

avatar van OldRottenhat
Ataloona schreef:
Dit is echt een geniaal album

Je kunt de andere At the Controls albums ook proberen! Hoewel deze van Holden wel de beste is in die serie vind ik... En ik kan je DJ-Kicks albums aanraden, zitten ook mooie dingen tussen! Oh, en albums uit de Boogy Bytes serie zijn ook wel de moeite waard!

avatar van Ataloona
Oké bedankt voor de tips, ik zal ze eens opzoeken!

avatar van luc011190
Tip: DJ-sets van James Holden. Opgenomen tijdens clubnachten en gratis te downloaden.
Luister bijvoorbeeld eens zijn sets op Pixel in Club 11, op 5 days off in Paradiso of op Piknic Electronic. Google is je vriend

Dit blijft nog steeds wel een ongelooflijk sterke mix-cd zeg, hoeveel muziek ik hierdoor niet heb leren kennen; Harmonia, Death in Vegas...

Sterkste stukken van deze dubbelaar blijven voor mij wel de opening (eerste 4 nummers) van zowel cd 1 als cd 2. Vooral op cd 1 van Plastiman naar Massive Attack naar Kate Wax naar Death in Vegas blijft een van allermooist en knapst gemixte stukken die ik ken. (tracklist klopt hiet trouwens niet helemaal)

avatar van Ataloona
Wat klopt er op de tracklist hier niet dan?

En even een vraagje: Klopt het dat je veel skips hoort in het begin van Xtal? Ik heb een gepindakaaste versie dus ik denk dat het daar aan ligt maar ik vraag het toch maar even..

Lukk0
Ik hoor ze niet. Ik heb hier ook een gepindakaaste versie, maar dan wel in flac. Ligt aan de rip dan denk ik.

avatar van Ataloona
Ik ben hem al aan het pindakazen in flac, Xtal stond ook als nummers 6 op cd1 en dat klopt ook al niet dus nu maar een flac op SLSK aan het pindakazen.

Het album kost wel duur zeg

Lukk0
Op Discogs mint voor ongeveer 8, 9 euro. Valt dus best mee.

avatar van Ataloona
Internet, daar vertrouw ik alleen bol.com

Op de flac-versie skipt Xtal gelukkig niet

De tracklist die hier staat is die van de vinyl-editie, daar staat blijkbaar geen Massive Attack, Harmonia, etc. op. Ik heb zelf de 2CD, dus voor mij klopt de tracklisting hier ook niet echt.

In Xtal zitten natuurlijk geen skips...

avatar van mjvanderels
Dit weekend na lange tijd weer eens beluisterd, zowel op de heenweg als terugweg in de trein naar huis, en dat is voor mij toch wel de manier om dit te beluisteren. De meeste losstaande nummers vind ik niet fantastisch, maar als geheel brengt het toch zeker wel wat extra's. Vind vooral de volgorde in de platenkeuze erg goed, waardoor er een hele goed opbouw in zit.